Hamilelikte folik asit kullanımını ne zaman bırakmalıyım?

0 oy
825 göst.
26 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (28 puan) sordu
Soru başlıkta kızlar
Gebelik haftası 12+1

4 Cevap

0 oy
26 Ocak 2021 (1,206 puan) cevapladı
12. Haftayı.doldurup bıraktım ben 
26 Ocak 2021 (28 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım dr daha gidemedim sorayım dedim
-Reklam-
0 oy
26 Ocak 2021 (1,895 puan) cevapladı
37 haftalığım hala kullanıyorum kullanıyorum 
26 Ocak 2021 (261 puan) yorumladı
Cook teşekkür ederim cevabın için :) bende normal doğum düşünüyorum Termini haftaya ayarlıcaz daha ama aklımda hep bu sorular vardı çok kötü döneme denk geldik resmen :) eşim doğumda olsunda çıkmasada olur diyorum ilk doğumum bide yalnız olmaktan korkuyorum sanırım
26 Ocak 2021 (1,895 puan) yorumladı
Bende yanlız hastanede yapamam sanırım. Benim almancam da çok yok. İngilizce konuşuyorum. Yani kesinlikle İngilizce bilen hemşire olmalı yoksa zor anlatırım kendimi :) ve en önemlisi insan o an yanında gerçekten birini istiyor
26 Ocak 2021 (261 puan) yorumladı
Ayy kolayca atlatırız inşallah ya aynıyız resmen bende çok iyi sayılmam almancada ve o an kendimi doğru ifade edememekten korkuyorum :))
26 Ocak 2021 (1,895 puan) yorumladı
Evet banada İngilizce bilen hemşire sart. Almanca anlatıyorum kendimi ama çok iyi değilim daha
26 Ocak 2021 (261 puan) yorumladı
Hangi şehirdesin ben Düsseldorftayim bazı yerlerde bolca Türk oluyo şansa onlara denk gelsek :))
0 oy
26 Ocak 2021 (353 puan) cevapladı
Gebelikten 3 ay önce ve gebelikte ilk 3 ay diye biliyorum tatlım 
0 oy
26 Ocak 2021 (648 puan) cevapladı
12.haftaya kadar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte folik asit kullanımına kaçıncı haftada son verilir?
Hamilelikte folik asit kullanımı genellikle gebeliğin ilk 12 haftasını kapsayan ilk trimester dönemi boyunca devam ettirilir. Doktorunuz özel bir risk durumu veya folat eksikliği tespit etmediği sürece, bebeğin nöral tüp gelişimi tamamlandığı için 12. haftadan sonra folik asit takviyesine ihtiyaç kalmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit takviyesini 12. haftadan sonra kullanmaya devam etmeli miyim?
12. haftadan sonra folik asit kullanımına devam edip etmeyeceğiniz, yaptırdığınız kan tahlillerindeki folat değerlerine ve doktorunuzun takibine bağlıdır. Rutin gebeliklerde ilk üç ay yeterli görülse de, bazı durumlarda doktorlar gebeliğin sonuna kadar veya emzirme döneminde de kullanım önerebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit eksikliği bebekte hangi sağlık sorunlarına yol açar?
Folik asit eksikliği, özellikle gebeliğin ilk haftalarında bebeğin beyin ve omurilik gelişimini etkileyerek nöral tüp defektleri olarak adlandırılan ciddi anomalilere neden olabilir. Bu nedenle takviye kullanımı, bebeğin sağlıklı bir sinir sistemi ve omurga yapısı geliştirmesi için kritik bir öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit kullanırken beslenmede nelere dikkat etmeliyim?
Folik asit takviyesi kullansanız bile beslenmenizde mutlaka yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, narenciye ve tam tahıllı gıdalar gibi doğal folat kaynaklarına yer vermelisiniz. Takviyeler destekleyicidir ancak vücudun ihtiyacı olan vitaminleri doğal yollarla karşılamak, genel gebelik sağlığınızın korunmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit almayı unutursam ne yapmam gerekir?
Bir gün folik asit almayı unuttuysanız, hatırladığınızda hemen alabilir ve ertesi gün normal dozunuza devam edebilirsiniz. Ancak doz aşımı yapmamak için unuttuğunuz dozu telafi etmek adına çift doz almaktan kaçınmalı ve düzenli kullanıma odaklanarak doktorunuzun önerdiği takvime sadık kalmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 682 göst.
0 oy
1 cevap 295 göst.
0 oy
4 cevap 415 göst.
24 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Lina_su (35 puan) sordu

1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...