8 haftalık hamileyim, yaşadığım stres bebeğe zarar verir mi?

0 oy
292 göst.
19 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (180 puan) sordu
Yasadigim bir sorun yuzunden sinir krizi gecirdim baya agladim kendimi sıktım bas agrisi yapti ustune kustum ayrica kasiklarimada igne batar gibi agri batiyo parol ictim ama tum vucudum cokmus gibi, bebege bisey olur mu bu yuzden 8, haftadayim 

1 cevap

0 oy
19 Mart 2021 (1,545 puan) cevapladı
Gebeliğiniz çok erken ve bu tarz stresler sıkıntılar tabi ki iyi değil. Biraz yat dinlen canım ve düşünmemeye çalış. Allah korusun ne olur ne olmaz. Kanaman falan olursa da hemen acile git. Ama şunu unutma 9 ay boyunca yaşadığımız her duygu bebeğimizi etkiliyor.  İyi duygular iyi yönde kötü duygular da kötü yönde etkiliyor. Gelişimlerini de etkiliyor böyle duygular.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık hamileyken aşırı stres ve ağlama bebeğe zarar verir mi?
8 haftalık gebelikte yaşanan kısa süreli stres ve ağlama krizleri genellikle bebeğe doğrudan fiziksel bir zarar vermez. Ancak, annenin yaşadığı yoğun stres vücutta kortizol seviyesini artırabilir; bu nedenle duygusal durumu dengelemek ve sakinleşmek hem anne hem de bebek sağlığı için büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sinir krizi sonrası yaşanan kasık ağrısı normal mi?
Gebelikte sinir krizi ve şiddetli ağlama sonrası hissedilen kasık ağrıları, karın kaslarının aşırı gerilmesinden veya vücudun verdiği fiziksel tepkiden kaynaklanabilir. Ancak bu ağrılarla birlikte lekelenme, kanama veya şiddetli kramplar eşlik ediyorsa, herhangi bir risk durumuna karşı mutlaka vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte stres kaynaklı kusma durumunda ne yapılmalı?
Hamilelikte stres ve sinir krizi sonrası kusma yaşandığında, öncelikle vücudun susuz kalmaması için azar azar ve sık aralıklarla su içilmelidir. Vücudun toparlanması için sakin bir ortamda dinlenmek, derin nefes egzersizleri yapmak ve mideyi yormayacak hafif gıdalar tüketmek iyileşme sürecini hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 8. haftasında şiddetli baş ağrısı için hangi ilaç kullanılır?
Gebeliğin 8. haftasında yaşanan baş ağrıları için doktorunuza danışmadan hiçbir ilaç kullanmamalısınız. Parol gibi ilaçlar genellikle gebelikte güvenli kabul edilse de, ilacın dozu ve kullanım sıklığı mutlaka bir hekim tarafından belirlenmelidir; çünkü bilinçsiz ilaç kullanımı erken dönemde risk oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken çok ağladım bebeğim etkilenir mi, ne yapmalıyım?
Hamileyken çok ağlamak bebeğin doğrudan zarar görmesine neden olmaz, ancak annenin fiziksel olarak kendini çok yorması ve bitkin düşmesi vücut direncini etkileyebilir. Bu durumdan sonra kendinizi sakinleştirmek için ılık bir duş alabilir, dinlenebilir ve kendinizi daha iyi hissetmiyorsanız profesyonel bir tıbbi destek alarak bebeğin genel durumunu kontrol ettirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 538 göst.
0 oy
2 cevap 451 göst.
0 oy
3 cevap 371 göst.

1,512,676 soru

24,672,180 cevap

367,322 kullanıcı

...