4 haftalık gebeyim epilepsi hastasıyım, bebeğime zarar verir mi?

0 oy
277 göst.
11 Mart 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (31 puan) sordu
Kızlar 4 haftalık gebeyim epilepsi hastasıyım epilepsi hastası olup normal doğum yapan var mı yada ilaç kullanan bi zararı oluyor mu ilacın bebeğe

4 Cevap

0 oy
11 Mart 2021 (310 puan) cevapladı
Doktora gittiniz mi bence hap kullanıyorsaniz  kesin ben seker hastasıyım benim direk kes kullanma dedi  gerekli yerlere gönderdi. Kalp ilacımı falan kesti direk 

Doktora görünün bence
25 Mart 2021 (31 puan) yorumladı
Gittim aksine yükseltiyorlar ilacın dozunu çok korkuyorum ya hamileyken nöbet geçirmekten
-Reklam-
0 oy
11 Mart 2021 (320 puan) cevapladı
Ben de eplepsi hastaligi vardi kizima hamile kalmadan dr sordugumda onlarin kontrolu altinda ilerlemem gerekdigini soylemsilerdi ben gerci ilac kullanmadim hic ustunden de 4 sene gecdi ama sezeryanla dogum yapmisdim siz yine bir dr sorun allah sifanizi versin cok zor bir hastalik 
26 Mart 2021 (320 puan) yorumladı
Acikcasi bazilari yalanci nobet oluyormus benim ki mesela sonradan anlasildi ki tamamile piskolojik ilac icdikce nobetlerim artiyordu en son 1000mg cikardi icdigimden 3 gun sonra yine nobet gecirince birakdim ilaci korkuyla olmusdu benim ki butun belirtiler eplepsi hastligiydi ama kizma hamileligimde doguma kadar nobetlerim oldu her seferinde dr kosuyordum sakin ol bebege zarari yok diyordu sukur de olmadi ... Sagolsun ev sahibim nisan yagmurlarinin suyu var internetde arastirsaniz yaziyor az kaldi nisana 15 mayis 15 yagan yagmurlarin okunmus suyunu icirdi bana cok inanarak icdim 2 sene oldu nobet gecirmiyorum cocugu olmayanlara sara eplepsi hastalarina cok cok iyi geliyor o yagmur suyu insallah deneyin sizde sifa bulursunuz benim gibi allah kimseye yasatmasin cok zor
26 Mart 2021 (31 puan) yorumladı
Benism eeg bozuk ama tıbbı yani bazılarının eeg si bozuk olmuyor nöbete giriyor o psikolojik ben ilacı kendi kafama göre bıraktım o yüzden nöbet geçirdim Allah şifa versin herkese iyileşmenize çok sevindim bende hamileyken geçiririm bebeğime bişey olur diye korkuyorum benim ki büyük nöbetlerden baya kasılıyorum uzun süre bilincim kapalı oluyor
26 Mart 2021 (320 puan) yorumladı
Aynen oyle oluyordum bende egg temiz cikiyordu ama arada geceleri dilim bogazima kaciyordu binsaat kendime gelemiyordum gunduzleri unutkanligim oluyordu gece olunca uykudayken bi anda gozlerimde damar atiyormus gibi isiklar yanip sonuyormus gibi titriyordum 1 dk felan surmuyordu ama konusamiyordum degisik bir sey yaa
26 Mart 2021 (31 puan) yorumladı
Bin çeşit epilepsi var benim eeg bozuk işte sıkıntılı yani umarım hamileyken geçirmem normal doğummu yaptınız
27 Mart 2021 (320 puan) yorumladı
Yok sezeryan istedim sanirim eplepsi hastalarina sezeryan oneriyorlar ama tabi siz yine de sorun
0 oy
11 Mart 2021 (150 puan) cevapladı
Canım doktoruna danış öyle ilaçlarını kullanmaya devam et kişiden kişiye değişiyor epilepsi hastası olup normal doğum olanda var sezeryan da var tek fark daha sık doktor kontrolüne gitmen gerek 
25 Mart 2021 (31 puan) yorumladı
Gittim doktora kullan ilacını dedi teşekkür ederim
0 oy
11 Mart 2021 (320 puan) cevapladı
en de eplepsi hastaligi vardi kizima hamile kalmadan dr sordugumda onlarin kontrolu altinda ilerlemem gerekdigini soylemsilerdi ben gerci ilac kullanmadim hic ustunden de 4 sene gecdi ama sezeryanla dogum yapmisdim siz yine bir dr sorun allah sifanizi versin cok zor bir hastalik 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 haftalık gebeyim epilepsi ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Epilepsi ilaçlarının bebeğe etkisi kullanılan ilacın türüne ve dozuna göre değişiklik gösterir. Gebelikte ilaç kullanımı doktor kontrolünde yönetilmelidir; çünkü nöbet geçirmek, ilaçların yan etkilerinden çok daha ciddi riskler oluşturabilir. Doktorunuz, ilacın bebek üzerindeki potansiyel risklerini ve nöbetlerin anne üzerindeki hayati risklerini karşılaştırarak en güvenli tedavi planını oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epilepsi hastasıyım hamileyken normal doğum yapabilir miyim?
Epilepsi hastası olan anne adayları, nöbetlerin kontrol altında tutulması ve gebelik sürecinin takibi şartıyla normal doğum yapabilirler. Doğum şekline karar verilirken nöbet sıklığınız, kullandığınız ilaçlar ve gebeliğin genel seyri baz alınır. Doğumun uzman bir ekip tarafından, gerekli tıbbi önlemlerin alındığı bir hastane ortamında planlanması hem anne hem de bebek sağlığı için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde epilepsi nöbetlerini önlemek için nelere dikkat edilmelidir?
Gebelik döneminde nöbetleri önlemek için ilaçlarınızı asla doktorunuza danışmadan bırakmamalı veya doz değişikliği yapmamalısınız. Düzenli uyku, stresten kaçınma ve sağlıklı beslenme nöbet eşiğini korumaya yardımcı olur. Ayrıca folik asit takviyesi, epilepsi ilacı kullanan hamilelerde nöral tüp defekti riskini azaltmak için doktor gözetiminde mutlaka kullanılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epilepsi hastası hamilelerde folik asit kullanımı neden önemlidir?
Epilepsi ilaçları vücutta folik asit emilimini azaltabilir, bu da bebekte gelişimsel riskleri artırabilir. Bu nedenle epilepsi hastası olan hamilelerin, normal dozdan daha yüksek seviyede folik asit takviyesi alması gerekebilir. Takviyenin dozajı ve kullanım süresi, nöroloji ve kadın doğum uzmanınız tarafından gebeliğin ilk haftalarından itibaren belirlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epilepsi hastasıyım gebelikte hangi uzmanlarla takip edilmeliyim?
Epilepsi hastası bir hamile olarak gebelik süreciniz boyunca hem kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hem de nöroloji uzmanı tarafından eş zamanlı takip edilmelisiniz. Nöroloğunuz ilaç dozlarını gebelik sürecine göre optimize ederken, kadın doğum uzmanınız bebeğin gelişimini yakından izleyecektir. Bu multidisipliner yaklaşım, gebelik boyunca nöbet riskini minimize etmek için en güvenli yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,026 kullanıcı

...