21+6 haftalık hamileyim kaçıncı ayın içindeyim?

0 oy
314 göst.
29 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,217 puan) sordu
Arkadaşlar doktorlar hafta olarak sayiyorlar  ama hafta olarak 4 hafta bir ay oluyor ama doktorlara göre tabi 21+6  oldum hala 5 ay yazıyor neden programda mi hata var anlayamadım 4 hafta değil de 6 hafta bir ay sayılıyor anlayan açıklama yapabilir mi 
Gebelik haftası 22

3 Cevap

+1 oy
29 Ocak 2021 (1,604 puan) cevapladı

Burdan bakabilirsin canım en doğrusu bu

image

29 Ocak 2021 (2,394 puan) yorumladı
Evet bende bu tablodan takip ediyorum gün gün hesaplamislar, diğerleri yanlis geliyor
29 Ocak 2021 (1,486 puan) yorumladı
Aynen bende bu şekilde takip ediyorum. 4 hafta 1 ay etmez 28 gün eder.. 1 ay 30 gün baz alınır..
-Reklam-
0 oy
29 Ocak 2021 (1,462 puan) cevapladı

image

Burdan baka bilirsin
0 oy
29 Ocak 2021 (447 puan) cevapladı
.....................

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte ay hesabı neden 4 hafta değil de daha farklı yapılıyor?
Tıbbi olarak hamilelik takvimi 4 haftalık aylar üzerinden değil, toplam 40 haftalık (280 günlük) bir süreç üzerinden hesaplanır. Doktorlar gebeliği son adet tarihinden itibaren haftalık olarak takip ederler çünkü bu yöntem gelişimsel süreçleri daha kesin bir şekilde belirlemeyi sağlar. Bir ay tam olarak 4 hafta sürmediği için, 9 ay 10 günlük süreç 40 haftaya yayılarak daha hassas bir klinik izlem imkanı sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
21+6 haftalık hamilelik kaçıncı ayın içindedir?
21+6 haftalık bir gebelik, tıbbi takvime göre 6. ayın içerisindesiniz demektir. Gebelik hesaplamasında 0-4 hafta 1. ay, 5-8 hafta 2. ay, 9-13 hafta 3. ay, 14-17 hafta 4. ay, 18-21 hafta 5. ay ve 22-26 hafta ise 6. ay olarak kabul edilir. Haftalar ilerledikçe ay geçişleri tam 4 haftalık döngülerle değil, 30-31 günlük takvim aylarına göre belirlenen klinik aralıklarla hesaplanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorlar hamilelik takibini neden hafta üzerinden yapıyor?
Doktorlar gebeliği hafta üzerinden takip ederler çünkü bebeğin organ gelişimi ve büyüme evreleri belirli haftalık periyotlarda gerçekleşir. Takvim ayı yerine hafta kullanmak, ultrasondaki gelişimsel verilerle (FL, BPD, AC ölçümleri gibi) uyumlu bir standart sağlar. Bu sayede olası gelişimsel farklılıklar veya riskli durumlar çok daha erken ve net bir şekilde tespit edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ay ve hafta hesabı nasıl yapılır?
Hamilelikte ay hesabı yaparken 4 haftayı değil, toplam 40 haftalık süreci 9 ay 10 güne bölen standart bir tabloyu baz almalısınız. Örneğin 1-4 hafta arası birinci ay, 5-8 hafta arası ikinci ay şeklinde devam eder. Takvim aylarının gün sayıları farklı olduğu için, her ay 4 haftadan oluşmaz; bu durum uygulamalarda gördüğünüz ay farklarının temel sebebidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik uygulamalarındaki ay göstergesi neden yanlış görünüyor?
Birçok gebelik uygulaması, ay geçişlerini 4 haftalık sabit döngülerle hesapladığı için doktorunuzun tıbbi ay hesabıyla uyuşmayabilir. Tıbbi takipte aylar 30 veya 31 gün üzerinden hesaplandığı için 4 haftalık periyotlar zamanla kayma yapar. Uygulamalardaki bu farklılık bir hata değil, sadece hesaplama yöntemindeki matematiksel yaklaşım farkından kaynaklanan doğal bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,289 soru

24,667,195 cevap

367,052 kullanıcı

...