Sütüm gelmediği için bebeğime mama vermeli miyim?

0 oy
1,866 göst.
1 Ekim 2018 Doğum kategorisinde (2,839 puan) sordu
Kızlar çoğu yerde mamayi zehir gibi gösteren yorumlar görüyorum öyleyse sütü hiç olmayan anneler zehirle mi büyütüyor bebeğini bu ne önyargıdir
Bilgi ve tecrübemi paylaşmak istiyorum tecrübeli anneler yanlış varsa uyarsn sevinirim 
Ilk doğumumu 2 eylül de yaptım normal doğum ve ilk etapta göğüsten az az sarı koyu kıvamlı bi sıvı geliyor bu kolosrum ve bebeğin sağlığı için önemli bazı kişilerde erken geç olabiliyor ama üçüncü günün akşamına kadar genelde kolosrum gelir ardından süt iner
Sütü geciktiren faktörlerin başında memeyi yanlış verme Tutamama ve dolayısıyla başını çıkaramama geliyor özellikle ucu yoksa benim ki gibi 
Ikincisi dinlenme uyumadin mi imkanı yok süt inmıyo en büyük şahidi 5 gün kapanmayan gözlerim :(
Ve yiyip içme sıkıntısı arti stres üzüntü..
Ilk iki gün kolosrum yetiyor şahit oldum ama üçüncü gün arıza başlıyor ben oglumun doymadgini o gün fark ettim çok dikişim vardı eve zor gelmiştim mama alın gelin dedim çok bilmişler mama sanki zehir gibi reddettiler
Sonuç mu sütüm geç indi çocuğum aç kaldı dördüncü günümüz de kilo kaybı dehidrasyon sınırda şeker ve sınırda sarılık la hastaneye yattık
Ordaki ebe dedi ki sütun gec kalmış neden mama vermedin
E bi karar verin be dedim doğum da bas bas siz bağırdıniz sütun var mama verme diye
Ne diyeceğini şaşırdı o ebe ben değilim ben olsam ver derdim dedi kisacasi onlarda duruma Nabza göre şerbet veriyor resmen
Aç kalıp hastaneye düşmesinden bi yudum canıyla o küçücük elinden defalarca kan alınmasina gönlünüz raziysa siz bilirsiniz yine uzun oldu hakkınızı helal edin
Gebelik haftası 1 aylık

15 Cevap

+2 oy
1 Ekim 2018 (3,612 puan) cevapladı

Ağzina eline saglik cok tesekkurederim bnu yazdigin icin ben bunla ilgli bi soru sormustum dogum.zamani hastaneye mama goturmelimiyim dye oldu da süt gelmedi bebek sarilik olcak mecbur orda yatarken de cocuga mama vercekler hemen alismaz ki mamaya bi kaç kisi bana yazmisti hemen rahatliga alistrma zorla kendni gelir sütun dye iyi ama bebegin sagligi söz konusu bende veririm öyle bi durumda biberonla vermem belki kaşikla veya siringayla veririm biberona alisip memeyi tutmaz dye ama bi iki gunden hemen alismazmis zaten sut inene kadr idare etmk amacli , bebegin sagligni dusundugnu kimseye anlatamzsin canim hemen tepki veriyolr kaynanam bile şimdiden basladi emzir mama yok demeye Allahtan eşim anlayisli arkadaşimiz yasadi bu durumu,kendisi dedi bana mamada goturelim yanimza dye 

1 Ekim 2018 (897 puan) yorumladı
Aynn banada öyle dediler cnm
2 Ekim 2018 (323 puan) yorumladı
Ben yanıma biberon almıştım ama mama almamıştım sonra odada yanında kalan tecrübeli anne bize de mama verdi doymuyor ondan ağlıyor bebeğin dedi ama ben biberonla vermek istemedim kaşıkla verdik mamadan sonra çok güzel uyudu kızım eve gidince de ilk gün vermedik mama ikinci günden sonra ara ara biberonla verdik sütüm çoğalınca mamayı bıraktık 21 aylık olana kadar da anne sütü aldı kızım. Kontrollü olduktan sonra mamaya ya da biberona aliştirmadan mama verilebilir sütü yetmeyeler için diyorum. Ama biberon mutlaka natürel anne göğsüne uygun yapıda olmalı avent kullandık biz
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Ne güzel inşallah bizde 21.ayları görüruz kuranda özellikle belirtilen süre bu
2 Ekim 2018 (1,192 puan) yorumladı
Canım özelde olsa devlette olsa  hastanede mama veriyorlar benim bebeğim için vermişlerdi
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Karaman da yaşıyorum devlette mama içeri sokana bile laf ediyorlar özel de kendileri veriyor
-Reklam-
+2 oy
1 Ekim 2018 misafir cevapladı

