38 haftalık hamileyim, karnımdaki iğne batmaları doğum sancısı mı?

0 oy
313 göst.
26 Şubat 2021 Doğum kategorisinde (149 puan) sordu
Kızlar bugün tam 38+0 günlük oldum dünden beri karnımda böyle iğne batar gibi bir acı oluyor sürekli birşeyler batıyor sancı olduğuna eminim ama ufak ufak ve karnım çok geriliyor  
Gebelik haftası 38+0

1 cevap

0 oy
26 Şubat 2021 (743 puan) cevapladı
Yalancıdır gerçek olsa duramazsın geçmez sürekli gelir şiddeti artar
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte iğne batması hissi normal mi?
38 haftalık gebelikte hissedilen iğne batması tarzındaki ağrılar, genellikle bebeğin başının aşağıya inmesi ve rahim ağzındaki baskının artmasıyla ilişkilidir. Bu durum vücudun doğuma hazırlandığının bir göstergesi olabilir, ancak şiddetli veya düzenli hale gelen ağrılarda vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yalancı sancı ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Yalancı sancılar (Braxton Hicks) genellikle düzensizdir, pozisyon değiştirince veya dinlenince hafifler ve karnın sadece belirli bir bölgesinde hissedilir. Gerçek doğum sancıları ise zamanla düzenli hale gelir, şiddeti artar, dinlenmekle geçmez ve genellikle belden başlayıp kasıklara doğru yayılan bir gerilme hissi yaratır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamilelikte karın gerilmesi ve sertleşmesi neden olur?
38. haftada karın gerilmesi ve sertleşmesi, rahmin kasılma egzersizleri yapması veya bebeğin hareketleri sonucunda ortaya çıkar. Rahim kaslarının doğuma hazırlık süreci olarak kabul edilen bu gerilmeler, bebek tam yerleştiğinde ve pelvise baskı uyguladığında daha belirgin bir hal alabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığının temel belirtileri arasında nişan gelmesi, suyun gelmesi, düzenli aralıklarla gelen karın sancıları ve bebek hareketlerinde değişiklikler yer alır. Ayrıca, karında hafifleme hissi, sık idrara çıkma ve bel ağrılarının şiddetlenmesi doğumun çok yakın olduğunun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 38. haftasında ne zaman hastaneye gidilmelidir?
Hamileliğin 38. haftasında sancılarınız 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuz geldiğinde, kanamanız olduğunda veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiğinizde derhal hastaneye gitmelisiniz. Bu belirtiler doğum eyleminin başladığını veya bebeğin acil kontrole ihtiyacı olduğunu gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 449 göst.
20 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 47477434 (190 puan) sordu
0 oy
5 cevap 1,127 göst.
0 oy
2 cevap 306 göst.
0 oy
3 cevap 504 göst.

1,512,411 soru

24,668,780 cevap

367,147 kullanıcı

...