NST'de ağrım çıkıyor ama hissetmiyorum, açılma olur mu?

0 oy
262 göst.
14 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (169 puan) sordu
Mrb hanimlar nst de çok ağrım çıkıyor ama ben çok hafif hissediyorum ben az hissetsem bile yinede o ağrılarla açılma olur mu 
Gebelik haftası 35+2

2 Cevap

0 oy
14 Mart 2021 (2,326 puan) cevapladı
Demek ki ağrı eşiğiniz yüksek açılma olabilir
-Reklam-
0 oy
14 Mart 2021 (20 puan) cevapladı
Aynısını aynı haftada yaşadım doktorum dinlenmem gerektiğini söyledi yemek bile yapmadım 1 hafta dinlendim çok şükür 37+2 yim ve son iki NST çok iyi çıktı ağrı yok. Bebek kiloda aldı dinlendim diye sanada tavsiye ederim bol bol uzan ve uyu.
14 Mart 2021 (169 puan) yorumladı
Ben zaten yaklaşık bir haftadir hastanede yatıyorum o günden bu yana 2 cm açılmam var bebegimin kilosu 2.700 bütün ölçümleri önden gidiyormuş bebeğimin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de sancı çıkması ama ağrıyı hissetmemek ne anlama gelir?
NST cihazında sancı grafiklerinin yüksek çıkmasına rağmen kişinin ağrı hissetmemesi, rahim kasılmalarının henüz düzenli ve şiddetli olmadığını veya ağrı eşiğinin yüksek olduğunu gösterebilir. NST cihazı, rahim kaslarının elektriksel aktivitesini ve basıncını ölçtüğü için hissedilmeyen kasılmaları da kaydedebilir. Bu durum her zaman doğumun başladığı anlamına gelmez, ancak doktorunuzun kasılmaların sıklığını ve bebeğin kalp atışlarını değerlendirmesi için önemli bir veridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazında çıkan sancılar rahim açılmasını tetikler mi?
NST'de görülen her sancı doğrudan rahim ağzında açılmaya yol açmaz. Rahim ağzında açılma olması için kasılmaların hem düzenli olması hem de rahim ağzını inceltip genişletecek kadar etkili bir şiddete ulaşması gerekir. Hissedilmeyen hafif kasılmalar genellikle 'Braxton Hicks' denilen yalancı doğum sancıları olabilir. Gerçek doğum sancıları genellikle daha belirgin bir ritimle gelir ve zamanla şiddeti ile süresi artış gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancısı çıkmasına rağmen ağrı hissetmiyorsam ne yapmalıyım?
NST'de sancı göründüğü halde ağrınız yoksa, öncelikle sakin kalmalı ve doktorunuzun yaptığı vajinal muayene sonuçlarını beklemelisiniz. Doktorunuz rahim ağzı açıklığını ve uzunluğunu kontrol ederek bu sancıların doğumun başlangıcı olup olmadığını netleştirecektir. Eğer sancılarınız artarsa, suyunuz gelirse veya bebeğin hareketlerinde azalma hissederseniz vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gerçek doğum sancısı ile NST'de çıkan sancı nasıl ayırt edilir?
Gerçek doğum sancıları genellikle düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir ve pozisyon değiştirmekle geçmez. NST'de çıkan ancak hissedilmeyen sancılar ise genellikle düzensizdir ve rahim ağzında bir değişiklik yaratmaz. Gerçek sancı başladığında kasılmaların süresi uzar, aralarındaki mesafe kısalır ve belden kasıklara doğru yayılan belirgin bir ağrı hissedilmeye başlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazındaki ağrı değerleri kaç olmalıdır?
NST cihazındaki değerler kişiden kişiye ve gebelik haftasına göre değişiklik gösterse de, genellikle 20-40 mmHg arasındaki değerler hafif kasılmaları, 60-80 mmHg ve üzeri değerler ise daha güçlü kasılmaları ifade edebilir. Ancak tek başına sayısal değerler yeterli değildir; bu değerlerin rahim ağzı açıklığı ile birlikte değerlendirilmesi gerekir. Önemli olan değerin kaç olduğu değil, bu kasılmaların rahim ağzında bir açılma başlatıp başlatmadığıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,026 kullanıcı

...