Benim de gordygum kadariyla mama vermem die inat edenler yada cevresinden baski görenlerin bebekleri hastalaniyor sonra ugras dur daha fazla stres sıkıntı. Bebek mamasi adi ustunde bebekler icin uretiliyor anne sütu yerini tutmaz elbet AMA o kücücük yavruyu da hastalanma pahasina aç bırakmak akla mantiga uymaz. Neticede bebegin yasamak icin saglikli olmak icin bi sekilde beslenmesi lazim ve mama alternatif bi beslenme seklidir bebekler icin. Gercekten bu mama kötüdur mama verirsen hayatta emmez onyargisinin kirilmasi gerek

1 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Aynen canım gayet de emiyo üstümden inmıyo hatta beşinci günden sonra bi hafta emzirmemi mama ile destekledim halbuki Yenidoğan biberon ile de verdim ama hala aynı
0 oy
1 Ekim 2018 (522 puan) cevapladı

Her anne kendi sütü ile beslemek ister ama ben asla bir ebe hemşire doktorun isterse ac kalsın sütün gelene kadar mama asla verme diyeceğini düşünmüyorum yani bebek aç kalmasının mantığı nedir ha biberon verme der anlarım çünkü biberona alışırsa gögüs  almaz yazık günah yeni dogum yapanlara da her kafadan bir ses bir akıl duymayacaksın kendi içinden geleni yapacaksın 

1 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Benim doğum yaptığım yerde emzirme hemşireleri verme sütün var dedi durdu süt nasıl iner onu bile bilmiyordum sadece sürekli emzirmeye çalışıyordum ama işte bi mama alıp gelmediler kırk kere dedim her kafadan bi ses çıktı bende deneyimsizm tereddütdeydim bi daha çocuğum olunca böyle davranmam artık yıkarm orayı
1 Ekim 2018 (522 puan) yorumladı
Maalesef ilk cocukta daha tecrübesiz oluyoruz benim de ikinci gebeliğim illaki unuttuğumuz şeyler ve ama daha bilinçli yaklasıyorsun bütün olaylara aslında sürekli eğitim seminerleri yapmaları lazım ki onlar bile bazen yanlış bilgilendiriyolar
0 oy
1 Ekim 2018 misafir cevapladı

Mama iyi değil evet ama süt yoksa zehir de değildir aç kalacak hali yok çocuğun verilmeli fazla abartmış çevrendekiler

1 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
O değil çocuğum aç süt yetmiyor inmıyo gibi sorular geliyo burda da mama ver aç koyma bak benim başıma geldi diyorum zehir ver demişim gibi tepkiler geliyor ondan da yazmak istedim basima geleni çevreme gelince
Çali da gül bitmez ,cahile laf yetmez napayım
1 Ekim 2018 misafir yorumladı
Ben doktora hemsireye karışmıyorum mamaya da karşı değilim milyonlarca çocuğa verildi milyonlara ne olduysa benimkilere de o olsun der geçerim herkese veriyorlar ne oluyor anlamadım
0 oy
1 Ekim 2018 (1,049 puan) cevapladı

Cnm bence abartıyorsunuz çünkü şuan tüm hastanelerde anne sütü gelmez ve yetmezse sizden bile istemeden kendileri mama veriyorlar. Anneye surekli emzir demelerinin mantığı her sutum yetmedi mi kaygısında agzina mama tikmaalari oluyor.. çünkü bnim bebeğim doydu diyen anne bn hiç görmedim. Bu içgüdüsel bir koruma güdüsü.. ayrıca şu konuda zehir diyenlere katılıyorum. Biz bebeğe bal verelim desek biçok anne olurmu öyle şey onda şeker var bebeğe 1yil şeker yasak derler degilmi.. yada başka bir kapalı gıda versek olmaz koruyucu var derler. Ama icindekilerr kısmına bakarsiniz beek mallarının bir kısmında glikoz ve koruyucu vae. Sadece bu ikisi bile mamayı zararlı yapmaya yeter.. ama tabiki süt gelmediyse yapılacak birşey yok hepimiz mama vereceğiz ama ne bu kadar tepkili veririm demek nede bu kadar tepkili asla verilmez demek mantıklı.. gereğince gerektiği şeyden verilir ve inşllah hiçbirimizin ihtiyacı da olmaz..

