İdrar tahlilimde enfeksiyon çıkıyor ama yanmam yok, tehlikeli mi?

0 oy
1,239 göst.
25 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,075 puan) sordu
Kızlar herhangi bir yanma acı sızı yok şükür ama ıdrarımda enfeksiyon cıkıyor. Anlamadım gitti. Doktor antibiyotik veriyor ama kullanmak istemiyorum bana hıc bir zararı yok enfeksiyonun suan gorunen o. Tehlikeli bir durum mu idrar yolu sonucta vajınal mantar degıl sonucta 

12 Cevap

0 oy
25 Mart 2021 (719 puan) cevapladı
Bende yapıştı kaldı gitmiyor 2 antibiyotik 1 fitil kullandım ama bana mısın demiyor. Erken doğuma sebebiyet verebiliyormus. İç çamaşırı kullanmayın hava alsın diye okumuştum şimdide bunu deniyorum bakalım 
25 Mart 2021 misafir yorumladı
Ben maydanoz yiyorum bu sıkıntıda yok o yalan bnce
25 Mart 2021 (719 puan) yorumladı
Maydanoz çok abartmadıkca zararlı değil belki ama suyu çok zararlı
26 Mart 2021 (681 puan) yorumladı
Suyunu içeyim dedim afedersiniz hemen adet oldum hiç içmeyin
26 Mart 2021 misafir yorumladı
Ben suyunu hamile degildim limonla katip iciyodum güzel zayıf latiyo ama:))))
26 Mart 2021 (719 puan) yorumladı
Yok kesinlikle içmeyin. İdrar yolu enfeksiyonunu hemen geçiriyor maydanoz suyu fakat hamilelikte zararlı
-Reklam-
0 oy
25 Mart 2021 (2,006 puan) cevapladı
Bendede var ama ilaç vermedi bol su iç dedi
25 Mart 2021 (1,075 puan) yorumladı
Kac haftalıksınız
25 Mart 2021 (2,006 puan) yorumladı
16+5 hiç belirtim yoktu dün sarı akıntı oldu geçti oda
25 Mart 2021 (1,075 puan) yorumladı
Bende ilac kullanmak istemiyorum hıc bir belirttim yok agrım yok. Kullanmasak bsıy olmaz, ınsallah
25 Mart 2021 (2,006 puan) yorumladı
Haftan kaç. Ben normalde de ilaç içmem herşeyi zamana ve bitkisel.seylerle yenmeye çalışırım. Su içiyorum bide gratiste vajina temizleme jeli aldım şampuan gibi köprüyor onla temizliyorum
0 oy
25 Mart 2021 misafir cevapladı
Enfeksiyonun bebege zarari olabilir. Her enfeksiyonda ilac vermiyor zaten doktor ureme oraniniz yuksektir antibiyotik vermistir ilaclarinizi kullanin. Günlük su miktarindan 4 bardak daha fazla su tüketin. Sirkeli su spreyi yaparak gunluk temizliginizde kullanin.
0 oy
25 Mart 2021 (1,233 puan) cevapladı
Teddavi olmazsan vücuda yayılır iğne daha iyi ama bide iltihap varsa çoğunda olmaz
0 oy
25 Mart 2021 (3,529 puan) cevapladı
Bende de ilk muayeneden itibaren var. İlaç kullanmadım ama benimde zerre kadar şikayetim yok. 
25 Mart 2021 (1,075 puan) yorumladı
Aynen doktorların her dedıgı dogru degıl ılac ıcemıycem
25 Mart 2021 (1,864 puan) yorumladı
Normal bir durum mu yapmayın arkadaşım enfeksiyon yüzünden insanlar bebeğini kaybediyor, hiç araştırma yapmadınız mı,. Enfeksiyon hamilelikte en tehlikeli şey.
25 Mart 2021 (3,529 puan) yorumladı
Bana ilaç vermedi doktor ilaç içecek kadar değil dedi. Ama verseydi içerdim. Bence icmemezlik yapmayın. Tahlillerde benim yüksek derecede değil çünkü enfeksiyonum.
25 Mart 2021 (20 puan) yorumladı
Yani kusura bakmayın da saçmalıyorsunuz ne demek doktorların her soyledigi doğru değil siz daha iyi biliyorsaniz evde kendi kendinize dogurun madem heryerde enfeksiyonun ne gibi zararları olucagi yazıyor erken doğum düşük gibi memnun kalmayıp başka bir doktordan tavsiye alınabilir deseniz daha doğru olurdu bu da vebal kusura bakmayın da
25 Mart 2021 (2,006 puan) yorumladı
Engfeksiyondan arkadaşımın bebehinin kulağı gelişmesi yapısal bozuklik var. Tabiki önemli bu. Ama ilaç vermediysede yapacak bişey yok.
0 oy
25 Mart 2021 (165 puan) cevapladı
Ayni bnde ayni durumdayım ve  gecmiyor çok su içiyorum bu kezde miydem ekşiyor ne yapacağımı şâştim
0 oy
25 Mart 2021 (1,864 puan) cevapladı
Enfeksiyonun sana zararı olmayabilir canm ama tedavi edilmediginde bebeğe çok zarari var. Hamileliğin ilk başlarında düşüğe, ıleriki aylar da erken doğuma ve daha kötü sonuçlara yol açabiliyor. Bence doktorunu dinle ilacı kullan. 
0 oy
25 Mart 2021 (1 puan) cevapladı

