30 haftalık hamileyim, bel ve çatı ağrısıyla nasıl baş ederim?

0 oy
942 göst.
20 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (285 puan) sordu
Biz 30 haftalik olduk an itibariyle var mi şikayetleriniz  benim aşırı bel ağrısı var ve çatı kemiği ağrıyo uyuyamiyorum gündüz uyuyorum  oturup kalkamıyorum ağrıdan kıyafeteler yıkandı mi ben yıkamadım daha  alışveriş tamam ama araba beşik hariç gelin sohbet edelim :)
Gebelik haftası 30
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

7 Cevap

0 oy
21 Mart 2021 (285 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Uyarıda ki amaç ne burası hamilelere özel bir bölüm uyarı veren arkadaş cesurca belli et kendini 
21 Mart 2021 (2,719 puan) yorumladı
Hamileyiz ve hamilelikle ilgili soru soruyoruz ama gebelik dışı konular için ayrılmış bölüme soru sorucaz .ben böyle saçmalık görmedim
-Reklam-
0 oy
20 Mart 2021 (187 puan) cevapladı
Benimde uyku problemim var gece nasıl uyuyacağım şaşırmış vaziyetteyim bebişin  eşyalarıni yıkadım utuledim valiz yapmadım bı 31 16+6yim. Buarada
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Maşallah yenisin sen :) erken daha kız var vaktin
21 Mart 2021 (187 puan) yorumladı
Yanlış yazmışım 31+6 dayım pek de yeni sayılmaz
0 oy
20 Mart 2021 (1,850 puan) cevapladı
Ben haziran annesiyim kısmetse:) çatı ağrısı bel agrisi var bende de ama o kadar bulantı yaşadım ki o azaldı ya her ağrıya raziyim diyebilirim.. geceleri uyku zorlaştı dönerken vs rahatsız oluyorum..