1 Ekim 2018 (1,049 puan) yorumladı
Canım o zamn been mamanı yanında götur gizlindense olsa az az ver bebegine yine öyle olursa bn mama almadim nasılsa hastanede veriyorlar diye.. geçen ay arkadaşım doğurdu hemşire mama vermiş bebek begenmemis hastaneden çıkarken deiki bu mamayı sizin bebek sevmedi evde vermen gerekirse başka al.. dediğinde haklisin bebek sarılık olacagina verirsin mamayi kendine gelir.. bizim burada hastaneler hep verdiği icin sizin dediginiz garip gelmişti ama yaşadıysanız böyle birşey bu sefer hazirlikli gidin bebegin sağlığından önemli değil. Zaten o bebek doymazsa anne ne uyuyor ne dinlenebiliyor
1 Ekim 2018 (3,612 puan) yorumladı
Özelde veriyolardir belki ama devlette vermiyolar canim arkadsimn bebegi oyle sarilik oldu yazik ac kalmis yavrum hemsire de habire emzir gelir demis iki gun falan durmuslar hastanede o sekilde snra cocugu yatirdilar :( insan napcagini sasiriyor tamam iyi degil mama gonul ister emzirelim ama gelmeyince sarilik olunca onlar da mama veriyor
1 Ekim 2018 (1,049 puan) yorumladı
Evet canm benim dediklerim özel hStane devlette hiçbirşeyi iyi yapmiyorlar ki bunu yapsınlar.. inşalalh hepimiz sağlıkla kucagimza alalim yavrularimizi gerisi teferruat.. onlara birşey olmasinda başka ne ister bi anne..
1 Ekim 2018 (3,612 puan) yorumladı
Amin saglikla kucagimza alalim insallah
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Ikinci bebeğimi de devlette doğurursam öyle yapacağım nasipse çünkü hastaneye düşmek çok içini acıtıyor bi annenin
0 oy
2 Ekim 2018 (2,759 puan) cevapladı

milletin korkusu mamaya daha dogrusu biberona alisam bebek memeyi daha tutmaz diye bide bebek emdikce sut cogalir fakat simdiki biberonlar yenidoganlara özel bebege gunlerce biberonla mama versen veya anne sutu gene memeyi tutuyorlar ama yazdiklarina katiliyorum sarilik olan bebeklerin cogu bu sebepten sarilik oluyor anne sutu ilk gunler yetmiyo ac kaliyorlar ilk gunden sut gelsede genelde 3. gunden sonra sut geliyor oda nasipte varsa tabi benim bebegimde kuvezde kaldi baska sebepten 9 gun biberonla beslendi suan meme emiyor bi sıkıntı yok kaldiki emmese mama vericen başka care yok 

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Geçmiş olsun canım
bi de bebek anne sütünun tadını daha çok seviyor memeyi de tutmak güven veriyor içgüdüsel olarak memeyi tercih ediyorlar zaten birebir yaşadım
0 oy
2 Ekim 2018 (296 puan) cevapladı

Okumak ve duymak istediklerim bunlardı ... teşekkür ederim prensim

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Rica ederim canım
0 oy
2 Ekim 2018 (382 puan) cevapladı

Çok güzel konusmussun valla canim. En güzel böyle anlatılırdı heralde

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Başa Geldi yazdım canım başkaları Yaşamaz inşallah çok üzücü daha dakka bir den kötü anneyım doyuramadm diye psikolojinde alt üst oluyor
0 oy
2 Ekim 2018 misafir cevapladı

Ayy aynı bende senin gibi oldum. Benim kizim hem sarılık hem enfeksiyon hem de havale geçirdi hastanede mama verdiler ama 12 dikişim vardı 11 gün boyunca bebeğimin yanında kaldım yatak yüzü görmedim. Küçük bir koltuk üzerinde çoğu zaman oturmaya çalıştım. Sütüm az geldi bebek emmek ten yorulup uyurdu yavrum :(  anne sutu daha sağlık lı daha çok geliştirir şimdi 11 aylık 6 aylık bebek gibi duruyor:( 

