Açlık şekerim 57 çıktı, bu değer düşük mü?

0 oy
172 göst.
3 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (201 puan) sordu
Açlık şekerim 57 çıktı bu seviyede düşük çıkan var mı ne yaptınız ya da doktorunuz ne yaptı bu durumda doktora henüz gitmedim gideceğim 
Gebelik haftası 33

1 cevap

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Açlık şekeri 57 çıkması ne anlama gelir?
Açlık kan şekerinin 57 mg/dL olarak ölçülmesi tıbbi literatürde hipoglisemi, yani düşük kan şekeri olarak tanımlanır. Normal açlık şekeri değerleri genellikle 70 ile 100 mg/dL arasında kabul edildiğinden, 57 değeri olması gerekenden düşüktür ve vücudun enerji ihtiyacını karşılamakta zorlandığına işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık şekeri 57 olunca hangi belirtiler görülür?
Kan şekeri 57 mg/dL seviyelerine düştüğünde vücutta titreme, soğuk terleme, ani baş dönmesi, çarpıntı, aşırı halsizlik ve konsantrasyon güçlüğü gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Bu durum, beyin ve kasların yeterli glikoz alamadığını gösterir ve kişi kendini aniden çok bitkin veya gergin hissedebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık şekeri düşüklüğü durumunda doktora ne zaman gidilmeli?
Açlık şekeri 57 gibi düşük seviyelerde çıktıysa, herhangi bir belirti yaşanmasa bile en kısa sürede bir iç hastalıkları (dahiliye) uzmanına görünmek gereklidir. Özellikle bu durum tekrarlıyorsa, şeker düşüklüğünün altında yatan insülin direnci veya diğer metabolik sorunların tespiti için doktorunuz kan tahlili isteyerek durumu detaylı inceleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan şekerini yükseltmek için evde neler yapılabilir?
Kan şekeri 57 gibi düşük seviyelerdeyken hızlıca yükseltmek için 15 gram kadar hızlı emilen şeker (bir bardak meyve suyu veya birkaç kesme şeker gibi) tüketilebilir. Ancak bu geçici bir çözümdür; kalıcı bir denge için doktor muayenesi sonrasında kan şekeri düzenleyici bir beslenme programına geçilmeli ve öğün atlanmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık şekerinin 57 çıkması diyabet belirtisi midir?
Açlık şekerinin 57 çıkması genellikle diyabetin değil, tam tersi kan şekeri düşüklüğünün (hipoglisemi) bir işaretidir. Ancak diyabet tedavisinde kullanılan ilaçların dozajının fazla gelmesi veya vücudun insülin dengesindeki bozukluklar da bu düşüklüğe yol açabilir, bu nedenle mutlaka bir uzman hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 522 göst.
0 oy
2 cevap 410 göst.
16 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ftsdeniz (87 puan) sordu
0 oy
4 cevap 387 göst.

1,512,294 soru

24,667,240 cevap

367,056 kullanıcı

...