Tarlusal kullanırken hamile kaldığımı öğrendim, ne yapmalıyım?

0 oy
117 göst.
26 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (99 puan) sordu
Merhaba hepinize   ben adet olamayınca tarlusal kullanmaya basladim 12 tablet 7 sini ictim sonra icime dogdu test yaptım gebelik pozitif cikti muhtemelen geç döllenme oldu.  Ilaç kullaninca ortalama 2 haftalıkti bebek. Bu ilacın gebelige bir zararı var mi aynı durumu yaşayan var mi
Kapatılma nedeni: Soru başlığı konuyu özetleyecek şekilde olmalıdır

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte Tarlusal kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte Tarlusal kullanımı, ilacın prospektüsünde de belirtildiği üzere ciddi riskler taşıyabilir. Gebeliğin çok erken döneminde, özellikle organ gelişiminin başladığı ilk haftalarda bu tür ilaçlara maruz kalmak, doktorlar tarafından yakından takip edilmesi gereken bir durumdur. İlacı kullanmayı kestiğiniz andan itibaren en kısa sürede bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak durumu bildirmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarlusal kullanırken hamile olduğumu öğrenirsem ne yapmalıyım?
Tarlusal kullanırken gebelik testi pozitif çıkarsa yapmanız gereken ilk şey ilacı derhal bırakmak ve bir kadın doğum uzmanından randevu almaktır. Doktorunuz, ilacı kullandığınız dönemi, toplam dozu ve gebelik haftanızı değerlendirerek bir risk analizi yapacaktır. Erken dönemde ilaca maruz kalmak her zaman olumsuz sonuç doğurmaz ancak durumun uzman doktor tarafından klinik olarak takip edilmesi gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet söktürücü ilaçlar gebelikte düşük riskini artırır mı?
Adet söktürücü olarak kullanılan progesteron içerikli ilaçlar, gebelik durumunda farklı etkiler gösterebilir. Gebeliğin çok erken döneminde maruz kalınan bu ilaçların düşük riskini artırıp artırmadığı, ilacın türüne ve kullanım süresine göre değişir. Bu nedenle, gebelik şüphesi olan durumlarda herhangi bir ilaç kullanmadan önce mutlaka gebelik testi yapılması veya kan değerlerine bakılması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk iki haftasında ilaca maruz kalmak bebeği nasıl etkiler?
Gebeliğin ilk iki haftası, genellikle 'ya hep ya hiç' prensibinin geçerli olduğu bir dönemdir. Bu evrede maruz kalınan ilaçlar ya embriyo üzerinde kalıcı bir etki bırakır ya da embriyo bu durumdan hiç etkilenmez. Ancak ilacın türü ve dozu önemli olduğundan, maruziyet tarihini not ederek bir uzmana danışmak, gebelik takibinizin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi için atılması gereken en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Geç döllenme nedeniyle gebelik testi geç mi pozitif çıkar?
Geç döllenme, yumurtlamanın beklenen tarihten daha geç gerçekleşmesi durumudur ve bu nedenle gebelik testi normalden daha geç pozitif sonuç verebilir. Adet gecikmesi yaşayan kadınlar, test sonuçları negatif çıksa bile gebelik şüphesi devam ediyorsa bir süre sonra testi tekrarlamalıdır. İlaç kullanımına başlamadan önce kan testi (Beta-HCG) yaptırmak, bu tür istenmeyen durumların önüne geçmek için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,722 soru

24,672,936 cevap

367,371 kullanıcı

...