32 haftalık hamileyim, muayenelerim ne zaman sıklaşır?

0 oy
466 göst.
16 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (346 puan) sordu
32+3 gunluk hamileyim muayeneler kacinci haftada sıklaşıyor ? 
Gebelik haftası 32+3

8 Cevap

0 oy
16 Mart 2021 (138 puan) cevapladı
Bende şurada cevap bekleyenler arasına yerleştim 33+2 deyim
-Reklam-
0 oy
16 Mart 2021 (1,656 puan) cevapladı
33 haftalığım 3 haftada bir çağırıyor şuan ilerleyen zamanlarda 2 ye düşer belki
16 Mart 2021 (346 puan) yorumladı
Tesekkurler  saglikla kucaginiza alin insaAllah
0 oy
16 Mart 2021 (1,654 puan) cevapladı
32 den sonra iki hafta sonraya çağırdı 
16 Mart 2021 (346 puan) yorumladı
Tesekkurler saglikla kucaginiza alin insaAllah
0 oy
16 Mart 2021 (20 puan) cevapladı
36 dan sonra baya sıkışıyor 10 güne 1
0 oy
16 Mart 2021 (588 puan) cevapladı
34 te gittim 2 hafta sonra gel dedi ondan önce hep ayda bir gidiyordum
0 oy
16 Mart 2021 (1,382 puan) cevapladı
31 de gittim 1 ay sonra gel dedi bana zaman çok uzun geldi 35 oluyoruz o zaman bende 2 hafta sonraya tekrar aldım randevu 
0 oy
16 Mart 2021 (1,389 puan) cevapladı
Canım 36+4'üm sıkıntı yoksa 34'den sonra 2 haftada bir çağırıyo 38'den sonra haftalık 39'dan sonra 4 günde bi. Ama doktoruna göre değişiyor. Benim kan değerlerim düşüktü 33'den sonra her hafta çağırdı 35+4'ken gittim 38 de gel kan değerlerine tekrar bakalım alttan muayene edicem dedi 2 haftaya çıkardı yani 
0 oy
16 Mart 2021 (239 puan) cevapladı
36 dan sonra hafta da 1 çağırıyorlar 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32 haftalık hamileyim, doktor kontrolleri ne zaman sıklaşır?
Gebeliğin 32. haftasından sonra doktor kontrollerinin sıklığı artar ve genellikle 36. haftaya kadar iki haftada bir olacak şekilde planlanır. 36. haftadan itibaren ise doğum gerçekleşene kadar kontroller haftalık olarak devam eder. Bu süreçte bebeğin gelişimi, su miktarı ve rahim ağzı durumu daha yakından takip edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 32. haftadan sonra muayeneler neden daha sık yapılır?
32. haftadan sonra kontrollerin sıklaşmasının temel nedeni, doğumun yaklaşmasıyla birlikte bebeğin gelişimini, pozisyonunu ve anne adayının genel sağlık durumunu daha yakından izlemektir. Bu dönemde tansiyon takibi, idrar tahlili ve NST (non-stres test) gibi kontrollerle olası riskler erken dönemde fark edilerek doğum sürecine hazırlık yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde yapılan NST nedir ve ne zaman başlanır?
NST, yani non-stres test, bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak kaydeden bir incelemedir. Genellikle 32. veya 34. haftadan sonra riskli gebeliklerde veya 36. haftadan itibaren rutin olarak her kontrolde uygulanmaya başlanır. Bu test, bebeğin anne karnındaki genel iyilik halini değerlendirmek için oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son aylarında doktor muayenelerinde neler kontrol edilir?
Son aylarda yapılan muayenelerde doktorunuz bebeğin kilo alımını, amniyon sıvısının miktarını, bebeğin doğum kanalına giriş pozisyonunu ve plasentanın durumunu detaylıca inceler. Ayrıca sizde oluşabilecek ödem, yüksek tansiyon veya protein kaçağı gibi gebelik zehirlenmesi belirtileri de rutin olarak kontrol edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık hamileyim, artık her hafta doktora mı gitmeliyim?
Evet, 36. haftaya ulaştığınızda hamilelik takibinde son aşamaya girmiş sayılırsınız ve artık kontrollerin haftalık olarak yapılması standart bir uygulamadır. Bu süreçte doktorunuz doğum belirtilerini, sancılarınızı ve bebeğin hareketlerini daha sık sorgulayarak sizi doğum anına en güvenli şekilde hazırlamayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,790 soru

24,673,889 cevap

367,425 kullanıcı

...