25 haftalık hamileyim, şeker yükleme sonucum 94 normal mi?

0 oy
216 göst.
20 Şubat 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (47 puan) sordu
Kızlar 25 haftalık hamileyim dün şeker yüklemesi yaptırdım 1 er saat arayla kan verdim kan sonucum 94 çıkmış doktorum iyi dedi ama sizede sormak istedim nasil sonuç sizlerinki nasıldı 
Gebelik haftası 25+3

3 Cevap

0 oy
20 Şubat 2021 (2,489 puan) cevapladı
Bende dün yaptırdım 74 çıktı 70-140 arası normal canım 
-Reklam-
0 oy
20 Şubat 2021 (1,235 puan) cevapladı
Benimde 90canim çok guzel
0 oy
20 Şubat 2021 (465 puan) cevapladı
Bende kesin vardır dedim test yaptırdım çıkmadı cnm 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 25. haftada şeker yükleme testi sonucu 94 normal mi?
Hamilelikte 50 gramlık şeker yükleme testinde 1. saat kan şekeri sonucunun 140 mg/dL'nin altında olması normal kabul edilir. 94 mg/dL sonucu, referans aralıklarına göre oldukça sağlıklı ve normal bir değer olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yükleme testi neden 24-28 haftalar arasında yapılır?
Gebelikte 24 ile 28. haftalar arasında şeker yükleme testi yapılmasının temel nedeni, bu dönemde plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini en çok artırdığı zamandır. Bu süreçte gizli şeker veya gestasyonel diyabet riski olup olmadığını belirlemek, anne ve bebek sağlığını korumak için kritik önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi öncesi aç olmak gerekir mi?
50 gramlık tarama testi için açlık şartı aranmaz ancak doktorunuz özellikle belirtmediği sürece hafif bir öğünle teste gitmek sonuçların doğruluğu için faydalıdır. Eğer 75 gramlık veya 100 gramlık tanı testleri yapılacaksa, genellikle en az 8 saatlik bir açlık süresi istenmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde yüksek sonuç çıkarsa ne yapılır?
Tarama testinde yüksek sonuç çıkması doğrudan diyabet olduğunuz anlamına gelmez; bu durumda genellikle daha detaylı olan 100 gramlık şeker yükleme testi (OGTT) ile kesin tanı süreci başlatılır. Tanı testi sonucunda gebelik diyabeti teşhisi konulursa, uzman bir diyetisyen eşliğinde kan şekerini düzenleyen özel beslenme programları uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırmanın bebeğe bir zararı var mı?
Şeker yükleme testi, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya tatlıdan alınan şeker miktarına eşdeğerdir ve bebeğe herhangi bir zararı bulunmamaktadır. Aksine, bu test sayesinde gebelik diyabeti erken teşhis edilerek bebeğin aşırı iri doğması, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü veya solunum sıkıntısı yaşaması gibi riskler önlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,432 soru

24,669,069 cevap

367,158 kullanıcı

...