5 aylık hamileyim belimde nabız gibi sancı oluyor, normal mi?

0 oy
138 göst.
8 Şubat 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (205 puan) sordu
Hanımlar bundan yedi ay önce bir düşük yaptım şimdi ise beş aylık gebeyim düşük riskli geçti ama şükür bir sıkıntımız olmadı.Bazen bir kaç iş yapınca bişey kaldırınca biraz ayakta kalıp oturunca belimde nabız gibi atan bir sancı olmaya başlıyor çabuk geçiyor ama sizde de oldu mu? Yaşayan var mı bu durumu 
Gebelik haftası 23+5
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 aylık gebelikte belde nabız gibi atan sancı neden olur?
Hamileliğin 5. ayında bel bölgesinde hissedilen nabız gibi atan sancılar, genellikle rahmin büyümesiyle artan baskı ve vücudun ağırlık merkezinin değişmesine bağlı kas yorgunluğundan kaynaklanır. Bebeğin büyümesiyle birlikte omurgaya binen yük artar ve bu durum bel çevresindeki damarların daha belirgin hissedilmesine veya kas spazmlarına yol açabilir. Ancak bu hissi düzenli olarak yaşıyorsanız, rahim ağzı uzunluğunun kontrol edilmesi ve doktorunuzun fiziksel aktivite sınırlarınızı belirlemesi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayakta kalınca belde oluşan nabız atışı hissi normal mi?
Gebelikte uzun süre ayakta kalmak veya ağır iş yapmak, pelvik bölgeye ve bele giden kan akışının yoğunlaşmasına, aynı zamanda bel kaslarının aşırı gerilmesine neden olur. Bu durum, belde nabız atıyormuş gibi bir hissin oluşmasına yol açabilir. Genellikle dinlenince geçen bu sancılar fizyolojik kabul edilse de, sancının şiddeti artıyorsa veya dinlenmenize rağmen geçmiyorsa mutlaka bir uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bel ağrısı ve sancı nasıl hafifletilir?
Hamilelikte bel ağrısını hafifletmek için gün içinde sık sık kısa süreli molalar vererek dinlenmeli ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalısınız. Otururken belinizi destekleyen yastıklar kullanmak, ağır kaldırmamak ve doktorunuzun onayladığı gebelik egzersizlerini yapmak kas gerginliğini azaltacaktır. Ayrıca, yan yatarken bacaklarınızın arasına yastık koymak omurga üzerindeki baskıyı hafifleterek nabız gibi atan sancıların azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte belde nabız atması hangi durumlarda doktora danışılmalı?
Belde hissedilen nabız benzeri sancılarla birlikte vajinal kanama, su gelmesi, düzenli kasılmalar veya şiddetli karın ağrısı yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle düşük riskli bir geçmişiniz varsa, vücudunuzun verdiği her türlü farklı sinyali ciddiye almanız ve rutin kontrollerinizi aksatmamanız bebeğin sağlığı açısından kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 aylık hamileyim belimdeki sancı erken doğum belirtisi olabilir mi?
Beş aylık gebelikte belde hissedilen her sancı doğrudan erken doğum belirtisi değildir; ancak belde istirahatle geçmeyen, düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar ciddiye alınmalıdır. Erken doğum riski genellikle bel ve kasık bölgesinde baskı, vajinal akıntıda değişim veya sertleşme ile karakterizedir. Eğer sancınız sadece yorulduğunuzda ortaya çıkıyor ve dinlenince geçiyorsa bu genellikle kas yorgunluğuna işaret eder, yine de detaylı bilgi için hekiminize danışmanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,404 soru

24,668,711 cevap

367,145 kullanıcı

...