Epidural normal doğum yaptım, ağrısız mı geçiyor?

0 oy
755 göst.
20 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (97 puan) sordu
Kızlar epidural normal doğumu hiç duydunuzmu normal doğumda uyuşturuyolarmış yenı duydum bende acı hissetmiyormuşsunn yapan varmı veya cevrenızde yapan merak edıyorum nasıl oluyor? 

11 Cevap

0 oy
20 Mart 2021 (538 puan) cevapladı
Belden uyuşturuyorlar normal doguruyosun cnm
-Reklam-
0 oy
20 Mart 2021 (1,478 puan) cevapladı
3 yıl önce görümcem 2.doğumunu öyle yaptı çok rahat olduğunu söylüyor. 
0 oy
20 Mart 2021 (259 puan) cevapladı
Bazıları çok iyi diyo, bazıları çok kötü. Herkesin vucut yapısı acı eşiği farklı canım o yüzden doktorunla konuşup senin ve bebeğin için en sağlıklı hangisiyse ona karar verilir. 
20 Mart 2021 (97 puan) yorumladı
Evet cok haklısın en mantıklısı bu bencede çünkü kötü yazanda var çok iyi yazanda var en iyisini doktorum söyler sanırım :)
0 oy
20 Mart 2021 (307 puan) cevapladı
Özelde mi yapiliyo devlette yapiyomu kendi istegimizle
20 Mart 2021 (1,283 puan) yorumladı
Daha çok özeller yapıyor.
22 Mart 2021 (0 puan) yorumladı
Fiyat
22 Mart 2021 (1,283 puan) yorumladı
Hastaneye göre değişiyor o
0 oy
20 Mart 2021 (980 puan) cevapladı
Benn epidural oldum canım yüzyılın icadı :)) sadece belden altın kısmi olarak uyuşuyor sancı hissetmiyorsun 
20 Mart 2021 (980 puan) yorumladı
Rica ederim canım sağlıkla kavuş bebeğine rabbim bi avazda kurtarsın ❤️
20 Mart 2021 (263 puan) yorumladı
Amin seni de :))
20 Mart 2021 (980 puan) yorumladı
Ven kurtulalı 3 buçuk yıl oldu canım :))
20 Mart 2021 (263 puan) yorumladı
Allah bağışlasın :)
20 Mart 2021 (980 puan) yorumladı
Amin canım cümlemizin evladını inşallah
0 oy
20 Mart 2021 (323 puan) cevapladı
23 Şubat'ta oldum canım :)
0 oy
20 Mart 2021 (105 puan) cevapladı
Ben de 2 sene önce o şekilde doğum yaptım ilk doğumuma göre daha iydi tabi ama benim acı eşiğim düşük galiba o yüzden 100 de 100 harikaydı diyemiyorum herkeste farklı oluyo kendin yaşayıp görmen lazım canım 
0 oy
20 Mart 2021 (22 puan) cevapladı
Belden yaptilar normal doğum icin ama sancıları yinede hissediyorsunuz 4cm açılmadan sonra yapıyorlar yaptımda normal olmadi benim sezeryan olmaz zorunda kaldim
0 oy
20 Mart 2021 (1,252 puan) cevapladı
Canim ben 5 yil once kizimi epidural normal doğum yaptim bisey hissetmiyorsun uyusuyor ama bebek cikarken hissediyorsun cok az oda normal buda epidural sezeryan olucak 17 gun sonra 36+1 haftaligiz 
0 oy
20 Mart 2021 (148 puan) cevapladı
Bende 2 yıl önce yaptım benim rahatta herkeste dğşyr
0 oy
20 Mart 2021 (1,592 puan) cevapladı
Sadece hissetmediğin için ıkınmalarda problem oluyormuş bazı kişilerde. Normalde sancının zorlamasıyla ıkınılır ya bunda sancı hissetmediğine. Onun dışında zaten ebeler yönlendiriyor nefes al ıkın gibilerden. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Epidural normal doğumda sancı hissini tamamen keser mi?
Epidural anestezi, normal doğum sırasında belden aşağısındaki ağrı duyusunu büyük oranda azaltır ancak tamamen yok etmez. Uygulama sonrasında anne adayı sancıların geldiğini baskı veya kasılma hissi olarak algılayabilir, ancak şiddetli acı hissi belirgin şekilde hafifler. Bu yöntem, doğumun daha konforlu geçmesini sağlayan kontrollü bir ağrı yönetimi sürecidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda epidural anestezi kaçıncı santimde yapılır?
Epidural anestezi genellikle rahim ağzı açıklığı 4-5 santimetreye ulaştığında ve doğum sancıları düzenli hale geldiğinde uygulanır. Çok erken aşamada yapılması doğum eylemini yavaşlatabileceği için doktorlar genellikle aktif doğum sürecinin başlamasını bekler. Uygulama öncesinde hastanın genel sağlık durumu ve doğumun ilerleyişi uzman hekim tarafından değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural normal doğumun süresini uzatır mı?
Epidural anestezi uygulanan normal doğumlarda, özellikle ikinci evre olan ıkınma süreci bir miktar uzayabilir. Bunun temel nedeni, annenin ağrı hissetmemesi sebebiyle kasılmaları takip edip ıkınma gücünü ayarlamasının biraz daha zorlaşmasıdır. Ancak bu durum doğumun toplam süresi üzerinde genellikle yönetilebilir bir etki yaratır ve tıbbi bir engel teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural normal doğumun riskleri nelerdir?
Epidural anestezinin en yaygın yan etkileri arasında geçici tansiyon düşüklüğü, titreme ve doğum sonrası hafif baş ağrısı yer alır. Nadir durumlarda bel bölgesinde hassasiyet oluşabilir ancak ciddi komplikasyonlar günümüz teknolojisi ve uzman hekim uygulamalarıyla oldukça düşük seviyededir. İşlem öncesi anestezi uzmanı, annenin tıbbi geçmişini detaylıca inceleyerek riskleri minimize eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural normal doğum sonrası iyileşme süreci nasıldır?
Epidural ile normal doğum yapan annelerin iyileşme süreci, genel normal doğum süreciyle hemen hemen aynıdır. Anestezi etkisi doğumdan kısa süre sonra geçtiği için anne, doğumdan sonraki birkaç saat içinde ayağa kalkabilir ve bebeğiyle ilgilenebilir. Sezaryene kıyasla hareket kabiliyeti çok daha hızlı geri kazanıldığı için lohusalık dönemi daha rahat geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...