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Allah yardimcin olsun canım aynen yirmi dikişle o koltuk da bende oturmaya çalıştım
2 Ekim 2018 misafir yorumladı
Amin ALLAH bundan sonraki dogumlarimizi kolay eylesin
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Amin canım buna da Hamdolsun dedim
0 oy
2 Ekim 2018 (272 puan) cevapladı

Ben açıkcası ilk başta anne sütü gelmediğinde çaresizlik sebebiyle mama verilmesini anlıyorum ama 6. aydan sonra ek gıda başlayınca bebelac vs hazır mamaları doğru bulmuyorum. 

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Zaten Yenidoğanla ilgili yazımız canım
0 oy
2 Ekim 2018 (673 puan) cevapladı

Normal dogum yapmayan bebegini tam doyuramadigi icin mama verenlere uzayli muamelesi yaoiliyor.oysa anne doydugundan emin olsa ne diye mama versin.yegenim sezaryan dgurdu sutu iyiydi sonra kesildi mamaya baslaninca zaten sezaryan oldun mamayida dayadin rahatin icin deyip kizi gece gundz aglatan akraba bozuntulari vardi cevresinde.cok uzulmustuk.

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Olacak olan süt de bu baskı dan iyice gitmiştir
0 oy
2 Ekim 2018 (195 puan) cevapladı

Aynen canım her anne çocuğunu emzirmek.ister ilk bebeğim beni kabul etmedi 4 gün sonra tutmaya başladı sonra yavaştan bıraktı mamayla büyüdü malesef ikinci oğlum da o kadar ısrar ettim emsin die mama almamak için direndim ilk muaynede epey kilo kaybı sarılık nedeni ile doktor .mama başla bedi yinede direndim vermemek için mecburen onada verdim 6 ay zor emdi ve benim sorunum sütümun artmaması ne yaptıysam olmadı mecburen iki bebegimde mamayla büyüdü ve maşallah çokta sagliklilar 

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Hamdolsun canım
0 oy
2 Ekim 2018 (6,788 puan) cevapladı

Ah o cok bilmisler su yavruları 'mizin vebalini veremesinler bende ilk kızımı doğum yaptığımda sutum yoktu çocuk açlıktan morardi gelen giden mama verme emzir dedi şekerli su vermeye bile kalkan oldu da mama verin diyen olmadı bende öyle bir algı oluştu ki bebeğe mama verir de emziremezsem ben anne olamam diye düşünüyordum velhasili kelam en sonunda annem eşimi ikna etmiş bir kutu mama bir de biberon aldirmis çocuğuma mama verdik de kendine geldi yavrum rengi düzeldi yattı uyudu bende bir güzel uyudum uyandığımda sutum gogsumden siziyordu dediğim gibi bize ve evladimiza bunu yapanlar vebalimizi veremesinler. 

2 Ekim 2018 (6,788 puan) yorumladı
Kesinlikle öyle ilk bebek hep sağın solun deneme tahtası oluyor anne ne kadar tecrübesiz olsada içine doğar anneler bilir o yüzden sen bir terslik hissedersen hiç kimseyi dinleme bebeğine gerekeni yap başka herkesi de boşver
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Evet Ya bi de Elleme uyusun olayı var diyorum bu çocuk da bi terslik var uyuyan çocuğu kaldırma Elleme uyuyor işte diyorlar onları dinlesem kimbilir neler olacaktı
2 Ekim 2018 (6,788 puan) yorumladı
Allah göstermesin çocuk komaya girecek evlerden ırak ben saat kurup iki saatte bir emzirdim hep sonra kızım kendi alıştı iki saatte bir kendi uyandı emmek istedi şimdi de iki yaşında kestim sütten kardeşine hamileyim
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Allah yardimcin olsun canım sağlıkla al kucağına inşallah
2 Ekim 2018 (6,788 puan) yorumladı
Amin inşallah canım
0 oy
2 Ekim 2018 (762 puan) cevapladı

Benim de kızım.bugun 1aylik oldu dün mamaya başladım sutum az yetmiyor napayim  aç mi bırakayım yavrumu hiç mama verme diyenler umrumda değil 

