Adet tarihime göre 37, ultrasona göre 39 haftalığım, ne olur?

0 oy
554 göst.
16 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (171 puan) sordu
Kızlar ben adete göre normalde 37+2 yım ama 3 Dr a gittim hepsi ısrarla 39 haftalık olduğumu söylüyor. Böyle olanlar genelde hangisine göre doğum yapıyor acaba? Adete göre 37 diyorum Dr bir şeyler söylüyor ediyor 39 sun diyor

5 Cevap

0 oy
16 Şubat 2021 (334 puan) cevapladı
Canm son adet tarihine göre oluyo ilkimde 3 hafta öndeydi 40+4 de doğurdum bunda da önde dedi doktr 2 hafta 39+4 oldu yok hala 
16 Şubat 2021 (171 puan) yorumladı
40+4 adete göre mi yani Dr a göre 43 de mi dogurdun
16 Şubat 2021 (334 puan) yorumladı
Aynen canm ulturasyona göre öyle oldu
16 Şubat 2021 (171 puan) yorumladı
Teşekkür ederim yine erken gelmiş :)
-Reklam-
0 oy
16 Şubat 2021 (1,486 puan) cevapladı
Bebegin gelişimi önde yani 39 hafta ile uyumlu kilosu vs. Ama dogumunuz son adetiniz baz alınır ki bebek bu yani nezaman geleceği tabi belli olmaz
16 Şubat 2021 (171 puan) yorumladı
Aynen ısrarla ama hocam adetim şöyle desem de yok illa bu haftadasin deyince ben de şaşırdım
0 oy
16 Şubat 2021 (797 puan) cevapladı
Dokturun dediğine göre yapıyosun canım benim iki oğlumda önde gidiyodu doktora göre 39 ama adetime göre 37 diydi ve doktorun dediği gibi 37 de doğum yapyım biri 4 kilo 250 gram biride 3 kilo 400 gram dogdu ama sezeryan ikiside 
16 Şubat 2021 (171 puan) yorumladı
İki hafta sonra normal doğum dedi Dr öyle de guzel tarih veriyor ki bide
0 oy
16 Şubat 2021 (32 puan) cevapladı
Bende aynı durumdayım 32 de gittim bilgisayarda 34 haftalık gösterdi iki hafta geçti şimdi 34 mü 36 haftalık mıyım bilmiyorum benim hiç hazırlıgımda yok daha zaman var diye almadım şimdi hazırlık derdine düştüm
16 Şubat 2021 (171 puan) yorumladı
Valla sorma insanın kafası karışıyor şimdi Dr a göre 40 bitiyor eşyalarımi alıp mi gitsem kontrole diye düşünüyorum
0 oy
16 Şubat 2021 (3,529 puan) cevapladı
Sezeryan olmayacaksan hiç farketmez. Normal o ne zaman isterse o zaman gelir 
16 Şubat 2021 (171 puan) yorumladı
Normal dedi ama işte bu hafta 40 bitiyor onlara göre acaba kontrole giderken hazırlıklı mi gitsem diye düşündüm ben de
16 Şubat 2021 (3,529 puan) yorumladı
Yani çantan çok yük değilse hazırlıklı git tabi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin ultrason ölçümleri adet tarihinden neden farklı çıkar?
Bebeğin ultrason ölçümleri adet tarihinden farklı çıkabilir çünkü ultrason cihazları bebeğin gelişimine, boyuna ve kilosuna göre bir tahmini hafta belirler. Adet tarihi ise son adet kanamasının ilk gününe dayalı teorik bir hesaplamadır. Eğer bebeğinizin gelişimi ileriyse, ultrason ölçümleri gebelik haftasını adet tarihinizden daha ileri gösterebilir. Bu durum genellikle bebeğin genetik yapısı veya beslenme durumuyla ilgilidir ve çoğu zaman normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum tarihi adete göre mi yoksa ultrason ölçümlerine göre mi belirlenir?
Doğum tarihi genellikle gebeliğin ilk trimesterinde yapılan ultrason ölçümleriyle kesinleştirilir. İlk 12 haftada yapılan ölçümler en güvenilir veriyi sunar. Eğer doktorunuz gebeliğin ilerleyen haftalarında ultrason ölçümlerinin adet tarihinizle uyuşmadığını söylüyorsa, genellikle klinik olarak bebeğin gelişim verileri esas alınır. Ancak doğumun beklendiği tarih, doktorunuzun tüm verileri (adet tarihi ve ultrason ölçümleri) harmanlayarak yaptığı değerlendirme sonucunda netleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrasona göre 39 haftalık çıkan bir bebek erken mi doğar?
Ultrasona göre 39 haftalık çıkan bir bebek, gelişimsel olarak tam süresine ulaşmış kabul edilir. Eğer bebeğinizin gelişimi adet tarihinizden 2 hafta öndeyse, doktorunuz doğum sürecini değerlendirirken bebeğin akciğer gelişimi ve genel sağlık durumunu baz alır. 39. haftaya ulaşmış bir bebek, tıp literatüründe 'term' yani miadında kabul edilir ve doğum eylemi başladığında genellikle sağlıklı bir şekilde dünyaya gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin önde gitmesi doğumun daha erken olacağı anlamına mı gelir?
Bebeğin gelişiminin önde gitmesi, mutlaka doğumun daha erken başlayacağı anlamına gelmez. Gebelik süreci karmaşıktır ve doğum eyleminin başlaması sadece bebeğin boyutuna değil, annenin rahim ağzı durumuna ve vücudun doğuma hazır olup olmadığına bağlıdır. Bebeğinizin kilosu veya boyu haftasından büyük olsa bile, vücudunuz hazır olduğunda doğum gerçekleşir. Ancak doktorunuz gelişim farkını takip ederek gerekli görürse suni sancı veya sezaryen gibi seçenekleri sizinle konuşabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde ultrason ve adet tarihi farkı ne zaman ciddiye alınmalı?
Gebelik takibinde ultrason ve adet tarihi arasındaki 1-2 haftalık farklar genellikle normal kabul edilir ve endişe gerektirmez. Ancak gelişim farkı 3 haftadan fazlaysa veya bebeğin gelişim eğrisinde ani bir duraksama ya da aşırı hızlanma görülürse doktorlar bunu yakından takip eder. Eğer bebeğiniz istikrarlı bir şekilde 2 hafta önde gidiyorsa, bu genellikle bebeğin yapısal olarak biraz daha iri olacağını gösterir ve ciddi bir sorun teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,367 soru

24,668,270 cevap

367,117 kullanıcı

...