Kan sulandırıcı iğne yerinde ödem oluştu, nasıl geçer?

0 oy
277 göst.
25 Ocak 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (51 puan) sordu
Kan sulandırıcı kullanıyorum birden bire iğneleri vurulduğum bölgelerde ödem oluştu iğneleri kolumdan yapiyorum ama 3 haftadır ödem gitmedi böyle bir sorunla karşılaşan var mi
Gebelik haftası 35+1

1 cevap

0 oy
25 Ocak 2021 (2,001 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Yanlis yapilan bir ignenin sonucu olabilir igneden kaynakliysa tabi
25 Ocak 2021 (51 puan) yorumladı
Sürekli aynı noktalara iğne yaptığımız oluşabileceği söylendi ama geçmiyor
25 Ocak 2021 (2,001 puan) yorumladı
Bir doktorla gorus istersen bu durumu yan etki reaksiyonu olabilir
25 Ocak 2021 (51 puan) yorumladı
Doktorumun bilgisi var zaten son haftalarımız olduğu için kontrolde kendiside fark ediyor bir ara sızıntı bile oldu o bölgeden ama iste korkuyorum ameliyat yerinede yayılırsa diye
25 Ocak 2021 (2,001 puan) yorumladı
Yayilan bir sey oldugunu sanmiyorum sabit bir noktada duruyorsa zamanla gecer diye dusunuyorum
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan sulandırıcı iğne yerinde oluşan ödem nasıl geçer?
Kan sulandırıcı iğne sonrası oluşan ödemin geçmesi için uygulama bölgesine ilk 24 saat içinde soğuk kompres uygulanması önerilir. Eğer 3 haftadır geçmeyen bir şişlik ve sertlik varsa, bölgedeki doku hasarını veya olası bir alerjik reaksiyonu değerlendirmesi için mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Bölgeyi ovuşturmaktan kaçınmak ve iğne yaparken dokuyu çok fazla zedelememek ödem oluşumunu azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan sulandırıcı iğne bölgelerinde şişlik neden olur?
Kan sulandırıcı iğnelerin yapıldığı bölgelerde oluşan şişlik, genellikle ilacın cilt altındaki yağ dokusuna yanlış enjekte edilmesi veya iğne giriş yerinde küçük bir kanama sonucu doku içine sızan sıvıdan kaynaklanır. Ayrıca iğne ucunun dokuyu zedelemesi veya ilacın yoğunluğuna bağlı lokal doku reaksiyonları da 3 hafta gibi uzun süreli ödemlere yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İğne yapılan bölgedeki ödem ne zaman doktora gösterilmeli?
İğne yapılan bölgedeki ödem 3 haftadan uzun süredir devam ediyorsa, bölgede kızarıklık, ısı artışı, şiddetli ağrı veya ateş gibi enfeksiyon belirtileri varsa vakit kaybetmeden bir uzmana görünmelisiniz. Kalıcı şişlikler, ilacın doku altında birikmesine veya deri altı dokusunda 'lipodistrofi' denilen yapısal bozulmalara neden olabilir, bu yüzden profesyonel tıbbi değerlendirme şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan sulandırıcı iğne yaparken ödem oluşmaması için ne yapmalı?
İğne yaparken ödem oluşumunu engellemek için ilacı enjekte etmeden önce cildi hafifçe sıkıştırıp serbest bırakın ve ilacı çok yavaş bir şekilde verin. İğne yerini değiştirmek, her seferinde en az 2-3 santimetre mesafe bırakmak ve iğne sonrası bölgeye baskı uygulamadan nazikçe tampon yapmak doku hasarını minimize eder. Ayrıca ilacın oda sıcaklığında olduğundan emin olmak da acıyı ve doku reaksiyonunu azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İğne yerindeki sertlik ve ödem için hangi bölümler bakıyor?
İğne yerindeki sertlik ve geçmeyen ödem şikayetleri için öncelikle ilacı reçete eden hekiminize başvurmanız en doğrusudur. Eğer farklı bir durumdan şüphelenilirse, genel cerrahi veya dermatoloji bölümleri de enjeksiyon sonrası gelişen deri altı komplikasyonları ve doku reaksiyonları konusunda gerekli muayeneyi yaparak uygun tedavi yöntemini belirleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 989 göst.
6 Haziran 2018 Hamilelikte Güzellik kategorisinde ☆Kumsal☆ (2,989 puan) sordu
0 oy
1 cevap 215 göst.
0 oy
3 cevap 278 göst.
13 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hulya1720 (17 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,566 cevap

366,955 kullanıcı

...