Doğumu kesisiz ve dikişsiz yapmak için ne yapmalıyım?

0 oy
964 göst.
20 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (20 puan) sordu
Arkadaşlar doğumu inşallah dikişsiz ve kesisiz yapmak çok istiyorum. Acaba neler yapmam lazım bunun için 
Gebelik haftası 29

9 Cevap

0 oy
20 Şubat 2021 (3,588 puan) cevapladı
Sans kısmet 
-Reklam-
0 oy
20 Şubat 2021 (596 puan) cevapladı
Ilk dogum da pek mümkün olmuyor canim dikişsiz 
0 oy
20 Şubat 2021 (447 puan) cevapladı
.............
0 oy
20 Şubat 2021 (828 puan) cevapladı
Kendi adıma örnek vereyim sanırım doktorla alakalı bana denk gelen doltor odaya girip çıkmaktan sıkılmış ebe uyarmasına rağmen en az 4-5 saati var bebeğin dediği halde gelip gidemem sürekli bu odaya yeter dedi ve kesik attırdı iç dış dikişim çok fazlaydı kendinizi şartlandırmayın her olasılığa hazırlıklı olun 
0 oy
20 Şubat 2021 (234 puan) cevapladı
Hemen şurda bekliyorum
0 oy
20 Şubat 2021 (1,844 puan) cevapladı
Canim bebegin iriligine falan bagli oluyor.Ilk digumda genelde kesi oluyor.Benim ilkte de ikincide de oldu.Ilk 3500  ikinci 3700 dogdu.Bakalkm 3te ne olacak bence yine kesi olur.Ama inan yirtik olup geri donusu olmayacagina kesi olup o yer dikilip duzelsin daha iyi.Cunku yirtik estetik operasyonla duzeliyor catim ve acilmam da gayet iyiydi
20 Şubat 2021 (272 puan) yorumladı
Bnde 4 doğum yaptım 5. Olacak hep dikişli hiç dikişsiz olmadi
20 Şubat 2021 (1,844 puan) yorumladı
Degil mi bence benimde yine dikisli.olacak dedim ya yirtik olmasindan iyidir.
20 Şubat 2021 (272 puan) yorumladı
Aynen arkadaşın yırtık olmuş bilmiyordu spiral taktirdi kaymış amaliyatla cikarttilar
0 oy
20 Şubat 2021 (1,027 puan) cevapladı
Benim ilk dogumum kesiksiz dikişsiz oldu herhangi bisey yapmadm ama insallah senin de öyle olur
21 Şubat 2021 (20 puan) yorumladı
İnşallah hayırlısı ile benimde öyle olur
0 oy
20 Şubat 2021 (1,005 puan) cevapladı
Bilemem ki . Bilseydim bende isterdim . Dikiş oldu bende . Bence biraz şans işi 
0 oy
20 Şubat 2021 (1,005 puan) cevapladı
Tam açılma oldu bende ama yine de kesisiz olmadı . 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumda kesi ve dikiş olmaması için hamilelikte neler yapabilirim?
Doğumda epizyotomi yani kesi gereksinimini azaltmak için en etkili yöntemler perine masajı, doğru ıkınma tekniklerini öğrenmek ve aktif doğum pozisyonlarını kullanmaktır. Perine masajına genellikle 34. haftadan itibaren başlanması, bölgedeki dokuların esnekliğini artırarak doğum sırasında yırtılma ve kesi riskini minimize etmeye yardımcı olur. Ayrıca, doğum sırasında ebenin veya doktorun perine bölgesine sıcak kompres uygulaması da dokuların daha rahat esnemesini sağlayarak dikişsiz bir doğum sürecini destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Perine masajı doğumu kesisiz gerçekleştirmek için ne zaman başlanmalı?
Perine masajına gebeliğin 34. veya 35. haftasından itibaren düzenli olarak başlanması önerilir. Her gün 5 ile 10 dakika arasında yapılan bu masaj, vajinal açıklığın çevresindeki dokuların kan akışını hızlandırır ve esnekliğini artırır. Masajın etkili olması için doğal yağlar kullanarak bölgeyi yumuşatmak ve dokuları nazikçe esnetmek gerekir; bu uygulama doğum anında dokuların daha kolay açılmasını sağlayarak dikiş ihtiyacını düşürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda dikiş atılmaması için hangi ıkınma teknikleri tercih edilmeli?
Doğumda dikiş ve kesiden kaçınmak için kontrollü ve yavaş ıkınma teknikleri tercih edilmelidir. Bebeğin başı dışarı çıkarken hızlı ve zorlayıcı ıkınmalar yerine, nefes eşliğinde yavaş hareket etmek dokuların yırtılmadan esnemesine olanak tanır. Özellikle bebek çıkış aşamasındayken ıkınmayı durdurup sadece nefes alarak dokunun doğal şekilde genişlemesini beklemek, perine bütünlüğünü korumak adına uzmanlar tarafından en çok tavsiye edilen yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum pozisyonları dikişsiz doğum yapmamı etkiler mi?
Evet, doğum sırasında seçilen pozisyonlar dikişsiz bir doğum süreci için kritik öneme sahiptir. Sırt üstü yatılan pozisyonlar yerine yerçekimini destekleyen çömelme, eller ve dizler üzerinde durma veya yan yatma gibi pozisyonlar, pelvis çıkışını genişleterek bebeğin daha rahat geçiş yapmasını sağlar. Bu pozisyonlar perine üzerindeki baskıyı azaltır ve kontrolsüz yırtılma riskini düşürerek dikişsiz bir doğum ihtimalini önemli ölçüde artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun kesisiz olması için ebe ve doktorla nasıl konuşmalıyım?
Doğum planınızı hazırlarken dikişsiz ve kesisiz bir doğum isteğinizi doktorunuzla veya ebenizle gebeliğin erken dönemlerinde açıkça paylaşmalısınız. Epizyotomi (kesi) uygulamasının sadece tıbbi bir zorunluluk olduğunda yapılmasını istediğinizi belirten bir doğum tercihi listesi oluşturmak önemlidir. Sağlık ekibinizle bu konuyu konuşurken, perine koruyucu yöntemlerin uygulanması konusunda desteklerini almak ve doğum anında dokularınıza zarar vermeyecek bir yaklaşım sergilemelerini talep etmek süreci yönetmenizi kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 619 göst.
3 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde Anneolcaz (130 puan) sordu
0 oy
15 cevap 1,088 göst.
12 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Kardelen.çınar (273 puan) sordu
0 oy
13 cevap 871 göst.
19 Ağustos 2023 Doğum kategorisinde Eminemila (63 puan) sordu
0 oy
4 cevap 753 göst.

1,512,230 soru

24,666,626 cevap

367,023 kullanıcı

...