NST çıktımda sancı olup olmadığını nasıl anlarım?

0 oy
263 göst.
28 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,206 puan) sordu

Kizlar sancim var mı 

image

Gebelik haftası 38

2 Cevap

0 oy
28 Ocak 2021 (1,206 puan) cevapladı
????????????
-Reklam-
0 oy
28 Ocak 2021 (700 puan) cevapladı
Sancı yok canım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST çıktısında sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısında sancı olduğunu anlamak için kağıdın alt kısmındaki dalgalanmalara bakılır; 20-40 mmHg arasındaki düzenli yükselişler hafif sancıları, 60-80 mmHg ve üzerindeki ani ve düzenli tepe noktaları ise gerçek doğum sancılarını işaret edebilir. Ancak tek başına rakamlar yeterli değildir, bu dalgalanmaların sıklığı ve süresi de önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazındaki sancı değeri kaç olmalı?
NST cihazındaki sancı değerinin 20'nin altında olması genellikle sancı olmadığını gösterir, ancak 40-60 mmHg değerlerine ulaşan ve düzenli aralıklarla tekrarlayan yükselişler aktif doğum sancısının habercisi olabilir. Değerin tek bir anlık yükselişi değil, sancının ritmik bir şekilde gelip gelmediği uzmanlar tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı NST'de nasıl görünür?
Doğum sancısı NST kağıdında düzenli aralıklarla gelen, belirli bir tepe noktasına ulaşıp sonra tekrar düşen 'dağ' benzeri grafiklerle görünür. Eğer bu dalgalanmalar 10 dakikada 3 kez tekrarlıyorsa ve her biri 40-50 saniye sürüyorsa, bu durum rahim kasılmalarının başladığını ve doğumun yaklaştığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkması hemen doğum olacağı anlamına mı gelir?
NST'de sancı çıkması her zaman hemen doğumun başlayacağı anlamına gelmez; bazen 'yalancı sancı' denilen düzensiz kasılmalar da cihazda yüksek değerler gösterebilir. Önemli olan bu sancıların düzenli, şiddetli ve zamanla daha da sıklaşan bir karakterde olup olmadığının doktor tarafından muayene ile teyit edilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST esnasında sancı hissetmeyip değerlerin yüksek çıkması ne anlama gelir?
NST esnasında sancı hissetmediğiniz halde değerlerin yüksek çıkması, rahim kasılmalarının henüz ağrı eşiğinize ulaşmadığını veya rahim ağzında henüz bir değişiklik yaratmadığını gösterebilir. Bazı anne adayları hafif kasılmaları hissetmezken cihaz bunları kaydedebilir, bu yüzden doktorunuzun grafik üzerindeki düzeni yorumlaması en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 354 göst.
9 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nerem (47 puan) sordu
0 oy
3 cevap 425 göst.
28 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hayat.adile (14 puan) sordu

1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...