Açlık tokluk şekerim normalse şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
207 göst.
15 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (877 puan) sordu
Kızlar aclık tokluk sekeri normal cıkıp seker yüklemesi yüksek cıkan oldumu?  Cünkü ben aclık tokluk sekerim normal cıkarsa yükleme yaptırmak istemiyorum 

1 cevap

0 oy
15 Mart 2021 (659 puan) cevapladı
Ben de yaptirmayi dusunmuyordum ama bebege bir zarari yok. Tum avrupa ulkelerinde yapilan rutin bir test. Ozellikle ailenizde seker hastaligi olan varsa mutlaka yaptirin. Zaten gun icinde yediginiz tatlilardan da o kadar seker aliyorsunuz
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Açlık ve tokluk şekeri normal çıkmasına rağmen şeker yüklemesi neden yüksek çıkar?
Açlık ve tokluk kan şekeri değerleri vücudun o anki bazal durumunu yansıtırken, şeker yükleme testi (OGTT) pankreasın glikoz yüküne karşı verdiği tepkiyi ve insülin direncini ölçer. Bazı durumlarda vücut normal günlük aktivitelerde şekeri dengeleyebilse de, yoğun glikoz yükü altında insülin salgılama kapasitesi yetersiz kalabilir veya gecikebilir. Bu nedenle, sadece açlık ve tokluk ölçümleri gizli şekeri veya gestasyonel diyabeti tespit etmekte tek başına yeterli olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şeker yüklemesi yaptırmazsam ne gibi risklerle karşılaşırım?
Gebelik şekeri yüklemesi yaptırmamak, gestasyonel diyabetin teşhis edilememesine ve bu durumun hem anne hem de bebek sağlığı üzerinde ciddi riskler oluşturmasına neden olabilir. Teşhis edilmeyen yüksek şeker; bebeğin aşırı iri doğmasına (makrozomi), doğum sonrası bebekte ani şeker düşüklüğüne, solunum sıkıntısına ve ilerleyen dönemlerde obezite veya tip 2 diyabet riskinin artmasına yol açabilir. Testin amacı, bu riskleri erken dönemde beslenme ve tedavi ile yönetmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi hangi gebelik haftasında yapılmalıdır?
Şeker yükleme testi, rutin gebelik takibinde genellikle 24. ile 28. haftalar arasında yapılması önerilen bir tarama testidir. Eğer anne adayında diyabet için yüksek risk faktörleri varsa, doktorlar bu testi daha erken haftalarda da talep edebilirler. Bu dönemde plasentadan salgılanan hormonlar insülin direncini artırmaya başladığı için, vücudun glikoz metabolizmasını ölçmek adına en ideal zaman dilimi olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık tokluk şekeri normal çıkan birinde şeker yüklemesi nasıl yorumlanır?
Açlık ve tokluk kan şekeri değerleri normal sınırlarda olsa bile, şeker yükleme testinde 1. ve 2. saat kan değerleri referans aralığının üzerinde çıkarsa gestasyonel diyabet tanısı konulabilir. Bu durum, vücudun karbonhidrat metabolizmasını yönetmekte zorlandığını gösterir. Test sonuçları değerlendirilirken sadece açlık değil, yüklemeden sonraki kan şekeri piklerinin ne kadar sürede düştüğü ve hedeflenen sınır değerlerin altında kalıp kalmadığına bakılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi öncesi özel bir hazırlık yapmam gerekir mi?
Şeker yükleme testi öncesinde genellikle en az 8-10 saatlik bir açlık süresi gereklidir ancak bu durum testin türüne (50g veya 75g) göre değişiklik gösterebilir. Test günü öncesinde normal beslenme düzeninizi korumanız, aşırı karbonhidratlı veya çok kısıtlı diyetlerden kaçınmanız sonuçların doğruluğu açısından kritiktir. Ayrıca test sırasında hareketsiz kalmanız ve şekerli solüsyonu içtikten sonra kan alım saatlerine kadar dinlenmeniz, testin güvenilirliği için en önemli kuraldır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,452 soru

24,669,311 cevap

367,168 kullanıcı

...