20 haftalık hamileyim bebeğim makat geliş pozisyonunda döner mi?

0 oy
790 göst.
17 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (95 puan) sordu
Merhabaa 20+4 haftalık olduk.dun kontrole gittim.Bebegimin makattan gelişini söyledi doktor.Benim ilk gebeligim normal ikinciyi de öyle istiyorum.doguma kadar donermi sizce.sezeryan olmak istemiyorum yaa.
Gebelik haftası 20+4

10 Cevap

+1 oy
17 Şubat 2021 (312 puan) cevapladı
Daha çok erken değil mi böyle soylemesi
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Bence de erken ama sezeryan hiç olmak istemiyorum dünden beri uyuyamıyorum korkudan
-Reklam-
+1 oy
17 Şubat 2021 (52 puan) cevapladı
20+4 için bunu söylemesi çok erken 30 haftadan sonra genelde dönüyor bebekler . Benim şuan 37+4 ama bebek ters hala dönmedi bu haftalarda olsam endişe et derdim ben bu hafta da olmama ragmen doktor hala bir Umut iki hafta daha bekliycez dedi umarim döner hayırlı doğumlar...
17 Şubat 2021 (52 puan) yorumladı
Hiç hareket etmiyorsun dediler bütün evi baştan sona tek başıma temizledim çarşı pazar gezdim zaten bir kızım var 5 yaşında o hiç durmuyor sürekli hareket halin de onun peşinde tabi bende. Sonra kendini çok yoruyorsun dediler günlerce ayaklarimi uzatil sadece yattım elimi bir işe atmadım çocuğuma bakmak dışında oda bir işe yaramadi artık ben Allah'ın ilahı takdirine bıraktım herşeyi herşeyin en iyisi o bilir diyip doğum yapacağım günü BEkliyorum elbette bir şekilde olacak o doğum ama doğum ama sezeryan bakalim
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
İyi ki sordum yoksa gece gündüz hurma yerdim artık.
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
İnsallahhh hayırlısıyla kucağına alırsın.tabi sonu ne olursa öle de bole de doğacak ilk doğum zor geçince biraz çekiniyorum kaç sene geçti ilk doğumdan hala gözümde o yüzden birazda telaşım
17 Şubat 2021 (439 puan) yorumladı
Kinaye mi yapiyorsunuz anlayamadim ? Sabah aksam derken
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Demek istediğim sizinde fikriniz iyi oldu.bana söylenen hurma kolay doğum yapmayı saglarmis o yüzden dedim
0 oy
17 Şubat 2021 (105 puan) cevapladı
Şu an çok erken dönüp duruyodur karnın da her türlü şekle girer doğuma yakın pozisyonunu alır merak etme canım 
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
İnşallah döner dua edermisiniz lütfen
0 oy
17 Şubat 2021 (1,460 puan) cevapladı
Henüz erken zaten, kalici pozisyonda diyemezsin suan icin
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Doktor öle soleyince benide korku bastı
17 Şubat 2021 (1,460 puan) yorumladı
Hayir canim icin rahat olsun.benim 23. Haftada bas yukardaydi, sonra dondu, insallah da bu haliyle bas gelisli olaraj kalir da normal yaparim. Sizinde donecektir insallah.  Dr bosuna simdiden evham yaptirmis.
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Ya evet çok stres yaptım zaten ilk doğumun zor geçti hala unutamıyorum kaç sene geçti bu doğumu nasıl yapıcam derken ne bilim
0 oy
17 Şubat 2021 (1,486 puan) cevapladı
Kesin pozisyon için çok erken doktor muhtemelen o anki pozisyonu bilgilendirmek için söylemiştir telaş etmeyin gönlünüze göre hayırlısıyla kavusun inşaAllah 
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Amin cümlemizin inşallah döner
0 oy
17 Şubat 2021 (334 puan) cevapladı
34 de dondu benim canm daha çok erken zaten 
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Ay inşallah döner dünden bugüne korku bastı beni ilk gebeligimde doğumum zor geçmişti zaten
0 oy
17 Şubat 2021 (1,656 puan) cevapladı
Karnında durmadan dönecek daha düzelir inşallah o zamana kadar
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
İnsallahhh teşekkür ederim
0 oy
17 Şubat 2021 (70 puan) cevapladı
Bazı doktorlarımız malesef kendi kolaylıklarını düşünürler, o dr böyle olumsuz konusmalar yaparsa degistir boşa ameliyat olma. Daha 20 haftalıksın son 1 haftada bile degisir bebegin sekli. Eskiden yokmus ya boyle seyler annelerimiz ninelerimiz doktor görmeden dogurmuslar. Simdi yok makat geliyor yok kordon dolandı koş koş keselim alıverelim kim bekleyecek saatlerce sancı çekecek falan fistan diyorlar 
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Evet dün doktor dönüşü çok strese girdim.oglumda da böyle olmuştu acil sezeryan demişti ama ben olmamıştım ve sonunda normal suni sancı ile doğum yapmıştım.ama oğlumda başka doktordu başka hastane.sanki bütün doktorlar anlaşmış gibiler para için mi artık bilemedim.detayli ultrason istermsn dedi istemedim.her gittiğimde kontrol ücreti de artıyor detaylı olmuş 400 TL.Kafm çok karıştı .dün bütün ölçümleri yapıldı ve organlarına vs baktı güzel normal dedi.gerek varmı ki detayliya
0 oy
17 Şubat 2021 (439 puan) cevapladı
Bu haftalarda normal doner daha ileriki haftalarda.benim 2.gebeligim banada 22.haftada makat gelis dediler 1.kizim 34.haftada donmustu ama sezaryn oldum. Ayrica sezaryn olmak da bir dogum seklidir bu kadar örselemeyin bence. Tabiki dogal normal herkes ister onemli olan bebegin saglikli olmasi. 
17 Şubat 2021 (95 puan) yorumladı
Kesinlikle sezeryan doğumu orselemiyorum kendime göre korkularım var bu yüzden olmak istemiyorum ama nasipde sezeryan doğum varsa Önemli olan bebeğimin sağlığı.
17 Şubat 2021 (439 puan) yorumladı
Tabikide oyle. Bide sezaryn olup baski gormekde istemiyor insan bende dışlanmakdan korktugum icin istemiyordum ama kader yani yapicak bisey yok
0 oy
17 Şubat 2021 (169 puan) cevapladı
ilk olan normal doğummuş pozisyonun  uygunsa makat doğumda yapabilirsin bu kadar korkulcak bişey değil anlatıldıği gibi yurtdışinda %80 oranında normal doğum  oranlari var bizim ülkemizde bu tam tersi sen makatsin sezaryan sen ikizsin sezaryanyurtdışinda ikizlerde normal doğuyor ama biz kadınlar ve doktorlar cok kofkuyor risklerden.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

