13+4 haftalık hamileyim şekerim 51 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
266 göst.
4 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (128 puan) sordu
Merhaba 13+4 gunluk hamileyim tansiyonum normaldede hep duser bas donmesi migde bulantim vardi .sekerimide olcturdum 51 cikti doktorumu aradim hemen dedikleri yaptim 2 satt sonra gecmezse gelmemi soyledi 87 cikmisti. Aradan 3 saat gecti yemegi yedim kuru uzum falan yedim ama sekerim 72 bu seferde yine dustu. Boyle bi durum yasayan varmi acaba 
Gebelik haftası 13+4

2 Cevap

0 oy
4 Mart 2021 (747 puan) cevapladı
Canım çok düşük şekerin bence sen yarın doktora git canım 
4 Mart 2021 (128 puan) yorumladı
Konustum doktorumla 1 saat sonra tekrar olcucez dusus varsa hala acile gidicem malesef
-Reklam-
0 oy
4 Mart 2021 (681 puan) cevapladı
Canim bende yaşadım. 1. Hamileligimde şeker yüklemesinden sonra şekerim 40 çıktı. Doktor bir sıkıntı yok dedi. 2 farkli doktora gitmiştim. Ikisede ayni şeyi soylemisti. Şeker ve undan uzak dur dediler. 2gun kendime gelemedim. 80den yukarı cikmadi.Isin tuhaf tarafı tatli yiyince düşüyordu. Tok karna tatli yersem anca dokunmuyordu. Farkettim ki unlu seyler yiyince ayni seyler oldu. Doktorlarin bildigi varmis dedim:) Hep dikkat ettim. Unlu yememeye çalıştım, tatli az yedim. 2.ye hamileyim. İlk haftalar yine oldu. Tansiyonumda düşüyordu. Simdi düzeldim. Insallah seninde gecer cok zor birsey şeker düşüklüğü.
4 Mart 2021 (128 puan) yorumladı
Ben seker yuklemesi yapmadim daha surekli oluyo aslinda bana tansiyonum normalde hep dusuk cikiyo ben yine oyle sandim meger sekerim dustugu icin tansiyonum dusuyomus. Doktorumla konustum 1 saat sonra tekrar olcucez yine dusukse acile gidicem  malesef
4 Mart 2021 (681 puan) yorumladı
Gecmis olsun inşallah düzelir.  Bende tansiyon sanıyordum. :) bu konuyla ilgili hic soru soran olmamişti. Bende bir tek benim.boyle sanıyordum. Demek ki doktorlar cok karşılaşıyor ve cok önemli.bulmuyor. yoksa hemen acile yönlendirirlerdi. Kendi kendine düzelen birsey demek ki. Panik yapma insallah düzene girer. Allah korusun yuksek olmasından iyi.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kan şekeri düşüklüğü (hipoglisemi) neden olur?
Hamilelikte kan şekerinin 70 mg/dL altına düşmesi genellikle vücudun artan enerji ihtiyacı, öğün atlama, uzun süreli açlık veya bebeğin glikoz ihtiyacının artması nedeniyle oluşur. Özellikle ilk trimesterde mide bulantısı nedeniyle beslenmenin düzensizleşmesi, kan şekerinde ani düşüşleri tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık hamilelikte kan şekeri 51 çıkması tehlikeli mi?
Hamilelikte kan şekerinin 50-55 mg/dL seviyelerine düşmesi tıbbi olarak hipoglisemi olarak kabul edilir ve hızlı müdahale gerektirir. 51 mg/dL gibi düşük bir değer; baş dönmesi, titreme, soğuk terleme ve baygınlık hissine neden olabilir; bu nedenle doktor kontrolünde şeker takibi yapılması ve beslenme düzeninin gözden geçirilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ani kan şekeri düşmesi durumunda ne yapılmalı?
Ani şeker düşüklüğü hissedildiğinde, doktorunuzun önerdiği şekilde hızlı emilen bir karbonhidrat kaynağı (birkaç adet kesme şeker, meyve suyu veya glikoz tableti) tüketilmeli ve ardından kan şekeri 15-20 dakika içinde tekrar ölçülmelidir. Değerler 70-80 mg/dL üzerine çıkmıyorsa veya belirtiler devam ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker düşmesi nasıl dengelenir?
Kan şekeri seviyesini dengede tutmak için ana öğünleri atlamadan, az az ve sık sık beslenmeye özen gösterilmelidir. Protein ve kompleks karbonhidrat içeren (tam tahıllar, yoğurt, kuruyemiş gibi) gıdalar, kan şekerinin daha yavaş ve dengeli yükselmesini sağlayarak ani düşüşlerin önlenmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan şekeri takibi nasıl yapılmalı?
Kan şekeri takibi, doktorunuzun belirlediği saatlerde (genellikle açlık ve tokluk şeklinde) ev tipi glukometre ile düzenli olarak yapılmalıdır. Ölçüm sonuçlarınızı, tükettiğiniz gıdalarla birlikte bir günlüğe not ederek doktorunuzla paylaşmanız, gebelik şekeri veya hipoglisemi eğiliminizin doğru yönetilmesi için en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,426 soru

24,668,923 cevap

367,153 kullanıcı

...