Kan uyuşmazlığı iğnesi oldum kasıklarım çok ağrıyor normal mi?

0 oy
226 göst.
4 Şubat 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (80 puan) sordu
Kan uyuşmazlığı iğnesi oldum 2 saat kadar önce felan kasiklarima doğru ağrı girdi çok ağrıyor ben gibi olan var mı normal mi ki acaba 
Gebelik haftası 28+4

4 Cevap

0 oy
4 Şubat 2021 (284 puan) cevapladı
Ben oldum ama ağrı olmadı ama doktorum hastanede 4 saat yatış verdi alerjik bir durum olabiliyormuş yeya yan etkisi o yüzden 
-Reklam-
0 oy
4 Şubat 2021 (502 puan) cevapladı
Bende oldum hic bir problem olmadi seninki sanirim psikolojik 
0 oy
4 Şubat 2021 (104 puan) cevapladı
Benimde bacağımda ağrı yapıyor gün boyu iğne yerim sızlıyor grneldede yakıyor derler zaten telaslanma hiç geçer ertesi güne inşallah
0 oy
4 Şubat 2021 (812 puan) cevapladı
Ben de iğne oldum ama ağrı olmadı kendini sıktığın için olabilir belki 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan uyuşmazlığı iğnesi yapıldıktan sonra kasık ağrısı normal mi?
Kan uyuşmazlığı iğnesi sonrası hafif kasık ağrısı, enjeksiyonun yapıldığı bölgedeki kas dokusunun tepkisi nedeniyle bazen görülebilir. Ancak bu ağrı genellikle kısa sürelidir ve şiddetli olmaması beklenir. Eğer ağrınız giderek artıyorsa, bölgede aşırı şişlik, kızarıklık veya ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza danışmanız en sağlıklı yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi yan etkileri nelerdir?
Kan uyuşmazlığı iğnesi olan anne adaylarında en sık görülen yan etkiler enjeksiyon yerinde hafif ağrı, hassasiyet, kızarıklık veya nadiren düşük dereceli ateştir. Bu belirtiler genellikle 24-48 saat içerisinde kendiliğinden geçer. İğne sonrası vücudunuzda beklenmedik bir döküntü, şiddetli kaşıntı veya nefes darlığı gibi alerjik reaksiyon belirtileri fark ederseniz hemen tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi kaçıncı haftada vurulur?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, genellikle hamileliğin 28. haftasında rutin olarak uygulanır. Bununla birlikte, gebelik süresince herhangi bir kanama, düşük tehdidi, amniyosentez gibi girişimsel işlemler veya travma sonrası 72 saat içerisinde de yapılması gerekebilir. Doğumdan sonra ise bebeğin kan grubu kontrol edilerek, eğer bebek Rh pozitif ise ilk 72 saat içinde ikinci doz uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi sonrası ne kadar süre dinlenilmeli?
Kan uyuşmazlığı iğnesi basit bir intramüsküler enjeksiyon işlemi olduğu için özel bir istirahat süresi gerektirmez. İşlem sonrası günlük aktivitelerinize hemen dönebilirsiniz; ancak enjeksiyon bölgesini zorlayacak ağır hareketlerden veya o bölgeye baskı uygulayacak kıyafetlerden ilk birkaç saat kaçınmanız konforunuzu artıracaktır. Eğer ağrınız hareketlerinizi kısıtlıyorsa günün geri kalanını dinlenerek geçirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi neden yapılır?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, Rh negatif bir annenin Rh pozitif bir bebeğe hamile kalması durumunda annenin kanında oluşabilecek antikorları engellemek için yapılır. Annenin bağışıklık sisteminin bebeğin kan hücrelerini yabancı madde olarak algılayıp onlara saldırmasını önleyen bu iğne, hem mevcut gebeliğin hem de ileride planlanan gebeliklerin sağlığı açısından kritik bir koruma sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,207 soru

24,666,260 cevap

366,991 kullanıcı

...