Kan uyuşmazlığı iğnesi aç karnına mı yapılır?

0 oy
112 göst.
14 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (70 puan) sordu
Hanımlar kan uyuşmazlığı iğnesi olanlar varmı acaba ac karnınamı yoksa tok karnınamı yapılıyor acaba?? 
Gebelik haftası 29.3
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan uyuşmazlığı iğnesi yapılırken aç mı yoksa tok mu olunmalı?
Kan uyuşmazlığı iğnesi olarak bilinen Rh immünglobulin enjeksiyonu için aç veya tok olmanızın tıbbi bir önemi yoktur. Bu iğne herhangi bir besin etkileşimine sahip değildir, bu nedenle günlük beslenme düzeninizi bozmadan veya özel bir hazırlık yapmadan iğnenizi yaptırabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Kan uyuşmazlığı iğnesi genellikle gebeliğin 28. haftasında uygulanmaktadır. Doktorunuzun önerisiyle, doğumdan sonraki ilk 72 saat içerisinde bebeğin kan grubu kontrol edilerek gerekirse ikinci bir doz daha uygulanabilir. Ayrıca gebelik boyunca yaşanan kanama gibi durumlarda doktorunuz daha erken dönemde de iğne yapılmasını uygun görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi ne işe yarar ve neden yapılır?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, anne adayı Rh negatif, bebek ise Rh pozitif olduğunda annenin bağışıklık sisteminin bebeğin kan hücrelerine karşı antikor üretmesini engellemek için yapılır. Bu koruyucu iğne, annenin vücudunun bebeği yabancı bir madde olarak algılamasının önüne geçerek, sonraki gebeliklerde oluşabilecek olası riskleri minimize eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi yan etkileri nelerdir?
Kan uyuşmazlığı iğnesi sonrası en sık karşılaşılan yan etkiler enjeksiyon bölgesinde hafif ağrı, hassasiyet, şişlik veya kızarıklıktır. Bazı anne adaylarında nadiren hafif ateş, halsizlik veya kas ağrısı görülebilir; ancak bu etkiler genellikle kısa sürelidir ve vücut tarafından kolaylıkla tolere edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi yapıldıktan sonra nelere dikkat edilmelidir?
İğne yapıldıktan sonra özel bir istirahat veya beslenme kısıtlaması gerekmemektedir. Enjeksiyon bölgesine ilk birkaç saat su değdirmemek ve bölgeyi ovuşturmamak yeterli olacaktır. Eğer iğne sonrası şiddetli alerjik reaksiyon, nefes darlığı veya geçmeyen yüksek ateş gibi beklenmedik bir durum yaşarsanız vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,713 soru

24,672,878 cevap

367,367 kullanıcı

...