12 haftalık hamileyim, bebeğimin hareketlerini hissediyor muyum?

0 oy
1,459 göst.
24 Şubat 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (147 puan) sordu
12 haftalik hamileyim karnimda bir sey hissediyorum. Bebegin hareketi olabilir mi? Cok sık olmuyor ama gun asiri 2 3 dakikada bir hissediyorum. 
Gebelik haftası 12

21 Cevap

0 oy
24 Şubat 2021 (799 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Canım hissettigim doğru olabilir cunku bende 12 haftalik gebeyim ve su son 3.4 günde kasik bolgemde birşeyler olduğunu hissediyorum sanki bebegim bana anne burdayim der gibi msj veriyor gun icinde 2.3 kez hissediyorum bu damar atması degil gaz da degil buna eminim gaz ve damarı ayırt edebiliyorum 2 gebeligim belki kimisi hisseder kimisi hissedemez bunu ama ben kesin eminim bebek olduğuna hele sol tarafıma yattığımda bebegimin sol tarafta oldugunu hissediyorum cunku sola baskı yapıyor bunu saga da yattığımda denedim orda yok solda benim bebegim yani diyeyecegim su ki 12 hafta da bile müzikte olsa hissedebiliyoruz
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Evet bence de oyle hatta bence benim duygularimi hissediyor ve ona gore hareket ediyor bile olabilir cunku hep mutlu oldugum anlarda hissediyorum. Babasi su an askerde, babasıyla konusurken ozellikle hep hissediyorum. Cok guzel bir his. Allah isteyen herkese nasip etsin cevabiniz icin tesekkurler
-Reklam-
0 oy
24 Şubat 2021 (323 puan) cevapladı
Canim 15 haftaligim bi kac gundur minik minik hareketler hissediyo gibiyim ama emin olamiyorum ya hepte yataga yatinca oluyo
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Ben de ayni sekilde emin degilim saglik ocagina sordugumda bebek buyumus hissetmen normal demisti. Sonraki kontrolde kadin doguma da soracagim
0 oy
24 Şubat 2021 (242 puan) cevapladı
Bende ilkgebeligim olmasına rağmen 13 haftadan beri hissediyorum  çok kilolu falan değilseniz bebek hareketi olabilir bence 
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Evet bana da oyle geliyor
0 oy
24 Şubat 2021 (120 puan) cevapladı
İlk gebeliğim olmasına rağmen 16 haftadan sonra hissettim karnımın altında çok hafif ama 12 haftada çok erken hissetmen icin
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Aslinda bence de erken ama pit put atti ilk seferinde. Su an da mesela her 2 dakikada bir hissediyorum. Ilk oldugunda eltim yanimdaydi elini karnima koydu ayni anda atti bak yine dedik. Disaridan da hissediliyor yani. SATımı biliyorum eminim de ama hareketlerden de eminim. Acaba adet olmadim da yerlesme kanamasi miydi bebek su an daha buyuk de ben mi haftasini yanlis takip ediyorum acaba diye bile düşündüm. Net haftasini doktor ultrasonda görebilir mi sizce
24 Şubat 2021 (120 puan) yorumladı
Son adet tarihinize göre hedapladiysaniz doğrudur.Doktorda son bat gününü baz alarak hafta söyler zaten.Her iki dakikada hissetmeniz ve dokununca hissetmeniz bilmiyorum bebek değildir bence damarda olabilir:)
0 oy
24 Şubat 2021 (1,232 puan) cevapladı

Sizin haftalarda ben de biseyler hissediyordum,  yapım ve dolaşım hızlı olduğu icin damarlarimmış :) 17.haftada kelebek kanat çırpması gibi hissettim 24 e kadar düzensiz 26 ve sonrasında ise tam olarak başını ayağını hissediyorum

24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Cok guzel yaaa
0 oy
24 Şubat 2021 (446 puan) cevapladı
Yok canım o bebek değildir benim 3. Gebelik 17 haftada hissetim
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Peki tesekkurlerr
0 oy
24 Şubat 2021 (2,006 puan) cevapladı
Gazdır canım o
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Bilmiyorum ama sanmiyorum daha once bebegim olmadi ama gazim oldu bu his de daha once gelmedi basima
0 oy
24 Şubat 2021 (1,892 puan) cevapladı
15 de sonraki 17 ve devamı geldi
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Teşekkürlerr
0 oy
24 Şubat 2021 (173 puan) cevapladı

19+1 günlüğüm halen birşey hissetmiyorum yada anlamıyorum :ermm:

