NST'de bebeğimin kalp atışı tek düze çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
257 göst.
5 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (45 puan) sordu
Dün nst ye bağladı doktor kalp atışı tek düze geldi bana ya karnın aç ya bebek uyuyor dedi yarın karnını iyice doyur öyle gel bi daha bakalım dedi. Bi sorun olmasından korkuyorum. Yasayanınız var mı? 
Gebelik haftası 37

2 Cevap

0 oy
5 Mart 2021 (30 puan) cevapladı
Ac karınla  mi girdiniz  nst 
-Reklam-
0 oy
5 Mart 2021 (1,676 puan) cevapladı
Aç karnına girdiysen bebiste uyuyorsa düzensiz çıkar canım bende de öyle olmuştu doktorum git biseyler ye dedi tatlı çikolata meyve suyu iç dedi gel bidaha cekicez dedi bende öyle yaptım aynı gün tekrar çektik şükür iyi çıkmıştı bu sefer inşallah sendede bişey yoktur canım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de bebeğin kalp atışının tek düze çıkması ne anlama gelir?
NST'de kalp atışının tek düze yani değişkenlik göstermeden çıkması, bebeğin o an uykuda olabileceğini veya kan şekerinin düşük olabileceğini gösterir. Bebeğin kalp atışlarında beklenen o küçük iniş çıkışların (varyasyon) olmaması, genellikle bebeğin dinlenme veya uyku modunda olduğu durumlarda karşılaşılan normal bir fizyolojik durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST öncesi anne karnını doyurmalı mı, ne kadar beklemeli?
NST çekimine girmeden yaklaşık 30-60 dakika önce anne adayının hafif bir şeyler yiyip içmesi bebeğin hareketlenmesini teşvik etmek için önerilir. Kan şekerindeki artış bebeğin uyanmasını ve daha aktif olmasını sağlar, böylece NST sonucunda kalp atış değişkenliği daha net ve sağlıklı bir şekilde gözlemlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de bebeğin kalp atışları neden düzensiz veya tek düze çıkar?
NST sonuçlarında tek düze kalp atışı görülmesinin en yaygın nedenleri bebeğin derin uykuda olması, annenin aç olması veya bebeğin gün içindeki hareketlilik döngüsünün dışında kalınmasıdır. Ayrıca bebeğin pozisyonu veya NST cihazının problarının yerleşimi de ölçüm kalitesini doğrudan etkileyerek verilerin yanıltıcı görünmesine sebep olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucu tek düze çıkarsa ne yapılması gerekir?
Doktorunuz NST sonucu tek düze çıktığında genellikle bir sonraki gün daha iyi beslenmiş şekilde tekrar test yapılmasını ister. Eğer ikinci testte de yeterli değişkenlik görülmezse doktorunuz bebeğin genel durumunu değerlendirmek için detaylı ultrason veya biyofizik profil gibi ek tetkiklere başvurarak bebeğin sağlık durumunu yakından takip edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin NST'de hareket etmemesi ve kalp atışının sabit kalması tehlikeli mi?
Bebeğin NST anında hareket etmemesi tek başına tehlikeli bir durum değildir, çoğu durumda bebek sadece uykudadır. Ancak doktorlar bu durumu netleştirmek için bebeği uyandırmaya yönelik yöntemler dener veya testi farklı bir saatte tekrarlayarak bebeğin tepkilerini ölçerler; bu süreç bebeğin sağlığını korumak için alınan standart ve güvenli bir önlemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 173 göst.
9 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde gagegamze (91 puan) sordu
0 oy
2 cevap 167 göst.
0 oy
1 cevap 225 göst.

1,512,727 soru

24,672,965 cevap

367,374 kullanıcı

...