Kimyasal gebelik sonrası aspirin kullanmam gerekiyor, güvenli mi?

0 oy
387 göst.
11 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (748 puan) sordu
Arkadaşlar bir kimyasal gebelik yaşadım ve doktor bana bundan sonrakinde aspirin kullanıcağımı söyledi. Ama hamileyken aspirin kullanan vsr mı aranızda bilemedim bu konuda en ufak fikri olan yazsın lütfen. 
Gebelik haftası 3

6 Cevap

0 oy
11 Şubat 2021 (1,311 puan) cevapladı
Bende aliyordum aspirin kan sulandırıcı olarak veriyor canım doktor  hamilemisinnki
11 Şubat 2021 (748 puan) yorumladı
Hamileliğin kaçıncı haftasında başladınız
11 Şubat 2021 (1,311 puan) yorumladı
Ben hamile kalabilmek için  kullaniyordum benim bir düşüğün bir kurtajim oldu doktor bunu dene olmazsa folik asite baslariz dedi canım
-Reklam-
0 oy
11 Şubat 2021 (572 puan) cevapladı
Bende kullanıyorum kan sulandirici aspirin 22 hafta 3 gunluk hamileyim bundan önce bir dusugum olmuştu sen hangisini kullanıyorsun
11 Şubat 2021 (748 puan) yorumladı
Bana kullanmaya başlarsın demişti galiba şuan hamileyim ne zaman doktora gitsem netleşmesini beklesem mi diye düşünüyorum ya da hemen asprine mi başlamam gerek tutunması için
11 Şubat 2021 (572 puan) yorumladı
Bana düşukten sonra 1 ay felan korun dedi korunmayı kestikten sonra aspirine başla demişti hamile kalınca ignege gecicem dedi hamile kalır kalmaz ignesine geçti  iğneler bana ağir geldi canım 2 hafta anca kullanabildim koldan göbekten yapılması gerekiyomus ben koldan yaptiriyodum kollarim artık simsiyah oluyodu sonra doktoruma söyledim göbekten dene dedi göbekten cesaret edemedim ignegi kesip tekrar hapını verdi 6.ayima girdim çok şükür 2 hafta sonra kontrole gidicem keser büyük ihtimal 6 aya kadar kullanicaksin demişti hamileysen git canım belki sanada iğne felan önerir ama icsende bebeğe zararı olmaz bende kullaniyorum
0 oy
11 Şubat 2021 (289 puan) cevapladı
Canım bende kan pıhtısı var doktorum bana da gebe kalmadan once basla dıye yazmıs tı. Hamıle kaldıktan 4 5 hafta sorna da gobekten hergun yapılması gereken kan sulandırıcı ıgn verdı onu kullanıyorum. Suan 10+5 hamıleyım doktorun tekst yaptı mı sana 
11 Şubat 2021 (748 puan) yorumladı
Bana kullanmaya başlarsın demişti galiba şuan hamileyim ne zaman doktora gitsem netleşmesini beklesem mi diye düşünüyorum ya da hemen asprine mi başlamam gerek tutunması için
0 oy
11 Şubat 2021 (1,420 puan) cevapladı
Ben 22 haftalık hamileyim ikizlere ilk hamileligimde 6 haftalık düşük yaşamıştım doktorum onun için kanda pozitifi görünce hemen coraspin basladi 5.haftada da oksapar basladi 
11 Şubat 2021 (748 puan) yorumladı
Ben de şuan galiba hamileyim o zaman hemen doktora gitmem gerek
11 Şubat 2021 (1,420 puan) yorumladı
Aynen bi gidin normalde benim kan pihtilasmam yok hem öncesi düşük olduğu için bide ikiz oldugu için kan sulandirici hem hap hem igne kullanıyorum
0 oy
11 Şubat 2021 (63 puan) cevapladı
23 haftalık erken doğumda oğlumu kaybettim şimdi yine hamileyim şükür bende 35. Haftaya kadar kulanıcam
11 Şubat 2021 (748 puan) yorumladı
Kaçıncı hafta başladın
0 oy
11 Şubat 2021 (400 puan) cevapladı
Aspirinin kalp sağlığına iyi geldiği söylenir kalp hastalarına da veriliyormuş büyük ihtinal bebeğin kalbi durmasın diye vermiştir 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kimyasal gebelik sonrası doktorum neden aspirin verdi?
Doktorlar kimyasal gebelik veya tekrarlayan düşük öyküsü olan hastalarda, kan akışını düzenlemek ve pıhtılaşma riskini azaltmak amacıyla düşük doz aspirin önerebilir. Bu tedavi, rahme giden kan dolaşımını destekleyerek bebeğin tutunmasına ve sağlıklı gelişmesine yardımcı olmak için uygulanan yaygın bir tıbbi yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aspirin kullanımı bebek için riskli mi?
Hamilelikte doktor kontrolünde kullanılan düşük doz aspirin (genellikle 81 mg veya 100 mg), uzmanlar tarafından güvenli kabul edilmektedir. Ancak doktorunuza danışmadan rastgele aspirin kullanmak kanama riskini artırabileceği için kesinlikle önerilmez. İlacın dozu ve kullanım süresi, gebelik geçmişinize göre mutlaka hekiminiz tarafından belirlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aspirin ne zamana kadar kullanılır?
Gebelik sürecinde aspirin kullanımı genellikle hamileliğin ilk haftalarında başlar ve doktorun belirlediği tarihe, genellikle 34. veya 36. haftaya kadar devam eder. Doğuma yakın dönemde kanama riskini artırabileceği için aspirin kullanımı genellikle 36. haftadan önce sonlandırılır. Süreci takip eden kadın doğum uzmanınız, kan değerlerinize bakarak en doğru bırakma tarihini size bildirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aspirin kan sulandırıcı olarak nasıl etki eder?
Aspirin, düşük dozlarda kullanıldığında trombositlerin birbirine yapışmasını engelleyerek hafif bir kan sulandırıcı etki gösterir. Bu etki, plasentadaki kılcal damarlarda kan akışının daha düzenli olmasını sağlayarak pıhtılaşma kaynaklı düşük risklerini minimize etmeye yardımcı olur. Böylece gebelik süreci daha sağlıklı bir kan dolaşımı ile desteklenmiş olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası aspirin tedavisi başarıyı artırır mı?
Kimyasal gebelik sonrası aspirin kullanımı, özellikle pıhtılaşma yatkınlığı olan veya rahim içi kanlanma sorunu yaşayan kadınlarda başarılı sonuçlar verebilmektedir. Yapılan klinik çalışmalar, düşük doz aspirin tedavisinin tekrarlayan gebelik kayıplarını azaltmada etkili bir seçenek olduğunu göstermektedir. Ancak bu tedavi her vaka için standart değildir ve mutlaka bir uzmanın yönlendirmesiyle uygulanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,473 soru

24,669,587 cevap

367,184 kullanıcı

...