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Allah yardimcimız olsun canım
2 Ekim 2018 (762 puan) yorumladı
Amin canım kızım kuvez de kaldı serumla beslendi sonra biberonla alistirdilar memeyi tutmadı bende üzüntüden sütum  azaldı sma  mama kullanıyorum sutum  gelsin diye elimden  geleni yapıyorum kızımın nasibinde varsa gelir yoksa da napayim
2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Memeyi tutturabilirsn inşallah tutarsa gelir canım
0 oy
2 Ekim 2018 (1,384 puan) cevapladı

Bu yazıyı bebek bakım bölümünde de paylaşsanız ne kadar güzel olur. 

2 Ekim 2018 (2,839 puan) yorumladı
Doğum öncesi bilgilendirme amaçlı olduğu için de burada paylaştım özellikle ilk doğum da benim gibi olmasınlar önden bilgi olsun diye tabi orda da paylaşırim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Yeni doğan bebekte kolostrum yetersizliği nasıl anlaşılır?
Yeni doğan bir bebeğin kolostrum ile doyup doymadığı, bebeğin genel durumundaki değişimlerden anlaşılabilir. Bebeğin şiddetli kilo kaybı yaşaması, idrar çıkışının azalması, sürekli ağlaması ve dehidrasyon belirtileri göstermesi kolostrumun yetersiz kaldığının en önemli göstergeleridir. Eğer bebek doğumdan sonraki 3-4 gün içinde beklenen kilo kaybı sınırlarını aşıyorsa, mutlaka bir uzman görüşü alınarak beslenme desteği değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası süt ne zaman iner ve gecikirse ne yapılmalı?
Doğumdan sonra göğüslerden gelen kolostrum genellikle ilk 3 gün bebeğin ihtiyacını karşılar ve ardından 3. günün akşamı veya 4. gün itibarıyla süt inişi gerçekleşir. Sütün gecikmesinde memeyi yanlış tutma, annenin yoğun stres yaşaması, dinlenememesi ve yetersiz beslenme gibi faktörler etkilidir. Süt gelmediği durumlarda bebeğin aç kalıp dehidrasyon riski yaşamaması için doktor kontrolünde mama desteği verilmesi bebeğin sağlığı açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde yetersiz beslenmeye bağlı sarılık belirtileri nelerdir?
Yetersiz beslenme sonucu oluşan sarılık, bebeğin yeterli sıvı ve kalori alamaması nedeniyle vücudundaki bilirubini atamamasıyla ortaya çıkar. Bebeğin cildinde ve göz aklarında sararma, aşırı uyku hali, emme isteksizliği ve idrar renginde koyulaşma en belirgin belirtilerdir. Bu durum sınırda kaldığında veya ilerlediğinde bebek hastaneye yatırılarak serum ve fototerapi desteği alması gerekebilir; bu nedenle açlık belirtileri göz ardı edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebekte mama desteği ne zaman gereklidir?
Anne sütü henüz gelmediyse veya yetersizse, bebeğin kan şekeri düşüklüğü, dehidrasyon veya şiddetli kilo kaybı gibi tıbbi risklerle karşılaşmaması için mama desteği gerekebilir. Özellikle doğum sonrası ilk günlerde bebeğin aç kalması, sarılık ve şeker dengesinin bozulmasına yol açabilir. Uzmanlar, bebeğin genel sağlık durumu ve kilo kaybı riskini göz önünde bulundurarak, anne sütü gelene kadar mama kullanımını bebeğin sağlığını korumak adına güvenli bir yöntem olarak görmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra sütün gelmesi için nelere dikkat edilmelidir?
Sütün sağlıklı bir şekilde inmesi için doğumdan hemen sonra bebeği doğru teknikle memeye tutturmak en önemli adımdır. Bununla birlikte annenin fiziksel olarak dinlenmesi, stres seviyesini düşük tutması ve yeterli sıvı alımı süt üretimini doğrudan destekler. Eğer meme ucu yapısı emzirmeyi zorlaştırıyorsa, bu durumu erkenden fark edip bir emzirme danışmanından destek almak, sütün gecikmesini önleyerek bebeğin aç kalma riskini azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 733 göst.
+3 oy
14 cevap 819 göst.
0 oy
12 cevap 1,620 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...