23 haftalık gebeyim bacak aram ve kalçam neden çok ağrıyor?

0 oy
268 göst.
22 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (190 puan) sordu
Merhaba kızlar ben 23 hafta4gunluk gebeyım ve bacak aralarım çok ağrıyor resmen oturup kalkmakta zorluk çekiyorum sağ ayağım kalçamdan itibaren ağrı oluyor sizce neden olabilir 

3 Cevap

0 oy
22 Şubat 2021 (747 puan) cevapladı
Canım geçmiş olsun bende de vardı o ağrılar dinlen kendini yorma doktoruna da söyle
22 Şubat 2021 (190 puan) yorumladı
Hic bir şey yapmıyorum sofrayı bile eşim toplar indirir tuvaletten tuvalete kalkıyorum
-Reklam-
0 oy
22 Şubat 2021 (116 puan) cevapladı
Hareket yapman önemli ağrın olduğu için yapamıyor olabilirsin haklısın bişey diyemem ama ileriki zamanlarda daha da zorlanirsin hareket yap yavaş yavaş birde ağrılarının sebebi kalsiyum ve magnezyum eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir doktoruna söyle sana vitamin takviyesi yapsın çok daha rahat edersin
22 Şubat 2021 (190 puan) yorumladı
Anladım canım inşallah agrılarımız herseyımiz gecer dua edin kiminın duası
0 oy
22 Şubat 2021 (375 puan) cevapladı
Ayy ne kadar zor olduğunu bizzat kendim biliyorum canım magnezyum eksikliğinden oluyormuş doktor bana magnorm diye bı ilaç vermişti onu kullandım geçti. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

23 haftalık gebelikte bacak arası ve kasık ağrısı neden olur?
23 haftalık gebelikte bacak arası ve kasık ağrısı, vücudun doğuma hazırlık sürecinde salgıladığı relaksin hormonunun pelvik eklemleri gevşetmesinden kaynaklanır. Bu dönemde rahmin büyümesiyle birlikte kalça ve kasık bölgesine binen baskı artar, bu da oturup kalkarken veya yürürken hissedilen ağrıları tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kalçadan ayağa vuran ağrı nasıl geçer?
Gebelikte kalçadan ayağa vuran ağrıyı hafifletmek için yan yatarken bacaklarınızın arasına yastık koyarak kalça hizasını desteklemek oldukça etkilidir. Gün içinde ani hareketlerden kaçınmak, uzun süre aynı pozisyonda kalmamak ve doktorunuzun onayladığı gebelik egzersizlerini yapmak sinir üzerindeki baskının azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 23. haftada kalça ağrısı normal mi?
Hamilelikte 23. haftada kalça ve bacak ağrısı, ikinci trimesterin ortalarında sıkça karşılaşılan bir durumdur ve genellikle bebeğin büyümesiyle vücut ağırlık merkezinin değişmesine bağlıdır. Ancak ağrı şiddetliyse, yürüme güçlüğü yaratıyorsa veya geçmiyorsa, pelvik kuşak ağrısı (PGP) riskine karşı mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bacak arası ağrısı için hangi doktora gidilir?
Gebelikte yaşanan bacak arası, kasık veya kalça ağrıları için öncelikle takibinizi yapan kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmalısınız. Doktorunuz, ağrının fiziksel bir zorlanmadan mı yoksa pelvik eklem gevşekliğinden mi kaynaklandığını belirleyerek gerekirse bir fizik tedavi uzmanına veya ortopediste yönlendirme yapabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
23 haftalık gebelikte oturup kalkarken yaşanan ağrı ne zaman geçer?
23 haftalık gebelikte oturup kalkarken yaşanan zorluklar genellikle gebelik süreci devam ettikçe hormonların etkisiyle artabilir ancak doğumla birlikte pelvik bölgedeki baskının kalkmasıyla kısa sürede azalır. Günlük hayatta otururken dizlerin kalçadan daha yüksekte olmamasına dikkat etmek ve yavaş hareket etmek ağrının şiddetini önemli ölçüde azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,191 soru

24,666,078 cevap

366,981 kullanıcı

...