Hamileyken emzirmeyi bıraktım, sütüm neden taşmıyor?

0 oy
136 göst.
12 Mart 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (2 puan) sordu
Anneler benim 2 yaşında oğlum var ve ben 1 aylk hamileyim nrmlde sütten 2 defa kesmek istedim gögusumun ağrısına dayanamadım ama hamile olduğumu ögrendigin gibi kestim bugün 7 gündür vermiyorum ama sütüm tasmyr ağrı yok bunun sebebi bebek olabilirmi.? 
Gebelik haftası 6. Hafta
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken emzirmeyi bırakınca sütüm neden taşmıyor?
Hamilelik döneminde değişen hormonal dengeler, vücudun süt üretimini baskılamasına veya süt kanallarındaki dolgunluğun azalmasına neden olabilir. Gebeliğin ilk aylarından itibaren prolaktin seviyelerindeki değişimler süt üretimini yavaşlatabilir; bu nedenle göğüslerde ağrı veya aşırı süt birikimi hissetmemeniz normal bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 yaşında çocuğu sütten kesince göğüs ağrısı olması normal mi?
2 yaşındaki bir çocuğu sütten keserken göğüslerde ağrı ve dolgunluk olması, vücudun süt üretimine devam etmesi nedeniyle oldukça yaygındır. Ancak hamilelik gibi hormonal değişimlerin olduğu süreçlerde bu belirtiler kişiden kişiye farklılık gösterebilir; ağrı olmaması sütün kesildiği anlamına gelmez, mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirmeyi bırakınca süt kanallarının kuruması ne kadar sürer?
Emzirmeyi bıraktıktan sonra süt kanallarının tamamen kuruması ve sütün çekilmesi genellikle 1 ile 3 hafta arasında bir zaman alır. Bu süreçte vücudunuzdaki hamilelik hormonları baskın hale geldikçe süt üretimi doğal yollarla duracaktır; ancak göğüslerde sertleşme veya ateş gibi belirtiler olursa vakit kaybetmeden bir uzmana görünmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sütten kesme süreci nasıl yönetilmeli?
Hamilelikte sütten kesme sürecini yönetirken göğüslerinizi rahatlatmak için ılık duş alabilir ve çok sıkı olmayan, destekleyici pamuklu sütyenler tercih edebilirsiniz. Göğüslerinizde aşırı şişlik veya sertlik oluşmadığı sürece sütü sağmaktan kaçınmalısınız, çünkü sağım yapmak süt üretimini tetikleyerek sürecin uzamasına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütten kesildikten sonra göğüslerde süt kalması bebek için sorun mu?
Sütten kesildikten sonra göğüslerde az miktarda süt kalması genellikle endişe edilecek bir durum değildir ve vücut bu sütü zamanla emerek geri çeker. Ancak hamilelik döneminde olduğunuz için göğüslerinizdeki herhangi bir değişiklik veya akıntı durumu hakkında mutlaka kadın doğum uzmanınızla görüşerek bilgi almanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 242 göst.
0 oy
2 cevap 220 göst.
12 Şubat 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Mihiria (3 puan) sordu
0 oy
5 cevap 412 göst.
30 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hamişe (133 puan) sordu

1,512,237 soru

24,666,690 cevap

367,036 kullanıcı

...