30 haftalık hamileyim, NST'nin amacı tam olarak nedir?

0 oy
321 göst.
24 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (191 puan) sordu
Kızlar nst de neye bakılıyor ne yapılıyor tam olarak, birde illa ki doktor mu diyor nstye bakılsın diye yoksa siz de isteyebiliyor musunuz şuan tam 30 haftalığım 
Gebelik haftası 30

4 Cevap

0 oy
24 Mart 2021 (2,719 puan) cevapladı
Biz kendi isteğimiz ile nstye giremiyoruz . Nst amacı doğum sancısı var mı diye bakılıyor bir de bebeğin kalp atışında düzene bakiyolar hareket edip etmediği de belli oluyor 
-Reklam-
0 oy
24 Mart 2021 (187 puan) cevapladı
34 haftalık olduktan sonra doktor hep istiyo ben muaneye girmeden nst ye girerdim sırayı bekleyene kadar 
0 oy
24 Mart 2021 (160 puan) cevapladı
Benim doktorum hiç istemedi,38. Haftadayım. Doğumu bekliyoruz artık,herhalde doğuma diye gidince bakılır
0 oy
24 Mart 2021 (1,844 puan) cevapladı
bebegin iyilik hali ve senin sancina bakilir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamileyken NST cihazı neyi ölçer?
NST (Non-Stres Test), bebeğin kalp atış hızını ve bu atışların hareketlerle olan uyumunu, aynı zamanda rahimdeki kasılmaları eş zamanlı olarak ölçer. 30. haftadan itibaren bebeğin genel iyilik halini, oksijen alımını ve olası erken doğum sancısı riskini değerlendirmek amacıyla kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekimi yapılırken anne adayı ne hisseder?
NST çekimi sırasında herhangi bir acı veya ağrı hissedilmez; işlem yaklaşık 20 dakika sürer. Anne adayı uzanır pozisyondayken karnına iki adet plastik disk yerleştirilir; bu disklerden biri kalp atışlarını, diğeri ise kasılmaları kaydeden sensörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor istemeden kendim NST çekilmesini isteyebilir miyim?
NST, tıbbi bir gereklilik durumunda doktor tarafından planlanan bir testtir ve genellikle rutin kontrollerde belirli haftalardan sonra uygulanır. Eğer bebeğin hareketlerinde azalma hissediyorsanız veya farklı bir şikayetiniz varsa, doktorunuzdan bu testi talep edebilir ve durumu değerlendirmesini isteyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda hangi değerler takip edilir?
NST sonucunda bebeğin kalp atışlarının bazal hızı, hareketlerle birlikte artış gösterip göstermediği (akselerasyon) ve rahimde düzenli kasılma olup olmadığı takip edilir. Bebeğin kalp atışlarının hareketle birlikte yükselmesi, onun stres altında olmadığını ve sağlıklı olduğunu gösteren temel bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda NST çekilmesi zorunlu olur?
NST; bebeğin hareketlerinde azalma hissedildiğinde, gebelikte yüksek tansiyon veya şeker gibi riskli durumlarda, miad aşımında veya erken doğum şüphesi olan kasılmalarda mutlaka uygulanır. Ayrıca 36-37. haftalardan sonra rutin gebelik takibinin standart bir parçası haline gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 1,918 göst.
0 oy
5 cevap 570 göst.
3 Şubat 2020 Hamilelikte Testler kategorisinde Cihan.Neva (580 puan) sordu

1,512,482 soru

24,669,857 cevap

367,196 kullanıcı

...