7 haftalık hamileyim, ellerim ve ayaklarım şişiyor, normal mi?

0 oy
242 göst.
3 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (162 puan) sordu
Merhaba hanımlar 7+5 hamileyim uyuyup uyandığımda ellerimde ve ayaklarımda şişlik oluyor normalmi sizce yardımcı olurmusunuz

1 cevap

0 oy
3 Şubat 2021 (3,588 puan) cevapladı
Normal değil 

Tuzlu tüketmemeye çalışın bol su için 7.hafta da bunlarin olmasi tuhaf
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık hamilelikte el ve ayak şişmesi normal mi?
Hamileliğin ilk trimesterinde el ve ayaklarda şişme genellikle beklenmeyen bir durumdur; genellikle ödem şikayetleri ikinci trimesterin sonlarına doğru artış gösterir. 7. haftada yaşanan belirgin şişlikler, vücuttaki ani hormon değişimleri veya sıvı dengesizliklerinden kaynaklanabileceği gibi, doktorunuzla paylaşmanız gereken bir durum olabilir. Erken dönemde oluşan ödemi takip etmek ve tuz tüketimini dengeleyerek gün içinde yeterli su içtiğinizden emin olmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sabahları el ve ayaklarda şişme neden olur?
Hamilelikte sabahları hissedilen el ve ayak şişliği, gece boyunca vücudun hareketsiz kalması ve kan dolaşımının yavaşlaması sonucu dokularda sıvı birikmesiyle oluşur. Vücut, gebelik boyunca kan hacmini artırdığı için damarlardan dokulara sızan sıvı miktarı artar ve bu durum özellikle sabah saatlerinde şişlik olarak kendini gösterir. Gün içinde hareket ederek ve bacakları hafifçe yüksekte tutarak bu ödemin dağılmasına yardımcı olabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el ve ayak şişmesi ne zaman tehlikeli kabul edilir?
El ve ayaklardaki şişlikler; ani gelişen yüz ve göz çevresi şişmesi, şiddetli baş ağrısı, görme bozuklukları veya tansiyon yüksekliği ile birleşiyorsa mutlaka tıbbi yardım alınmalıdır. Bu belirtiler gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) açısından risk teşkil edebileceği için göz ardı edilmemelidir. Eğer şişlik tek taraflıysa, ağrılıysa veya cildinizde kızarıklık ile ısı artışı varsa vakit kaybetmeden doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ödemi azaltmak için neler yapılabilir?
Hamilelikte ödemi azaltmak için en etkili yöntemler arasında gün içinde düzenli olarak su tüketmek ve uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen göstermek yer alır. Günlük tuz alımını sınırlandırmak, potasyum açısından zengin besinler tüketmek ve istirahat ederken ayakların altına destek yastığı koyarak vücut seviyesinden yukarıda tutmak şişliğin azalmasına yardımcı olur. Ayrıca, doktorunuzun onay verdiği hafif yürüyüşler kan dolaşımını hızlandırarak ödemin atılmasını destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak şişmesi için ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte el ve ayak şişmesi, dinlenmeye rağmen geçmiyorsa, günlük yaşamınızı kısıtlayacak kadar şiddetliyse veya beraberinde ani kilo artışı getiriyorsa bir uzmana başvurulmalıdır. Özellikle tansiyon takibi yaptırmak, gebelik sürecindeki vücut değişimlerinin normal sınırlar içerisinde olup olmadığını belirlemek için kritiktir. Şişliklerin yanında nefes darlığı veya idrar miktarında azalma gibi şikayetleriniz varsa, durumu vakit kaybetmeden doktorunuza bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 374 göst.
0 oy
8 cevap 791 göst.
2 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ayşegül4207 (470 puan) sordu
0 oy
2 cevap 239 göst.
3 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Aylin demir (5,462 puan) sordu
0 oy
7 cevap 747 göst.
9 Mayıs 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde 12E12_f. (18 puan) sordu

1,512,206 soru

24,666,284 cevap

366,994 kullanıcı

...