3lü tarama testi yaptırmalı mıyım, çok kararsızım?

0 oy
381 göst.
10 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (94 puan) sordu
Hanımlar 3lü tarama testimiz var fakat bir çok yorumda bulunanlar oluyor kimi 3lü tarama zararlı olabiliyor yaptırma diyenler var kimi yaptırmadım ben gerek yoktu diyenler oluyor doktorum test yapalım dedi siz yaptırdınız mı?
Gebelik haftası 14+1

4 Cevap

+1 oy
10 Mart 2021 (227 puan) cevapladı
Zararlı derken nasıl bir zararı oluyormuş ki kan tahlili yapıyorlar normal lan idrar tahlili rutininden bir farkı yok 
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
Ay anne karnında bebek icin makineye bağlıyorlar falan filan neler dolaşıyor etrafta
10 Mart 2021 (227 puan) yorumladı
Hayır öyle değil tabi ki geçen hafta yaptırdım sadece kan alıyorlar laboratuvara gidiyor o kadar doktoruma sordum 15 gün içinde belli olur dedi korkacağınız bir durum yok yani endişelenmeyin
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
10 Mart 2021 (7,370 puan) cevapladı
2li temizse 3lüyü doktorlar gerwk görmüyor genelde 

Bizim hastane de öuleydi
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
2limiz temiz çıktı doktorum 3lüde yapalım dedi
10 Mart 2021 (7,370 puan) yorumladı
Cnm 2li bile gereksiz bnce doktorlar kendi diyor yanlış  çıkma ihtimali yüzde 85 diye
Uştrasonda ense kalınlığı iyiyse testren daha önemli
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
Doğru canim bende kararsiz kaldım doktorum 2 hafta sonra gel dedi
10 Mart 2021 (7,370 puan) yorumladı
Özelde isen yaptırma devleteyse sorun olmaz
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
Devlete gidiyorum canim
0 oy
10 Mart 2021 (259 puan) cevapladı
Ben ikili olanı kaçırdım için üçlü olana girdim birşey çıkmadı ikiside aynı diye biliyorum
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
Doğrudur canim bende kararsiz kaldim
0 oy
10 Mart 2021 (111 puan) cevapladı
Ben gecen cuma yaptirdim sadece koldan kan ve idrar alıyorlar bunun ne gibi zarari olabilirki  kesin sonuç vermesede sonuc temiz çıktı.. sıkıntılı olan test amniyosentez  yani keseden  su alınmasıyla yapılıyor onuda herkese yapmyyor zaten doktorlar  icin rahatlasin sıkıntılı bir test degil bunlar.  ben 2 liyide  3 luyude  yaptırdım  icin 

Ve normal bir muayene de bile kan ve idrar verebiliyoruz  skinti yok 
10 Mart 2021 (94 puan) yorumladı
Doğru canim bende yaptırayım kan ve idrardan ne olcak dedigin gibi teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

3lü tarama testi gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Üçlü tarama testi genellikle gebeliğin 16. ile 20. haftaları arasında, en ideal olarak ise 16-18. haftalar arasında yapılması önerilen bir tarama testidir. Bu test, anne kanından alınan örnekle bazı protein değerlerine bakılarak bebeğin kromozomal anomali riskini hesaplamayı amaçlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3lü tarama testi yaptırmak zorunlu mu ve neden yapılır?
Üçlü tarama testi zorunlu bir tıbbi işlem değildir, tamamen anne adayının ve hekimin ortak kararına dayalı isteğe bağlı bir tarama testidir. Testin temel amacı; Down sendromu (trizomi 21), Edwards sendromu (trizomi 18) ve nöral tüp defekti gibi bazı genetik risk durumlarını istatistiksel olarak öngörmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3lü tarama testi bebeğe veya anneye zarar verir mi?
Üçlü tarama testi anne adayından sadece basit bir kan örneği alınarak gerçekleştirildiği için ne anneye ne de bebeğe herhangi bir fiziksel zararı bulunmamaktadır. Test, ultrason muayenesi ve kan tahlili süreçlerini kapsayan invaziv olmayan, yani dışarıdan müdahale gerektirmeyen güvenli bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3lü tarama testi sonucu yüksek risk çıkarsa ne yapılmalı?
Test sonucunda risk oranının yüksek çıkması, bebeğin mutlaka hasta olduğu anlamına gelmez; sadece ileri düzey tetkiklere ihtiyaç duyulduğunu gösterir. Böyle bir durumda doktorlar genellikle detaylı ultrason incelemesi, fetal DNA testleri veya kesin tanı için amniyosentez gibi yöntemlere başvurulmasını önerir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3lü tarama testi yerine hangi testler tercih edilebilir?
Günümüzde birçok anne adayı, üçlü tarama testi yerine daha yüksek doğruluk oranına sahip olan NIPT (fetal DNA) testlerini tercih etmektedir. NIPT testleri, 10. haftadan itibaren yapılabilmesi ve çok daha düşük hata payı sunması nedeniyle tarama testlerine alternatif olarak hekimler tarafından sıkça gündeme getirilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,182 soru

24,666,006 cevap

366,978 kullanıcı

...