39 haftalık gebeyim bebeğim kanala girmedi, normal mi?

0 oy
753 göst.
9 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (25 puan) sordu
Merhaba hanımlar 39 haftalık olduk biz ama kızımda tık yok doğum kanalına girmemiş hen0z sancımda yok daha alttan muayene olmadım. 3100 gram kilosu bizimki ufak ultrasonda nedense 37 haftalık böyle durumda olan vaeöı, doktorum normal dedi iri bi bebek değil dedi. Siz ne durumdasınız bakalım
Gebelik haftası 39

5 Cevap

0 oy
9 Şubat 2021 (127 puan) cevapladı
Bizimde günümúz bitti bugun ama gelen giden yok bekliyoruz bakalim 
9 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Allahım kolaylık versin sağlıkla gelsin inşallah bebişlerimiz
9 Şubat 2021 (127 puan) yorumladı
Amin insallah bi avazda kavuşalım  hepimiz
9 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Amiiiiin
-Reklam-
0 oy
9 Şubat 2021 (30 puan) cevapladı
Ben de 39+5 oldum.  Kilosu en son 3900du. Ama hâlâ bebek doğum kanalına girmemiş ve hic sancim yok . Doktorum yarın bi karar vericek artık.  Sezeryan ihtimalim var 
9 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Ay allahım kurtarsın yaa sağlıkla gelsin inşallah
0 oy
9 Şubat 2021 (1 puan) cevapladı
Bende aynı durumdayım ve çok ağırlaştım nasıl olacak bilmiyorum
9 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Allah yardımcımız olsun inşallah
0 oy
9 Şubat 2021 misafir cevapladı
39+5 olduk durum şu ki tık yok :) 
9 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Pilates yapmanız iyiymiş sağlıkşa gelsin inşallah bir avazda
9 Şubat 2021 misafir yorumladı
Aminn inşallah tüm bebişlerimiz. Patlamak üzereyim gerçekten artık iyice zorlanıyorum
10 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Günler yaklaştıkça zaman geçmiyor :(
10 Şubat 2021 (30 puan) yorumladı
Valla yaklaşık 3 haftadır her gün yürüyüş yapıyorum 1 saat . Merdiven inip çıktım çok ama ne yazık ki hâlâ bi belirti yok bende. Sanırım gelmicek :)
10 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Zamanını bekliyor demek ufaklık  bazen ne yapsak açılma olmayabiliyormuş demekki hayırla sağlıkla gelsin inşallah
0 oy
9 Şubat 2021 (287 puan) cevapladı
Benimkide 1 haftadır kanalda ama inip gelmiyor ne yapabilirim acaba  
10 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Sağlıkla gelsin yavrucaklarımız napalım yapcak bişey yok
10 Şubat 2021 (287 puan) yorumladı
Benim sancim  var inşallah doğum sancisidir
10 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Ay hadi inşallah canımm allahım yardımcın olsun
10 Şubat 2021 (287 puan) yorumladı
Inşallah dua edin doğum yapayım nolur
10 Şubat 2021 (25 puan) yorumladı
Allahım bir avazda kurtarsın inşallaah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte bebeğin doğum kanalına girmemesi normal mi?
39 haftalık gebelikte bebeğin doğum kanalına girmemiş olması oldukça yaygın bir durumdur ve her zaman tıbbi bir sorun teşkil etmez. Birçok bebek doğum eylemi başladığında veya sancılarla birlikte kanal pozisyonunu alır. Eğer doktorunuz bebeğin sağlık durumunun iyi olduğunu ve suyunun normal olduğunu belirttiyse, beklemek genellikle güvenli kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrasonda 39 haftalıkken 37 hafta çıkması ne anlama gelir?
Ultrasondaki ölçümler tahmini değerlerdir ve 2 haftaya kadar olan farklar genellikle normal kabul edilir. Bebeklerin gelişim eğrileri kişisel farklılıklar gösterebilir; bu durum bebeğin gelişiminin durduğu anlamına gelmez. Doktorunuz genel gelişimi, kilo alımını ve bebeğin biyofizik profilini değerlendirerek bebeğin sağlıklı olup olmadığına karar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte doğumun başlaması için neler yapılabilir?
Doğumun başlaması için en etkili yol vücudun kendi sürecini tamamlamasına izin vermektir. Hafif tempolu yürüyüşler yapmak, pelvik taban egzersizleri uygulamak ve dik duruş pozisyonlarını korumak bebeğin kanala yerleşmesine yardımcı olabilir. Ancak, tıbbi bir müdahale gerektirmeyen durumlarda doğal süreci zorlamadan doktorunuzun önerdiği kontrolleri takip etmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum kanalına girmeyen bebek için ne zaman endişelenilmeli?
Bebeğin kanala girmemesi genellikle 40-41. haftaya kadar beklenebilir bir durumdur. Ancak bebek hareketlerinde azalma, su gelmesi, düzenli kasılmaların başlaması veya doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerinin geçmesi durumunda hemen hastaneye başvurmalısınız. Doktorunuz, bebeğin kalp atışlarını ve gelişimi yakından takip ederek doğum yöntemine karar verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte alt muayene neden yapılır?
Alt muayene yani çatı muayenesi, rahim ağzındaki yumuşamayı, açılmayı ve bebeğin doğum kanalındaki seviyesini belirlemek için yapılır. Bu muayene, doğumun ne kadar yakın olduğu hakkında doktorunuza önemli veriler sağlar. Eğer henüz muayene olmadıysanız, doktorunuz doğum süreci yaklaştığında veya miadınız dolduğunda bu değerlendirmeyi yaparak süreci planlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 452 göst.
1 Ağustos 2018 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Bekleyiş :) (249 puan) sordu
0 oy
5 cevap 608 göst.
0 oy
13 cevap 1,196 göst.
0 oy
0 cevap 239 göst.

1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...