Hamileliğimin 4. ayındayım, kolumdaki ağrı ve şişlik neden olur?

0 oy
114 göst.
22 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (8 puan) sordu
hamileliğinin 4.ayındayım sağ kolumun agrisindan uyuyamiyorum parmak uclarim uyuşuyor kolum şiş ve kızarık hic bi iş yapamiyom ağrıdan neden olabilir acaba
Gebelik haftası 16

1 cevap

0 oy
23 Mart 2021 (1,500 puan) cevapladı
Fazla tuz dan oluyormuş dün doktorum dedi
26 Mart 2021 (8 puan) yorumladı
teşekkür ederim 2 gündür  herşeyi tuzsuz yiyorum artık şuan daha iyi
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 4. ayda kol ağrısı ve parmak uyuşması neden olur?
Hamilelikte 4. ayda görülen kol ağrısı ve parmak uyuşması, genellikle vücuttaki ödem artışına bağlı olarak gelişen Karpal Tünel Sendromu kaynaklıdır. Ödem, bilek bölgesindeki sinirlere baskı yaparak uyuşma, ağrı ve his kaybına yol açabilir; bu durum gebelerin büyük bir kısmında doğum sonrası kendiliğinden düzelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kol şişmesi ve kızarıklık tehlikeli midir?
Hamilelikte kol bölgesinde ani şişme, kızarıklık ve şiddetli ağrı olması durumunda mutlaka bir doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler damar tıkanıklığı veya enfeksiyon gibi acil müdahale gerektiren tıbbi durumların habercisi olabilir; bu nedenle kişisel tedavi yöntemleri denemek yerine uzman kontrolü şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el ve kol uyuşmasına ne iyi gelir?
Gebelikte el ve kol uyuşmasını hafifletmek için el bileğini dinlendirmek, ağır eşyalar kaldırmaktan kaçınmak ve bileği nötr pozisyonda tutan destekleyici ateller kullanmak faydalı olabilir. Ayrıca, gün içinde el ve parmak egzersizleri yapmak kan dolaşımını destekleyerek uyuşma hissinin azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kol ağrısı ve şişlik için hangi doktora gidilmeli?
Hamilelik sürecinde yaşanan kol ağrısı, şişlik ve kızarıklık şikayetleri için öncelikle takibinizi yapan kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz. Doktorunuz gerekli gördüğü takdirde sizi ortopedi, fizik tedavi veya kardiyoloji gibi ilgili branşlara yönlendirerek detaylı tetkiklerin yapılmasını sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve kol ağrısı nasıl geçer?
Hamilelikte kol ağrısını geçirmek için ödemi azaltmaya yönelik tuz tüketimini dengelemek ve gün içinde yeterli su içmek önemlidir. Şikayetlerin uyku kalitesini etkilediği durumlarda, kolu yüksekte tutacak yastık destekleri kullanmak ve doktor onayıyla önerilen hafif egzersizleri uygulamak ağrıların şiddetini azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,519 soru

24,670,265 cevap

367,213 kullanıcı

...