Kıyafetleri bende 29 yada 30.haftada hazırlayacağım daha önce erken doğum tecrübem var o yüzden herşeyim hazır olsun istiyorum. Allah sağlıklı doğumlar nasip etsin hepimize 
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Amin inşallah kuzumm
0 oy
21 Mart 2021 (3 puan) cevapladı
Bende 33 haftalık oldum şuan ama preeklampsi  yani gebelik zehirlenmesi tanısı konuldu ilk gebeliğim de de olmuştu bütün yaşadığım zorlukları geçtim sağlıkla oğlumun dünyaya gelmesini bekliyorum
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Rabbim sağlıcakla kucağına alırsın inşalalh bebeğini bi sıkıntı olmaz umarim
21 Mart 2021 (3 puan) yorumladı
İnşallah çok teşekkür ederim duanız için en son tansiyon değerim 148/99 protein kaçağım da ++ pozitif / tansiyon 160/ 10 ve protein kaçağım +++ pozitif olursa doğum dediler şuanlık herşey bende gayet iyi rabbim tüm annelerin yardımcısı olsun inşallah
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Amin kuzum inşallah benimde protein+++ 'di sonra tekrr gittim ++ 'di bana bişy demediler  norml deyip yolladılar tansiyon düşük galiba 90/60 'di en son
21 Mart 2021 (3 puan) yorumladı
Aynen tansiyona bakıyorlarmış daha çok  tuzlu yeme dediler ve protein ağırlıklı besleniyorum kaçak olduğu için tansiyon fazla çıkınca anne de ödem yapıp fazla kilo alımı oluyormuş bebeğe giden kordon da kan ve besin damarı tıkandığı için bebek ve annede risk oluyor
21 Mart 2021 (1,850 puan) yorumladı
Baştan belli olması büyük şans,  benim.hic belirtim yoktu tansiyon hep normaldi anlaşılmadı ve kriz geçirdim doğumdan hemen sonra. Inşallah olacaksa da belirtisi olur bari bu sefer. Rabbim yardimcimiz olsun
0 oy
21 Mart 2021 (263 puan) cevapladı
30+2 oldu kızım :) bi arabası kaldı oda babaannesi alacak.  Herşeyi hazır hatta valize koyduklarımı bi daha mı yıkasam diyorum uğraş olsun :))) evi temizleyemiyorum bel ağrısı oluyor onun dışında mide şikayetim var :( şurup bile işe yaramıyor 
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Sağlıcakla kucağımiza alırız inşaallah  senin bebiş şanslı kız benimkinin bırak arabayı daha kıyafet almadılar
21 Mart 2021 (263 puan) yorumladı
Yok ya kaynanamla kavga ederiz pek sevmem de ama bebeğe bir sürü kıyafet aldı. Oda 1-2 yaşa göre almış. Gidip kendi kafasına göre alıyor diye sinirleniyorum bende. Normal doğum alışverişini birlikte yaptık ama ben ödedim. Mesela beşiği ablamdan aldım takmış hayalimdeki beşiği alıcam diye bende eve kalabalık yapmaya gerek yok ihtiyacı birşey al diyorum dinlemiyor bakalım nasıl birşey alacak
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Kız bide aliyomus eski köy tahta besiklerinden  :) olsun alsın boşver hoşuna giderse kullanırsın yada geldiği zamm
21 Mart 2021 (263 puan) yorumladı
Beğenmezsem söylerim ki :))
0 oy
21 Mart 2021 (730 puan) cevapladı
Bende haziran annesiyim.hemen hemen hersey hazir benimde besik bebk arabasi yok anne yani besik aldim onlarida doguma yakin zamnda alicam bel agrisi bide uyku problemim var ya
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Sağlıcakla kucağınıza al inşallah canm
21 Mart 2021 (730 puan) yorumladı
InsAllan cnm ssnde.saglicakla al
0 oy
21 Mart 2021 (754 puan) cevapladı
Oyy bende 32 yim kuzum biraksalar beni aksama kadar ayni yerde otururum :)) ben 28de yaptım o işleri de yine besik  filan  hazir degil henuz hareket ettiğim zaman agrim olmuyor benim oturunca oluyor soğuyor sanirim vücut rabbim hepimizi bir avazda kurtarsin daha yolumuz var :)
21 Mart 2021 (285 puan) yorumladı
Amin kuzum inşallah   :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamilelikte şiddetli bel ağrısı normal mi?
30 haftalık hamilelikte şiddetli bel ağrısı, vücudun ağırlık merkezinin değişmesi ve salgılanan relaksin hormonu nedeniyle oldukça sık görülen bir durumdur. Bebeğin büyümesiyle birlikte omurgaya binen yük artar ve bel bölgesindeki kaslar zorlanır. Eğer ağrıya ateş, idrarda yanma veya vajinal kanama eşlik etmiyorsa genellikle normal kabul edilir, ancak dayanılmaz ağrılarda mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte çatı kemiği ağrısı neden olur ve nasıl geçer?
Hamilelikte çatı kemiği ağrısı, pelvis bölgesindeki eklemlerin doğuma hazırlık sürecinde gevşemesiyle ortaya çıkar ve bu duruma simfizis pubis ayrılması denir. Bu ağrıyı hafifletmek için otururken bacak bacak üstüne atmaktan kaçınmalı, yatarken dizlerinizin arasına yastık koymalı ve ani hareketlerden uzak durmalısınız. Ağrılı dönemlerde ılık duş almak ve doktorunuzun onayladığı basit esneme hareketlerini yapmak rahatlamanıza yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık gebelikte bebek alışverişi ne zaman tamamlanmalı?
30 haftalık gebelik dönemi, bebek alışverişini tamamlamak ve kıyafetleri yıkamak için ideal bir zamandır çünkü 32-34. haftalardan sonra hareket kabiliyetiniz daha da kısıtlanabilir. Bebek kıyafetlerini yıkarken parfümsüz, hipoalerjenik deterjanlar kullanmalı ve çift durulama yapmalısınız. Araba ve beşik gibi büyük eşyaları ise 36. haftadan önce kurulumunu tamamlayarak odanın havalanmasını sağlamanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamilelikte uyku sorunu nasıl çözülür?
30 haftalık hamilelikte yaşanan uyku sorunlarını aşmak için sol tarafa yatış pozisyonunu tercih etmek, kan dolaşımını desteklediği için en etkili yöntemdir. Hamilelik yastıkları kullanarak karnınızı ve sırtınızı desteklemek, yatmadan önce ağır yemeklerden kaçınmak ve odayı düzenli havalandırmak uyku kalitenizi artırabilir. Gün içinde çok uzun süreli uykulardan kaçınarak gece uykusuna geçişi kolaylaştırabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte oturup kalkarken yaşanan zorluklar nasıl aşılır?
Hamilelikte oturup kalkarken yaşanan zorluklar, artan karın ağırlığı ve gevşeyen eklemlerden kaynaklanır; bu yüzden doğrudan öne eğilmek yerine önce yan dönüp destek alarak kalkmak omurganızı korur. Oturur pozisyondan ayağa kalkarken ellerinizle bir yerden destek alarak ağırlığı kollarınıza vermek belinizdeki baskıyı azaltacaktır. Bu hareketleri yavaş ve kontrollü yapmak, çatı kemiği üzerindeki anlık ağrıları minimize etmenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 804 göst.
15 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Şirin.ehmed (398 puan) sordu
0 oy
0 cevap 231 göst.
0 oy
0 cevap 172 göst.
7 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Aysegul12O (59 puan) sordu

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...