6+4 haftalık gebelikte kalp atışı yok, beklemeli miyim?

0 oy
690 göst.
30 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (9 puan) sordu
Merhaba benim ilk gebeliğim 6+4 günlük hamileyim bebegin kap atışını duyamadık ve içeride  kanama alanı var iki doktorda kurtaj önerdi sizce  beklemeli miyim

 
Gebelik haftası 6+4

11 Cevap

0 oy
30 Ocak 2021 (74 puan) cevapladı
2 doktorun bilmediğini biz mi bileceğiz canım. Seni zehirleyebilir tehlikeli bir durum bu. Geçmiş olsun
-Reklam-
0 oy
30 Ocak 2021 (304 puan) cevapladı
biraz daha bekle hemen kürtaj olma canm 6 hafta daha çok küçük 
0 oy
30 Ocak 2021 (673 puan) cevapladı
Kanama alanı var demş ikitane doktor neyi bekliceksin. Doktor ne diosa onu yapıcaksn zehirlenmeyi mi bekliceksn senin sağlığından dha önemli deil
0 oy
30 Ocak 2021 (1,090 puan) cevapladı
Canm yni benmde kese keneranda kanama alanmim vardi 9 haftalikken bebegi girduk neden kurtaj onerdiler ki sana erkn degilmi ? Hatta bana bos gelebik bile demislerdi 8+6 da 
30 Ocak 2021 (9 puan) yorumladı
Be de bilemiyorum ki iki doktorda aynısını söyledi şuanda durumunuz nedir
30 Ocak 2021 (1,090 puan) yorumladı
Canm 35 haftaligim bende suan bilemdimki doktrlar daha iyi bilir ama bnmde baslamisti kanma ama kahve rengi akinti halinde geliysodu yastik aygimm altina alip yatim 4 ay .. ki zaten kanma varsa o le dilindende duser sen baska doktrlara da git
0 oy
30 Ocak 2021 (34 puan) cevapladı
Bence çok erken ilk gebeligimde 8. Haftada duyuldu bu ikinci gebelik de 6+2 de duydum bence bekle istersen sıkın ti yoksa
0 oy
30 Ocak 2021 (722 puan) cevapladı
Daha çok erken bekleyin derim 8 hafta bazen 9 hafta da dıyuluyor başka doktorada gidin
0 oy
30 Ocak 2021 (719 puan) cevapladı
Kanama alani bendede olmustu 7 haftalikken proluton kullandim hsftada 1 gecti dr cogu kiside oluyor sadece ev isi yapma zorlama kendini dedi ve sukür gecmis 11 haftalik olduk sukur
0 oy
30 Ocak 2021 (71 puan) cevapladı
Geçmiş olsun canım. Bu haftalarda Allah korusun bebeğin kalbi oluşmamış olsa bile anneyi zehirlemez burada ki birçok hamile arkadaşların yazılarını okudum 8.haftada 9.haftada kalp atışlarını duyanlar olmuş. Ama dediğim gibi bebek zehirler diye korkma beklemek istiyorsan biraz daha bekle zaten sağlıksız gebelikse 2 en geç 3 hafta içinde vücut kendi atıyor. 
0 oy
30 Ocak 2021 misafir cevapladı
Ben 6 haftalıkken görmedim bile bebisi banada bebek yok dendi devlet hastanesinde 8. Haftada hem gördüm hem kalbini dinledim başka hastaneye git bence devlet hastanesi hep öyle yapıyor
0 oy
30 Ocak 2021 (115 puan) cevapladı
Geçmiş olsun  Böyle bir durum benim başıma gelseydi alanında iyi 2 doktor da bana kürtaj deseydi mecbur yaptırırdım, çünkü anne için çok riskli
0 oy
30 Ocak 2021 (528 puan) cevapladı
Canim bnim kanama alanim yktu ama 9 unu haftada duydum kalp atisini

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık gebelikte kalp atışı duyulmaması normal mi?
6 haftalık gebelikte kalp atışının duyulmaması bazen geç döllenme nedeniyle normal kabul edilebilir ancak 6+4 haftalık bir gebelikte kalp atışının izlenmesi beklenir. Eğer ultrason cihazı veya pozisyon kaynaklı bir durum yoksa, doktorlar genellikle gelişimsel bir duraksama olup olmadığını anlamak için kısa bir süre bekleyip tekrar ultrason kontrolü önerebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesinde kanama alanı olması ne anlama gelir?
Gebelik kesesi çevresindeki kanama alanı, tıbbi literatürde subkoryonik hematom olarak adlandırılır ve düşük tehdidi belirtisi olabilir. Bu durum, plasentanın rahim duvarından kısmen ayrılmasıyla oluşur ve vücut bu kanı zamanla emebilir veya dışarı atabilir. Mutlaka doktorunuzun önerdiği istirahat ve ilaç tedavisine uyulması gereken kritik bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj önerildiğinde ikinci bir görüş almak gerekir mi?
Kürtaj gibi tıbbi müdahale gerektiren durumlarda, özellikle tanının netleştirilmesi için farklı bir uzman hekimden ikinci bir görüş almak en doğal hakkınızdır. İkinci doktor, önceki ultrason bulgularını değerlendirerek gebeliğin canlılığı konusunda daha kesin bir teşhis koyabilir ve bekleyip beklemeyeceğiniz konusunda size daha detaylı bir yol haritası sunabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi nasıl kesinleştirilir?
Boş gebelik teşhisi, genellikle transvajinal ultrason ile bebeğin kalp atışının izlenememesi ve beta-hCG değerlerinin beklenen artışı göstermemesi ile konulur. Genellikle ilk ultrasonda sonuç alınamazsa, doktorlar 1 hafta ile 10 gün arasında bir bekleme süresi vererek ikinci bir kontrol yapar; bu süre zarfında gebelik kesesi büyümüyor ve kalp atışı hala oluşmuyorsa tanı kesinleşmiş olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj kararı öncesinde ne kadar beklemek gerekir?
Kürtaj kararı öncesinde bekleme süresi, gebelik haftasına ve doktorun klinik gözlemlerine göre değişse de genellikle 1 hafta civarındadır. Eğer anne adayının hayatını tehdit eden bir kanama veya enfeksiyon riski yoksa, kesin tanı için bir hafta sonra tekrar ultrason yapılması, teşhisin doğruluğunu teyit etmek açısından standart bir tıbbi prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 186 göst.
30 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Esf (9 puan) sordu
0 oy
10 cevap 841 göst.
30 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Esf (9 puan) sordu
0 oy
13 cevap 682 göst.

1,512,227 soru

24,666,566 cevap

367,015 kullanıcı

...