38 haftalık hamileyim kasıklarımda batma oluyor, normal mi?

0 oy
271 göst.
18 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (4 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar,38+4 haftalık hamileyim.arada ayağa kalkarken kasıklarımda özellikle sağ kasığımda baskı ve batma hissi oluyor, yaşayan varmı acaba? Doğumun belirtisi mi?
Gebelik haftası 38+4

3 Cevap

0 oy
18 Mart 2021 (1,740 puan) cevapladı
Çatı ağrısı o bebek aşağı indikçe oluyor ben otururken bacaklarımı uzatıp toplayamiyorum
18 Mart 2021 (4 puan) yorumladı
Evet bende de oluyor elimle destek olup kaldırıyorum bacağımi  vajinamda da baskı hissi oluyor sanki hareket ettikçe
-Reklam-
0 oy
18 Mart 2021 (1,178 puan) cevapladı
Haftana göre gayet normal canım batma hissi doğum belirtisi değil.Adet sancısından daha şiddetli sancı oluyor ve bebek bı sertleşiyor bı gevsiyor o zaman doğum belirtisi
18 Mart 2021 (4 puan) yorumladı
Teşekkür ederim  bugün kontrolüm var bakalım ne dicek doktor dua edin
18 Mart 2021 (1,178 puan) yorumladı
İnşallah bi sıkıntı çıkmaz canım
0 oy
18 Mart 2021 (670 puan) cevapladı
vajinada iğne  batma hissi gibi yoksa normal haftan yaklaştı sağ sağlim alırsın inşallah yavrunu kucağına:) sağlıklı bi şekilde 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamileyim kasıklarda batma ve baskı hissi normal mi?
38. haftada kasıklarda hissedilen batma ve baskı hissi, bebeğin doğum kanalına girmesi ve pelvik tabana baskı yapması nedeniyle oldukça yaygın ve genellikle normal kabul edilen bir durumdur. Bebeğin başının aşağı inmesiyle birlikte mesane ve kasık bölgesindeki sinirlere uygulanan basınç artar, bu da hareket ederken veya ayağa kalkarken ani batma hislerine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında sağ kasıktaki batma doğumun habercisi midir?
Hamileliğin 38. haftasında yaşanan kasık batmaları tek başına doğumun başladığını göstermez ancak vücudun doğuma hazırlandığının bir işareti olabilir. Eğer bu batma hissine düzenli aralıklarla gelen kasılmalar, su gelmesi veya nişan gelmesi gibi belirtiler eşlik etmiyorsa, bu durum genellikle bebeğin pozisyon almasından kaynaklanan fiziksel bir baskıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte kasık batması ne zaman doktora danışılmalıdır?
Kasıktaki batma hissi şiddetliyse, dinlenmekle geçmiyorsa veya bu ağrıya vajinal kanama, su gelişi, ateş ve düzenli kasılmalar ekleniyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Ayrıca bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma hissedilmesi, acil tıbbi değerlendirme gerektiren bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin sonunda kasık ağrısını ve baskıyı hafifletmek için ne yapılmalı?
Kasık bölgesindeki baskıyı hafifletmek için ani hareketlerden kaçınmalı, otururken veya ayağa kalkarken daha yavaş ve kontrollü hareket etmelisiniz. Gün içinde kısa süreli dinlenmeler yapmak, hamilelik destek kemeri kullanmak ve mümkünse yan yatış pozisyonunda dinlenmek kasık üzerindeki yükü azaltarak batma hissini rahatlatabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin doğum kanalına girmesi kasıklarda nasıl bir his yaratır?
Bebeğin doğum kanalına girmesi (angajman), annede kasık ve pelvik bölgede yoğun bir baskı, yürürken ördek yürüyüşüne benzer bir hareket tarzı ve kasıklarda ani batmalar şeklinde hissedilir. Bu süreçte bebek aşağı indiği için mide yanması gibi şikayetler azalırken, idrara çıkma sıklığı ve kasık bölgesindeki batma hissi belirgin şekilde artış gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 253 göst.
21 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sevilay Bayav (31 puan) sordu
0 oy
0 cevap 163 göst.
0 oy
1 cevap 214 göst.
25 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nurhayat22 (149 puan) sordu
0 oy
1 cevap 193 göst.
28 Haziran 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Cndnada (164 puan) sordu

1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...