24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Umarim en yakın zamanda hissedersin benimki eger bebekse cok farkli boyle aciyor gibi ama acimiyor pit pit kalp atisi gibi atiyor birkac kere sonra duruyor
0 oy
24 Şubat 2021 (3,950 puan) cevapladı
İlk 15.haftada hissettim 
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Tamamdir tesekkurlerr
0 oy
24 Şubat 2021 (1,676 puan) cevapladı
Ben ilk 13 haftamda hissettim sonra 15 haftamda hissettim 2 haftadır tık yok hissetmiyorum bide benimkiler ikiz 
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Tamamdir tesekkurlerr. Umarim tekrar hissedersiniz
24 Şubat 2021 (1,676 puan) yorumladı
İnşallah 2 hafta sonra hissederim diye umuyorum hayırlısı olsun inşallah
0 oy
24 Şubat 2021 (576 puan) cevapladı
17+6 da hissettim ilk tekmesini şuan gün aşırı tepki veriyor maşallah 
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Masallah
0 oy
24 Şubat 2021 (665 puan) cevapladı
16da ilk gebelik
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Tamamdir tesekkurlerr
0 oy
24 Şubat 2021 (1,724 puan) cevapladı
19haftada hissetmiştim ilk :)
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Tamamdir tesekkurlerr
0 oy
24 Şubat 2021 (226 puan) cevapladı
22 civarı hissettim 
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Tamamdir tesekkurlerr
0 oy
24 Şubat 2021 (1,100 puan) cevapladı
Bende 12+3  kilolu da değilim yani hiç birşey hissetmiyorum 
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Umarim bir an once hissedersiniz eger benimki bebekse cok guzel bir his Allah isteyen herkese nasip etsin
24 Şubat 2021 (1,100 puan) yorumladı
İnşallah
0 oy
24 Şubat 2021 (567 puan) cevapladı
14. Hafta bitmek üzereydi ilk kıpırtısını hissettiğimde ama öyle damar atar gibi pıt pıt değil sanki ufak bi balık dalgası gibiydi. Gerçi kuduruk kızımın en kibar zamanlarıymış:)) şimdi vurunca bazen nefesim kesiliyor. Anası kurban olsun onun tepikleyen ayaklarını Verene:)
0 oy
24 Şubat 2021 (10 puan) cevapladı
Bende doktora sormuştum hısettıgım bebegın hareketimıdır diye o da seyırme gıbı olması gerekiyor dedı oyle mı sızde de
24 Şubat 2021 (799 puan) yorumladı
Aynen Öyle seğirme gibi hissediliyor.gun icinde 2.3 kez hissediyorum bunu allah sağlıcakla yavrularımızı kucağınıza almayi nasip etsin.
24 Şubat 2021 (10 puan) yorumladı
Amin ınsallah
24 Şubat 2021 (147 puan) yorumladı
Evet öyle
0 oy
24 Şubat 2021 (879 puan) cevapladı

Bende 12 de hi ettim 47 kiloydum karnımda karıncalama oluyodu :D

0 oy
24 Şubat 2021 misafir cevapladı
16.haftada hissettim ilk defa. Göz seğermesi gibi günde 1 yada 2 sefer olurdu :) 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

12 haftalık hamileyim, karnımdaki hareketler bebeğin hareketi olabilir mi?
12 haftalık gebelikte hissedilen bu kıpırtılar genellikle bebeğin hareketleri değil, bağırsak hareketleri veya gaz sancılarıdır. Bebek hareketleri genellikle 16 ile 20. haftalar arasında, anne karnındaki hareketliliğin artması ve bebeğin güçlenmesiyle net bir şekilde hissedilmeye başlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri ilk kez kaçıncı haftada hissedilir?
Bebek hareketleri ilk kez genellikle 16 ile 20. haftalar arasında hissedilmeye başlanır. İlk gebeliğini yaşayan anneler bu hissi daha geç, yani 20. haftaya doğru fark ederken, ikinci veya daha sonraki gebeliklerde anne deneyimli olduğu için hareketleri 16. haftadan itibaren ayırt edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde hissedilen pıtırtılar neden kaynaklanır?
Erken gebelik döneminde karnın alt kısımlarında hissedilen pıtırtı veya seğirme şeklindeki hisler, büyük oranda sindirim sistemindeki hareketlilikten kaynaklanır. Gebelik hormonlarının etkisiyle yavaşlayan bağırsaklar ve artan gaz üretimi, bebek hareketine çok benzeyen hislerin oluşmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin hareket ettiği nasıl anlaşılır?
Bebeğin hareket ettiği, ilerleyen haftalarda karnın içinde bir şeyin yüzmesi, seğirmesi veya hafif vuruşlar yapması şeklinde anlaşılır. Özellikle 20. haftadan sonra bu hareketler daha düzenli, belirgin ve hissedilebilir bir hal alır; bağırsak hareketlerinden farkı ise daha ritmik ve odaklanmış bir noktada hissedilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebek hareketlerinin hissedilmesini neler etkiler?
Bebek hareketlerinin hissedilme zamanını plasentanın konumu, annenin vücut kitle indeksi ve gebelik sayısı etkiler. Plasentanın ön duvarda olması hareketlerin hissedilmesini bir miktar geciktirebilirken, daha zayıf anneler hareketleri biraz daha erken fark edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 595 göst.
0 oy
12 cevap 1,259 göst.
27 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Eda 94 (1,942 puan) sordu
0 oy
17 cevap 862 göst.
30 Aralık 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gul3962 (18 puan) sordu

1,512,230 soru

24,666,617 cevap

367,022 kullanıcı

...