Gebeliğimde adet sancısı gibi karnım ağrıyor, normal mi?

0 oy
278 göst.
28 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (530 puan) sordu
Karnim geceden beri çok ağrıyor adet sancısı gibi kalkıp iş yapasım bile yok üsuttum mü ki bebek kimildiyri ama agriyorda sizde oluyor mu
Gebelik haftası 22

1 cevap

0 oy
28 Ocak 2021 (400 puan) cevapladı
Benim de ağrıyor dünden beri 12 haftalık benim ki her ayın 28 inde aynı durum adet günüm geldim ağrıyor bir iki hafta ağrır artık  seninki dd oyle burseydir 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte adet sancısı gibi karın ağrısı ne zaman tehlikelidir?
Gebelikte adet sancısına benzer karın ağrıları, özellikle düzenli aralıklarla geliyorsa, şiddetliyse veya beraberinde kanama, su gelmesi ya da bebek hareketlerinde azalma varsa mutlaka ciddiye alınmalıdır. Bu belirtiler erken doğum eylemi veya plasenta ile ilgili bir sorunun habercisi olabilir. Eğer ağrınız dinlenmekle geçmiyor, giderek artıyor veya sizi günlük işlerinizi yapamayacak kadar kısıtlıyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte üşütme kaynaklı karın ağrısı nasıl ayırt edilir?
Üşütmeye bağlı karın ağrısı genellikle bağırsak hareketliliği, gaz sancısı veya hafif kramplar şeklinde kendini gösterir ve genellikle dışkılama sonrası veya sıcak bir uygulama ile hafifler. Ancak adet sancısı gibi sürekli ve kasık bölgesinde yoğunlaşan ağrılar, sadece üşütme olarak yorumlanmamalıdır. Bebeğin hareketlerini hissediyor olmanız iyi bir işaret olsa da, ağrının rahim kasılması mı yoksa sindirim sistemi kaynaklı mı olduğunu ayırt etmek için profesyonel bir muayene şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde karın ağrısı yaşandığında ne yapılmalı?
Karın ağrısı yaşadığınızda ilk yapmanız gereken şey sol tarafınıza uzanarak istirahat etmek ve ağrının şiddetini gözlemlemektir. Eğer ağrı 30-60 dakika içinde geçmiyorsa, dinlenmenize rağmen devam ediyorsa veya ağrıya ateş, vajinal akıntı veya kanama eşlik ediyorsa hemen sağlık kuruluşuna gitmelisiniz. Evde kendi başınıza ağrı kesici kullanmaktan kaçınmalı ve ağrının karakterini (saplanma, çekilme, sürekli baskı) net bir şekilde not ederek doktorunuza bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebek hareketliyken neden karın ağrısı olur?
Bebek hareketliyken hissedilen ağrılar, bebeğin rahim duvarına yaptığı baskı, rahim bağlarının gerilmesi veya büyüme sancıları nedeniyle oluşabilir. Ancak bu ağrılar genellikle kısa sürelidir ve bebeğin pozisyon değiştirmesiyle azalır. Eğer bebeğiniz hareket etmesine rağmen ağrınız azalmak yerine sabit kalıyor veya adet sancısı gibi ritmik bir hal alıyorsa, bu durum bebeğin hareketinden ziyade rahim kasılmalarına bağlı olabilir ve mutlaka takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğum sancısı ile normal karın ağrısı nasıl anlaşılır?
Erken doğum sancısı, tipik olarak adet sancısına benzer şekilde başlar, zamanla daha düzenli hale gelir ve aralıkları kısalır. Normal gaz veya üşütme ağrıları genellikle düzensizdir ve pozisyon değiştirmekle hafiflerken, erken doğum sancıları istirahatle geçmez ve karnın sertleşmesiyle karakterizedir. Eğer ağrınız saat tutulabilecek kadar düzenli bir ritme sahipse ve karnınızda taş gibi bir sertleşme hissediyorsanız, bu durumu ihmal etmeden acil olarak değerlendirmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...