Epidural normal doğum yaptım, süreç nasıl işliyor?

0 oy
771 göst.
16 Şubat 2021 Doğum kategorisinde (13 puan) sordu
Arkadaşlar epidural doğum hakkın da Bilgi verir misiniz yaşayanlar var mı ?
Gebelik haftası 39+5

5 Cevap

0 oy
16 Şubat 2021 (47 puan) cevapladı
Sezeryan doğum mu normal dogummu 
16 Şubat 2021 (13 puan) yorumladı
Normal doğum epidural dedi
-Reklam-
0 oy
16 Şubat 2021 (681 puan) cevapladı
Bende düşünüyorum bekliyim burda
16 Şubat 2021 (47 puan) yorumladı
Anlamadım arkadaş normal dogummu  diyo sezeryanmi diyor
16 Şubat 2021 (681 puan) yorumladı
Normal dogum epidural diyo
0 oy
16 Şubat 2021 (1,478 puan) cevapladı
Görümcem ikinci doğumunu epidural normal yaptı ve çok memnun kaldı
16 Şubat 2021 (13 puan) yorumladı
Bel ağrısı oldumu yatakdan kalkamama gibi cevap verdiğin için de çok teşekkür ederim
16 Şubat 2021 (1,478 puan) yorumladı
Hayır hiç öyle birşey dediğini bilmiyorum
16 Şubat 2021 (1,478 puan) yorumladı
Hem de Erzurum'da devlet Hastanesi'nde yaptı doğumu özel bile değildi
17 Şubat 2021 (13 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
16 Şubat 2021 (105 puan) cevapladı
Ben de 2. Doğumu öyle yaptım valla oda bünyeyle alakalı ben son iki saat dayanamadım acı eşiğim düşük benim ama çoğu çok memnun ayrıca katater yerleştirmeleri de çok kötüydü
16 Şubat 2021 (13 puan) yorumladı
Katater ne oluyor acaba
18 Şubat 2021 (105 puan) yorumladı
Yok canım katater doğumdan önce bele takılıyo kablo yardımıyla ilaç veriliyor doz doz normalde 2 doz veriyolarmış bana 3 doz verdiler
0 oy
16 Şubat 2021 (22 puan) cevapladı
Neyi merak ediyorsun canım sor bakalım
16 Şubat 2021 (13 puan) yorumladı
Sürekli bana belde ağrı birakildi felçlik riksi olduğunu herhangi bir faydası olmamadigini yine de kestiklerini soyluyorlar
17 Şubat 2021 (22 puan) yorumladı
Hiç alakası yok . Bel ağrısı oluyor evet ama sürekli değil bir hafta sonra falan geçiyor bişey kalmıyor. Epiduralin en güzel yanı doğum sancılarını hiç hissetmemek. Ben iki normal doğum yaptım biri epiduralli diğerinde bişey yaptırmadım. Dedim nekadar rahatmis epidural kesinlikle tavsiye ederim. Kesik atılmasının epiduralle zaten ilgisi yok bende de kesik vardı ama öyle abartıldığını gibi değil iki dikiş falan

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Epidural normal doğumda sancıları tamamen keser mi?
Epidural anestezi normal doğumda sancıları tamamen yok etmez, ancak ağrıyı hissedilmeyecek düzeyde azaltarak anne adayının süreci daha konforlu geçirmesini sağlar. Uygulama sonrasında kasılmaların yarattığı baskı hissedilmeye devam ederken, şiddetli sancı hissi büyük oranda ortadan kalkar. Bu yöntem sayesinde anne adayı doğumun ıkınma aşamasında daha aktif ve bilinçli bir şekilde sürece dahil olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural normal doğumun süresini uzatır mı?
Epidural anestezi bazı durumlarda doğumun ikinci evresini, yani ıkınma sürecini yaklaşık 15 ile 30 dakika arasında uzatabilmektedir. Anestezi etkisiyle pelvik taban kaslarının gevşemesi, bebeğin doğum kanalındaki ilerleyişini çok hafif yavaşlatabilir ancak bu durum genel doğum sürecini olumsuz etkileyen bir komplikasyon olarak kabul edilmez. Doktorlar bu süreci yakından takip ederek doğumun sağlıklı ilerlemesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda epidural ne zaman yapılır?
Epidural anestezi genellikle rahim ağzı açıklığı 4-5 santimetreye ulaştığında ve doğum sancıları düzenli hale geldiğinde uygulanır. Çok erken yapılan uygulamalar doğumun ilerleyişini yavaşlatabilirken, çok geç yapılan uygulamalar ise anestezi etkisini göstermeden doğumun gerçekleşmesine neden olabilir. Uygulama kararı, hastanın ağrı eşiği ve doğumun ilerleme hızına göre uzman hekim tarafından verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural normal doğumun riskleri nelerdir?
Epidural anestezinin en sık görülen yan etkileri arasında geçici tansiyon düşüklüğü, baş ağrısı ve bacaklarda hissizlik yer alır. Bu yan etkiler genellikle sıvı takviyesi ve pozisyon değişikliği ile kısa sürede kontrol altına alınabilir. Kalıcı sinir hasarı gibi ciddi komplikasyonlar günümüz tıbbi teknolojisi ve uzman hekim uygulamalarıyla oldukça nadir karşılaşılan durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural sonrası normal doğumda ıkınma nasıl olur?
Epidural anestezi altında ıkınma hissi tam olarak kaybolmaz, sadece sancının şiddeti azaldığı için ıkınma ihtiyacı daha kontrollü hissedilir. Sağlık personeli, kardiyotokografi (NST) cihazından gelen verilere bakarak kasılmaların ne zaman geldiğini anneye bildirir ve ıkınması gereken doğru zamanı yönlendirir. Bu profesyonel destek sayesinde anne, anesteziye rağmen oldukça başarılı bir şekilde ıkınma sürecini tamamlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 212 göst.
0 oy
3 cevap 523 göst.
+1 oy
5 cevap 670 göst.
0 oy
1 cevap 415 göst.

1,512,677 soru

24,672,219 cevap

367,324 kullanıcı

...