1.60 boyunda 88 kiloyum, şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
561 göst.
16 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (570 puan) sordu
Hayırlı akşamlar hanımlar ben 2020 de ocak ayinda şeker yüklemesi yaptırdım bende şeker çıkmadı şimdi gene hamileyim 1 hafta sonra şeker yüklemesi için gun verdi doktor bana aslında yaptirmak istemiyorum ama sen kilolusun gel yapalim dedi 88 kiloyim suan boy 1.60 yaptırmalı mıyım sizce
Gebelik haftası 25

5 Cevap

0 oy
16 Mart 2021 (20 puan) cevapladı
Yaptirmakta bir zarar yok. Doktor ne derse o benim herseyim iyi ama doktor istedi. Onumuzdeki hafta yaptircam
16 Mart 2021 (19 puan) yorumladı
Şeker yüklemesinde ne içmen gerekir tatlı su felanmı bide eczanede satiliyormus sanirim
16 Mart 2021 (19 puan) yorumladı
Şeker yüklemesinde ne içmen gerekir tatlı su felanmı bide eczanede satiliyormus sanirim 2 hafta sonra benimde
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Glikoz içiliyor aç karna bana 75 gr dedi hiç sevmem tadını eczanelerde satiliyor hastane kantininden almistim gecen sene
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Yani ben henuz zararini gormedim ama internette biraz araştırdım bi kısmı zararsız diyor bir kısmı zararlı diyor canan karatayin soyledikleri beni etkiledi önermiyor küçücük cocuklarda şeker hastalığı çıkıyor diyince benim kafam karıştı eltimin kızı 13 yaşında gecen sene seker komasına girdi çocugun sekeri 500 e cikiyor bilemedim ALLAH hayırlısını versin
-Reklam-
0 oy
16 Mart 2021 (212 puan) cevapladı
Evet yaptirsan iyi olur canim
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Internet araştırmaları kafamı karıştırıyor bir kısmı zararlı bir kısmı zararsız diyor sanırım herşeyi irdelememek lazım akışına bırakmak lazım
0 oy
16 Mart 2021 (681 puan) cevapladı
Doktoru dinlemek en doğrusu. 
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Haklısın galiba dogumda herhangi birşey olursa butun tahliller yapılmış olsun en azından
0 oy
16 Mart 2021 (600 puan) cevapladı
Yaptırsan daha iyi olur tabii ki
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Yaptıracam galiba teşekkür ederim
0 oy
16 Mart 2021 (3,871 puan) cevapladı
Canım birincisinde şeker yüklemesinden bı zarar görmemişsin. Yaptır diyosa doktor yaptır bence.
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Ilk gebeligimde istemedi doktor 2008 ile 2009 arası gebeligim o zaman zayıftım acaba ondan mı gerek görmediler
17 Mart 2021 (3,871 puan) yorumladı
Olabilir canım. Ben aşırı kiloluyum ben 2 gün önce yaptırdım. Hiç bir problem yaşamadım. Öyle anlatıldığı gibi ayilip bayilmadim bebeğimin hareketleri de azalmadı. Bence yaptır bı zararı yok şeker varsa asıl zarar o zaman olur canım
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Öyle yapacam sanırım teşekkür ederim
17 Mart 2021 (3,871 puan) yorumladı
Rica ederim canım. Rabbim evlatlarımızi sağ salim bizlere kavuştursun inşallah ❣️
17 Mart 2021 (570 puan) yorumladı
Amin inşallah canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte şeker yüklemesi testi neden yapılır?
Şeker yükleme testi, gebelik döneminde ortaya çıkabilen gestasyonel diyabeti (gebelik şekeri) tespit etmek için uygulanır. Bu test, vücudun glikozu işleme kapasitesini ölçerek anne ve bebek sağlığını risk altına atabilecek kan şekeri düzensizliklerini erken evrede saptamayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kilolu hamilelerde şeker yüklemesi zorunlu mu?
Vücut kitle indeksi yüksek olan hamilelerde gestasyonel diyabet riski daha yüksek olduğu için doktorlar şeker yükleme testini özellikle önermektedir. Kilolu olmak, insülin direnci riskini artırdığı için testin yapılması, gizli şeker durumunun atlanmaması adına kritik bir tıbbi kontroldür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Önceki hamilelikte temiz çıkan şeker yüklemesi tekrar yapılmalı mı?
Evet, önceki gebelikte temiz çıkan sonuçlar, mevcut gebelikte şeker sorunu yaşanmayacağı anlamına gelmez. Her gebelik süreci farklıdır; yaşın ilerlemesi, kilo artışı veya hormonal değişimler nedeniyle her yeni hamilelikte şeker yükleme testinin tekrarlanması tıbbi bir gerekliliktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi kaçıncı haftada yapılır?
Şeker yükleme testi, genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında yapılmaktadır. Bu dönem, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini en çok tetiklediği zaman dilimi olduğu için en doğru sonuçları verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi bebeğe zarar verir mi?
Şeker yükleme testinde içilen glikoz solüsyonu, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya bir bardak meyve suyundaki şeker miktarına yakındır ve bebeğe hiçbir zararı yoktur. Aksine, fark edilmeyen bir gebelik şekeri bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebileceği için testin yapılması çok daha güvenli bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,790 soru

24,673,897 cevap

367,425 kullanıcı

...