20 haftalık gebelikte bebeğin makat geliş pozisyonu normal mi?
20. haftada bebeğin makat geliş pozisyonunda olması oldukça normal ve beklenen bir durumdur. Bu haftalarda bebekler anne karnında hareketli oldukları için pozisyonlarını sık sık değiştirebilirler. Gebeliğin 32. haftasına kadar bebeğin baş aşağı pozisyona dönmesi için hala uzun bir zaman dilimi bulunmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doğum kanalına ne zamana kadar döner?
Bebekler genellikle gebeliğin 32. ve 36. haftaları arasında doğum için en uygun olan baş aşağı pozisyona dönerler. Bazı bebekler 37. haftaya kadar hareket etmeye devam edebilir, bu nedenle 20. haftadaki makat geliş pozisyonu kalıcı bir durum olarak değerlendirilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebeğin dönmesi için neler yapılabilir?
Bebeğin dönmesini teşvik etmek için doktorunuzun onayıyla düzenli yürüyüşler yapmak ve gebelik pilatesi gibi hafif egzersizlerle pelvik bölgeyi hareketli tutmak faydalı olabilir. Ancak, bebeğin pozisyonu üzerinde en belirleyici faktör bebeğin kendi hareket alanı ve gebelik haftasıdır; bu nedenle zorlayıcı hareketlerden kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Makat geliş pozisyonunda normal doğum mümkün mü?
Makat geliş pozisyonunda normal doğum, bebeğin duruş şekline, annenin pelvis yapısına ve hastane koşullarına bağlı olarak doktor tarafından değerlendirilen tıbbi bir karardır. Günümüzde güvenlik önlemleri nedeniyle makat gelişlerde genellikle sezaryen tercih edilse de, doğum anına kadar bebeğin dönme ihtimali her zaman vardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin pozisyonu doğum şeklini nasıl belirler?
Doğum şekli, gebeliğin son haftalarında yapılan ultrason kontrollerinde bebeğin başının doğum kanalına yerleşip yerleşmediğine göre belirlenir. Baş aşağı pozisyon normal doğumu kolaylaştırırken, makat veya yan duruş gibi pozisyonlar doktorun sezaryen yöntemini değerlendirmesine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,026 kullanıcı

...