15 haftalık hamileyim, bebeğin eşi aşağıda ne yapmalıyım?

0 oy
437 göst.
27 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu
Merhaba anneler bebeğim 15 haftalık. Kontrole gittiğimde bebeğin eşinin aşağıda olduğu söylendi. Bu ne demek doktor 1 hafta sonra tekrar gel dedi. Başına gelen anneler yorumlarınızı bekliyorum
Gebelik haftası 15

5 Cevap

0 oy
27 Şubat 2021 (910 puan) cevapladı
Benim de aşağıda zamanla yukarı çıkar dediler ama çıkmadı hala aşağıda dikkat et bol bol istirahat et ilişki falan olmasın çok yürüme merdiven çıkma 
27 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
Siz kaçıncı haftadasiniz
27 Şubat 2021 (910 puan) yorumladı
37.haftaya geldik 9 gün sonra doğumum
28 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
maşallah darısı bana inşallah
-Reklam-
0 oy
27 Şubat 2021 (344 puan) cevapladı
Doğuma kadar kontrole sıkıntı yaşamazsınız. Doğuma yakın aynı yerde duruyor ve Rahim ağzını kapatıyorsa plasenta normal dogum olmuyor maalesef. Tek sorun bu. 
27 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
İlk bebeğim sezeryan zaten
27 Şubat 2021 (344 puan) yorumladı
Tamam o zaman. Doktor kontrolü ile bir sıkıntı olmadan geçer inşallah süreç.
28 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
İnşallah cevabınız için teşekkür ederim
0 oy
27 Şubat 2021 (144 puan) cevapladı
Canm benim bi tane sezeryanim var erken dogum oldu kaybettim simdi 5 aylık hamileyim plesanta sezeryan yerimde riskli yani dr bana bu sekilde soyledi plesanta eger tamamen kaplarsa rahim alinabiliyormus kanamali bolge oldugu icin ayni sorun bendede var rabbim yardımcimjz olsun sagsaglim aliriz inşallah :/ perinatoloji bolumune gitmeni tavsiye ederim 
28 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
Evet internette okumuştum bu bilgiyi. İnşallah cnm allah hepimizin bebeklerini bize bağışlasın
0 oy
27 Şubat 2021 (3,588 puan) cevapladı
Haftan küçük daha cikar yukari büyük ihtimalle cok fazla yorma kendini iliski yasama bi süre 
28 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
Yok ilişki zaten. Yatıyorum bakalım inşallah çıkar.
0 oy
27 Şubat 2021 (30 puan) cevapladı
Merhaba banada bu teşhis konuldu 28.haftada tekrar bakacağım dedi doktorum bu süreç içerisinde elektrik süpürgesi bile vurma demişti bolbhol dinlen uzan ayağının altını yüksek tut dedi tüm bunları uyguladim dün 28.haftaya gidirm ve kontrole gittim çok şükür Allaha plesenta yukarı çıkmış dendi doğuma kadar daha da çıkabilir dedi o yüzden sizinde tek yapmanız gereken bol bol dinlenin hiç birsey sağlıktan önemli değildir temizlik yapmayın kendinizi yormayın sağlıkla kucağıniza alın
28 Şubat 2021 (6 puan) yorumladı
İnşallah benimkide çıkar. Cevabınız için teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

15 haftalık hamilelikte plasentanın aşağıda olması ne anlama gelir?
Plasentanın aşağıda olması, bebeğin eşinin rahim ağzına yakın veya tam üzerinde yerleştiği anlamına gelir. Hamileliğin 15. haftasında uterus büyüdükçe plasentanın yukarı doğru çekilme ihtimali oldukça yüksektir, bu nedenle bu durum genellikle erken dönemde normal kabul edilen bir bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Plasenta aşağıda olduğunda nelere dikkat etmem gerekir?
Plasenta aşağıda olduğunda en önemli kural ağır kaldırmaktan kaçınmak ve doktorunuzun önerdiği cinsel perhiz kurallarına uymaktır. Ayrıca ani hareketlerden kaçınmalı, lekelenme veya kanama gibi durumlarda vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşağıda olan plasenta hamileliğin ilerleyen haftalarında yukarı çıkar mı?
Evet, 15. haftada aşağıda görülen plasentaların büyük çoğunluğu, rahim büyüdükçe ve şekil değiştirdikçe gebeliğin 28-32. haftalarına kadar kendiliğinden yukarı doğru çekilir. Bu süreçte doktorunuzun yapacağı rutin ultrason kontrolleri plasentanın yerini takip etmek için yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Plasenta previa tanısı ne zaman kesinleşir?
Plasenta previa tanısı genellikle gebeliğin 28. haftasından sonra yapılan detaylı ultrason incelemeleri ile kesinleşir. 15. haftadaki erken görüntüler plasentanın yerleşimini gösterse de, rahim büyümesiyle plasentanın konumu değişebileceği için bu aşamada kesin bir previa tanısı konulması için erkendir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Plasentanın aşağıda olması normal doğuma engel mi?
Plasentanın aşağıda olması her zaman sezaryen gerektirmez, ancak durumun doğuma kadar devam edip etmediği önemlidir. Eğer plasenta rahim ağzını tamamen kapatıyorsa sezaryen zorunludur; ancak yukarı çekilirse normal doğum genellikle mümkün olmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 390 göst.
0 oy
4 cevap 349 göst.
11 Haziran 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Esse19 (148 puan) sordu

1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...