22 haftalık gebelikte karnımdaki batma bebek mi gaz mı?

0 oy
376 göst.
25 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (145 puan) sordu
Merhaba herkese  benim ilk gebeliğim 22.haftadayız şuan dün gece tuvalete kalktım yatağa zor geldim karnımın sağ tarafına bi ağrı girdi yani batar gibi gaz sancısı gibi bişey anlayamadım gaz sancısı niye böyle yan tarafta oldu acaba dedim 15-20 dk kadar sürdü sonra geçti sabah da kayınvalideme anlatıyordum dedi ki o gaz sancısı değildir bebek dönmüştür kafası oraya denk gelmiştir büyüdükçe daha çok hissedersin dedi öyle midir acaba gaz sancısı diye düşündüğüm meğer bebişim mi yani
Gebelik haftası 22+1

4 Cevap

0 oy
25 Mart 2021 (59 puan) cevapladı
Gaz  sancısıdr o çünkü daha haftan küçük 30 lu haftalardn sonra ağırlaştığını hissedersin 
25 Mart 2021 (145 puan) yorumladı
Bana da gaz sancısı gibi geldi kayınvalidem de öyle deyince emin olamadım dedim bi de size sorayım teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
25 Mart 2021 (343 puan) cevapladı
ne gaz sancisi  ne bebek sen usutmus  canim  ve enfekson  olabilir   kendine dikkat et.   ic camasirinicamasirini  kuru tut  ve   ayaklarını da sıcak  tut.
25 Mart 2021 (145 puan) yorumladı
Bebekten ziyada bana gaz sancısı gibi falan geldi işte çünkü gündüz köye gitmiştim ve ayaklarım üşümüştü ayaklarım 5 dk üşüse anında öyle olur ordan bildim çünkü teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için
25 Mart 2021 (343 puan) yorumladı
rica ederim
0 oy
25 Mart 2021 (943 puan) cevapladı
Vlla cnm benim bebek hiç yukarı çıkmadı He o assagi sürekli başı assagida kanala bile girdi sonra tekrar düzeldi başı rahmime yakın sol kasigimin orda sancim olunca orda sadece bebeğin başı olduğu için oluyo yoksa sancim olmuyo yani seninki de içerde dönerken fln bi anda sancı hsstmis olabilirsin gaz diosun senden Iyi kimse bilmez gaz da olbilir yani :)
25 Mart 2021 (145 puan) yorumladı
Yani ben de anlayamadım bu defa ayaklarım üşümüştü o yüzden gaz olabilir diye düşündüm
0 oy
25 Mart 2021 (73 puan) cevapladı
Çocuk yeli derler ona aniden olur benimde hep oluyor yel giriyor belinin alt kısmı karnının yan tarafından kalçama doğru kimildayamiyorsun bile
25 Mart 2021 (145 puan) yorumladı
Aaa onu da duymamıştım hiç

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

22 haftalık gebelikte karnın sağ tarafındaki batma hissi normal mi?
22. haftada hissedilen ani batma hissi, genellikle rahmin büyümesiyle gerilen bağ dokuları, bebeğin hareketleri veya gaz sıkışması nedeniyle oluşur. Eğer bu ağrı kısa süreliyse ve dinlendiğinizde geçiyorsa genellikle normal kabul edilir, ancak şiddetli ve sürekli ağrılarda mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri ile gaz sancısı nasıl ayırt edilir?
Bebek hareketleri genellikle tekme veya dönme hissi gibi daha belirgin ve lokalize bir baskı şeklinde hissedilirken, gaz sancısı bağırsak hareketlerine bağlı olarak daha yaygın ve dalgalı bir ağrı tipindedir. Bebek hareketleri anlıktır ve genellikle sizin pozisyon değiştirmenizle veya bebeğin hareket etmesiyle kısa sürede sonlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 22. haftasında bebek pozisyon değiştirdiğinde ağrı olur mu?
Evet, 22. haftadan itibaren bebek büyüdükçe rahim içindeki hareket alanı daralır ve bebeğin pozisyon değiştirmesi, kafa veya uzuvlarının karın duvarına baskı yapması batma hissi yaratabilir. Bu durum, özellikle bebeğin sırtını veya kafasını belirli bir bölgeye dayadığı anlarda daha yoğun hissedilen geçici bir baskıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte gaz sancısı neden yan taraflarda daha çok hissedilir?
Gebelik sırasında büyüyen rahim, bağırsakların yerini değiştirdiği ve sindirim sistemi yavaşladığı için gaz birikimi karın boşluğunun yan kısımlarında daha fazla baskı oluşturabilir. Bağırsakların köşelerinde sıkışan gaz, karın yan duvarlarına doğru batma veya bıçak saplanması tarzında bir ağrı hissi verebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda gebelikteki karın ağrısı için doktora gidilmelidir?
Karnınızdaki ağrı dinlenmenize rağmen geçmiyorsa, şiddeti giderek artıyorsa, ağrıya kanama veya su gelişi eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Ayrıca, ateş, kusma veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma hissediyorsanız bu durumu mutlaka doktorunuzla paylaşmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,026 kullanıcı

...