İdrar yolu enfeksiyonum var ama tansiyonum neden düşmüyor?

0 oy
187 göst.
25 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (492 puan) sordu
İdrar yolu Enfeksiyonum var ve iki gündür büyük tansiyon 13 antibiyotik kullandım ama geçmedi 1 hafta sonra kontrolüm var acaba yatışmı verir enfeksiyondan nasıl kurtuldunuz
Gebelik haftası 25+4

1 cevap

0 oy
25 Şubat 2021 (747 puan) cevapladı
Eğer yüksekse yatış verebilir inşallah da düşer canım
25 Şubat 2021 (492 puan) yorumladı
İnşallah
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İdrar yolu enfeksiyonu tansiyonu yükseltir mi?
Evet, vücuttaki şiddetli enfeksiyonlar ve buna bağlı gelişen ağrı veya stres durumu tansiyonun geçici olarak yükselmesine neden olabilir. İdrar yolu enfeksiyonu vücutta inflamatuar bir yanıt oluşturduğunda, tansiyon değerlerinde normalin üzerinde oynamalar gözlemlenmesi tıbbi olarak beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Antibiyotik kullanırken tansiyon yüksekliği neden geçmez?
Antibiyotik kullanımı enfeksiyonun kaynağını kurutmaya yöneliktir ancak tansiyon yüksekliği vücudun enfeksiyona verdiği genel bir tepki olabilir. Eğer antibiyotik tedavisine rağmen tansiyonunuz yüksek seyrediyorsa, bu durum enfeksiyonun henüz kontrol altına alınmadığını veya tansiyon yüksekliğinin altında yatan farklı bir sağlık sorunu olabileceğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar yolu enfeksiyonunda hastaneye yatış ne zaman gerekir?
Hastaneye yatış kararı genellikle enfeksiyonun böbreklere sıçraması, yüksek ateş, kontrol edilemeyen tansiyon değerleri veya antibiyotik tedavisine yanıt alınamaması durumlarında verilir. Eğer tansiyonunuz çok yüksek seyrediyorsa, mide bulantısı veya şiddetli yan ağrısı gibi ek belirtileriniz varsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar yolu enfeksiyonu belirtileri nasıl hafifletilir?
Enfeksiyon belirtilerini hafifletmek için günde en az 2-2,5 litre su tüketerek idrar yollarını temizlemek en temel adımdır. Bunun yanı sıra doktorunuzun verdiği antibiyotik dozlarını saatine uygun kullanmak, kafeinli içeceklerden uzak durmak ve hijyen kurallarına dikkat etmek iyileşme sürecini hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Enfeksiyon kaynaklı tansiyon yüksekliği nasıl takip edilir?
Enfeksiyon kaynaklı tansiyon yüksekliğini takip etmek için günde en az iki kez, sabah ve akşam olmak üzere tansiyonunuzu kaydederek bir günlük tutmalısınız. Ölçümlerinizi mutlaka dinlenmiş bir haldeyken yapmalı ve bu verileri bir sonraki doktor kontrolünüzde hekiminizle paylaşarak tedavi planınızın revize edilmesini sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 224 göst.
0 oy
8 cevap 667 göst.
0 oy
4 cevap 379 göst.
12 Ocak 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Sevdaaaaaa (68 puan) sordu
0 oy
2 cevap 205 göst.

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...