17 haftalık hamileyim bebeğin suyu fazla çıktı, sorun olur mu?

0 oy
343 göst.
19 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (289 puan) sordu
Kızlar 17 haftaya gırdım kontrolde doktor bebegın suyu bıraz fazla dedı sorun olur mu bu hıc bılmedıgım bir konuda? 
Gebelik haftası 17

4 Cevap

0 oy
19 Mart 2021 (421 puan) cevapladı

nedenleri:

Bebeğin yapısal anomalileri;

Kromozomal veya genetik anomaliler;

 Nöromüsküler Hastalıklar

Annede diyabet varlığı:

Konjenital enfeksiyonlar

Çoğul gebeliklerde ikizden ikize transfüzyon

Rh izoimmünizasyonu gelişen gebelikler

Normalde amniyotik sıvı hacmi yaklaşık olarak 32. gebelik haftasında en üst düzeye çıkar, 36.haftada 1 litreye erişir ve sonrasında 42.haftaya kadar sabit bir şekilde azalır.

teşhisi: Bebeğin yapısal anomali varlığı açısından ikinci düzey detaylı ultrasonografi ile değerlendirilmesi gerekmektedir.

Bazı durumlarda muhtemel sebebe yönelik bebeğin kromozom analizi ve viral enfeksiyonların tespiti için hastaya amniosentez önerilebilmektedir.

İnşallah atlatırsın 

19 Mart 2021 (289 puan) yorumladı
Tesekkurler
-Reklam-
0 oy
19 Mart 2021 (665 puan) cevapladı
Şekerden şüpheleniyorlar doktorlar genelde ama 24te yapılıyor şeker yüklemesi. Sizinki erken meyveyi çok mu yiyorsunuz yada tatlı. Ben onları azalyınca düzeldi.
19 Mart 2021 (289 puan) yorumladı
Evet canım sekerı kes dedı aslında yemiyorum ama tamamen keserim artık sorun oluyor mu bu
19 Mart 2021 (665 puan) yorumladı
Yok gizli şekerin varsa diye demiştir. Ekmeği azalt tatlı falan onları yeme geçiyor inşallah.ayrınyılı USG zamanında da biraz fazla gözükür sonra düzeliyor inşallah  dikkat et yediklerini.
0 oy
19 Mart 2021 (744 puan) cevapladı
Canım doktorun gebelik şekerine bakar şekerin var büyük ihtimalle o da ilaçla düzene sokulacak birşey. Hastalık falan diye kendini sıkma taramalarını yaptırmışsındır zaten. Sen şeker yüklemesi iste birde şimdiden şekeri kes biraz beslenmende
19 Mart 2021 (289 puan) yorumladı
Evet doktor da oyle dedı aslında cok az yiyorum ama tamamen keserim artık sorun oluyor mu bu durum
19 Mart 2021 (1,304 puan) yorumladı
Evet hamilelikte gebelik şekeri çok önemli.
19 Mart 2021 (289 puan) yorumladı
2lı tarama temiz cıktı cok sukur organ taramasına gıdınce tokluk sekerıne bakıcaz dedı bende bilmeyince panik oldum
0 oy
19 Mart 2021 (162 puan) cevapladı
Banada doktor bu hafta suyun fazla dedi ama bu ay fazla kilo aldim normaldede kilo aliminda karın hacmi artar kilo alikina bagli bide sekerine baktir dikkat et korkulcak bisey yok dedi testler normal detaylidada sorun yok ozaman sorun yok dedi 
19 Mart 2021 (289 puan) yorumladı
Ben daha hıc kılo almadım ki kiloyla alakalı oldugunu sanmıyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık gebelikte bebeğin suyunun fazla olması ne anlama gelir?
17. haftada bebeğin suyunun fazla olması tıbbi literatürde polihidramnios olarak adlandırılan ve amniyon sıvısının normalden yüksek seviyede olması durumudur. Bu durum genellikle bebeğin yutma mekanizmasındaki bir farklılıktan veya şeker metabolizması gibi annesel faktörlerden kaynaklanabilir, ancak çoğu vakada hafif düzeyde seyrederek kendiliğinden dengelenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık hamileyim bebeğin suyunun fazla çıkması tehlikeli mi?
17. haftada tespit edilen sıvı fazlalığı her zaman tehlikeli bir durumun habercisi değildir ancak doktorunuz tarafından mutlaka yakından takip edilmelidir. Önemli olan sıvının artış hızı ve miktarının bebeğin organ gelişimi üzerindeki etkisidir; bu süreçte detaylı ultrason ve şeker tarama testleri ile durumun altında yatan nedenler netleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 17. haftasında bebeğin suyu neden fazla olur?
Gebeliğin 17. haftasında amniyon sıvısının fazla olmasının başlıca nedenleri arasında gebelik şekeri, bebeğin idrar çıkışındaki artışlar veya sindirim sistemindeki geçici yutma güçlükleri yer alır. Bazen genetik faktörler veya anne karnındaki enfeksiyonlar da sıvı dengesini etkileyebildiği için doktorlar detaylı bir anatomik inceleme ile durumu değerlendirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalıkken bebekte su fazlalığı nasıl takip edilir?
17 haftalık gebelikte su fazlalığı takibi, düzenli aralıklarla yapılan detaylı ultrason muayeneleri ve amniyotik sıvı indeksinin (AFI) ölçülmesi ile gerçekleştirilir. Doktorunuz bu süreçte bebeğin yutma fonksiyonlarını, mide dolumunu ve varsa eşlik eden diğer gelişimsel bulguları kontrol ederek sıvı seviyesindeki değişimi gözlemler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin suyunun fazla olması doğum sürecini nasıl etkiler?
17. haftada başlayan su fazlalığı takip edilmezse ilerleyen aylarda rahimde aşırı gerilmeye bağlı erken doğum riskini artırabilir. Ancak düzenli doktor kontrolleri ve gerekli görülürse yapılan diyet veya tedavi yöntemleri ile bu risk minimize edilir; bu nedenle su miktarının normal sınırlara çekilmesi veya sabit tutulması doğumun sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,452 soru

24,669,325 cevap

367,168 kullanıcı

...