Hamileyken çok ağladım, bebeğime bir şey olmuş mudur?

0 oy
747 göst.
15 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (112 puan) sordu
Kızlar bugün çok ev işi yaptım ve gece olunca 1 2 saat boyunca durmadan ağladım kendimi çok kastım bebeğime bisey olmuş müdür çok korkuyorum ilk hamileligim
Gebelik haftası 14

4 Cevap

0 oy
15 Şubat 2021 (1,540 puan) cevapladı
Stres bebeğe hiç iyi gelmez cnm.Ama korkma agrın sizin veya herhangi bir anormal birşey varsa hastaneye git bence
-Reklam-
0 oy
16 Şubat 2021 (379 puan) cevapladı
Stres yapma canım ağlama üzme kendini bebeğin de üzülür bn hamileliğim in başında yakınımı kaybettim çok üzüldüm aklıma geldikçe ağladım ama sonra dedimki bn ağladıkça üzüldük ce bebeğim de üzülür diye korkuyorum o yüzden kendimi rahatlatmaya üzmrmeye çabalıyorum  sende öyle yap 
0 oy
16 Şubat 2021 (1,353 puan) cevapladı
Yok canım hemen olmaz öle bende ağladım 16. haftalarımda bir gün özellikle çok ağlamıştım çok şükür bişey olmadı ama kasma kendini sürekli bu durumda değilsindir sanırım korkma birşey olmaz sürekli olmadıkça
0 oy
16 Şubat 2021 (2,001 puan) cevapladı
Burada kimse asıl önemli olan şeye bakmamış. Fazla ev işi yapmak . Vucudun zaten bebegin oldugu icin normalden daha fazla calisiyor kaslarin gevsiyor kalbin daha cok kan pompaliyor nabzin gunde 10 15 fazla atiyor . Kemik gevsemesi ve rahim buyumesinden dolayi fazla ayakta kalmaktan bile siddetli bel agrisi olusuyor . Cok fazla ev isi yapip kendini yormamalisin birde daha 14. Haftan . Ev islerini mumkun oldukca en az seviyeye indir . Ufacik bir supurge bile tutsan uzan dinlen . Anne uzuldugu zaman rahme reaksiyon gidiyormuş ve bu giden reaksiyon bebegi etkiliyormuş bebek hissediyormuş. Anne karninda bebegin cok uzulmesi dogduktan sonra da bebege yansiya biliyormuş . Bosuna demiyorlar en saglikli gebelik strezsiz gecendir diye . Herseyi kafana takma . Hormonlardan dolayi herseye olabildiginden cok daha fazla tepki veriyor aglamaya uzulmeye daha fazla meyilli oluyoruz . Ama onemli olan bu hormonları yenmek . Mutlu ve uzuntusuz bir 9 ay gecirmek . Unutma sen ne kadar mutluysan bebegin okadar saglikli . Hic bisey bebeginden daha onemli degil uzulmeyi bir kenera birak ve hamileliginin tadini cikar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken çok ağlamak bebeğe zarar verir mi?
Hamileyken yaşanan kısa süreli stres veya ağlama nöbetleri genellikle bebeğe doğrudan fiziksel bir zarar vermez. Ancak uzun süreli ve kronik stres, vücutta kortizol seviyesini artırarak dolaylı yollardan etkileyebilir. Önemli olan bu durumun süreklilik arz etmemesidir; eğer kendinizi çok kötü hissediyorsanız bebeğinizin kalp atışlarını duymak ve içinizi rahatlatmak için doktorunuza danışabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşırı ağlama sonrası bebek hareketleri nasıl takip edilir?
Ağlama nöbeti veya yoğun stres sonrası bebeğinizin hareketlerini takip etmek için sessiz bir odaya geçip sol tarafınıza uzanın. Genellikle bir saat içerisinde 10'a yakın hareket hissetmeniz beklenir. Eğer bebekte olağan dışı bir durgunluk hissederseniz, bu durumun stresle bağlantısını netleştirmek adına en yakın sağlık kuruluşuna başvurarak NST kontrolü yaptırmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte stres ve ağlama bebeğin gelişimini etkiler mi?
Tek seferlik yoğun ağlama nöbetleri bebeğin gelişimini olumsuz etkilemez, çünkü bebekler anne karnında amniyon sıvısı ile korunmaktadır. Ancak gebelik sürecinde sürekli stresli olmak, erken doğum riski veya düşük doğum ağırlığı gibi komplikasyonlara zemin hazırlayabilir. Bu nedenle ruh halinizi dengelemek için nefes egzersizleri yapmalı ve kendinizi çok yormadan dinlenmeye özen göstermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken kendimi çok kastım bebeğime bir şey olmuş mudur?
Vücudun kasılması veya ağlama esnasında yaşanan fiziksel gerginlik, bebeğinizi koruyan rahim kasları tarafından sönümlenir. Bebekler bu tip geçici fiziksel tepkilerden doğrudan etkilenmezler. Ancak kendinizi çok gergin ve huzursuz hissediyorsanız, bu stresi üzerinizden atmak için ılık bir duş almak veya sevdiğiniz bir aktiviteyle ilgilenmek bebeğinizin de sakinleşmesine yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte hangi durumlarda doktora gidilmelidir?
Ağlama veya yoğun stres sonrası şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama, su gelmesi veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktora gitmelisiniz. Bu belirtiler stres kaynaklı olmayıp başka bir tıbbi durumun işareti olabilir. Rutin kontrolleriniz dışında bu tür fiziksel değişimler fark ettiğinizde profesyonel destek almak her zaman en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 613 göst.
0 oy
5 cevap 794 göst.
0 oy
5 cevap 935 göst.
10 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Cdk (319 puan) sordu
0 oy
2 cevap 439 göst.
21 Şubat 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gamzeeeeeeeee (46 puan) sordu

1,512,163 soru

24,665,736 cevap

366,967 kullanıcı

...