Ev yapımı elma sirkesi temin edin hem bir yemek kaşığı suya koyup iicn hemde enfeksiyon lu bölgeye pamukla sulandirmadan sürün iyi olana kadar devam edin ...bir diğeri denenmiş hemde sanuc alınmıştır.bir demet maydanoz u bir litre sütte kaynatın bir kovaya koyun bir çarşaf etrafiniza sarın buharinda yanmacak şekilde üzerine durun müthiş etkili tabi bu karşım doguma yakınsa yapın ..yalnız sirkeyi heni hamilelerde kullanabilir



25 Mart 2021 (1,075 puan) yorumladı
Gebelikte yapılır mı
0 oy
25 Mart 2021 (506 puan) cevapladı
Gecmiyooo malesef benim vajinal mantarim var

Surekli tekrar ediyo. Yapacak bsey yok artk kasinti olmadigi icinn bende üzerinde durmuyorum
0 oy
25 Mart 2021 (40 puan) cevapladı
Bende yüksek idrar yolları enfeksiyonu geçirdim hatta böbrek genişlemesinden dolayı hastanede yattım serumla antibiyotik verildi bol su içtim enfeksiyonum o şekilde yok oldu doktorunun verdiği ilaçları düzenli kullan bol su iç geçer 
0 oy
25 Mart 2021 (1,062 puan) cevapladı
sana bi zarari olmaya bilir canim sen oyle saniyorsun daha dogrusu illa agrin kasimtin vs olmasi gerekmiyor ilerlerse enfenksiyon erken dogum nedeni olabilir tehlikeli yani bana da doktorum antibiyotik verdi ilk kullanmadim sonr Kizdi 1 defalik şase verdi gece yatarken ictim sabaha kadar idrara cikmadim sonra cok dikkat ettim 

kefir 

yogurt

bol su 

gunde sik.sik ic camasirim degistirdim 

temiz ve kuru tuttum 

bunlari sende yap 2 hafta sonra gittim geçmişti enfenksiyonum sende cok ilerlemeden onemlini al ki ileri de zorlanma
26 Mart 2021 (1,075 puan) yorumladı
Kuzum cok sagol.
Doktor banada o tozu verdı ıc lavaboya gitme sabaha kadar dedi. O ılac zararlı mı peki acaba
26 Mart 2021 (1,062 puan) yorumladı
canim rica ederim ne demek zararli olsa vermezler hem dusuk dozlu antibiyotik ben 1 defa kullandim hemen gecti dikkat ettim ... bende kullanmayinca doktorum kizdi enfenksiyon ilerlerse daha tehkikeli dedi bu ilaci kullanman lazim bence sende kullan ve dikkat et ilerlemesin allah korusun
0 oy
25 Mart 2021 (1,304 puan) cevapladı
Belirti olmaması 'tehlikesiz' demek değildir. Size zararı olmaması 'bebeğe de zararı olmaz.' demek değildir. 

Doktorunuzun dediğini beğenmemişsiniz, buradaki cevapları da beğenmemişsiniz. Sizin aradığınız kafanızdakini onaylatmak. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İdrar tahlilinde enfeksiyon çıkmasına rağmen yanma olmaması ne anlama gelir?
İdrar tahlilinde enfeksiyon görülmesi, idrar yollarında bakteri varlığına işaret eder ancak bazen vücut bu bakterileri yoğun bir semptom oluşturmadan taşıyabilir. 'Asemptomatik bakteriüri' olarak adlandırılan bu durumda, yanma veya acı gibi belirgin şikayetler olmasa bile bakteriler idrar yollarında çoğalmaya devam eder. Bu durumun tedavi edilmemesi, enfeksiyonun ilerleyerek böbreklere sıçramasına veya kronikleşmesine yol açabileceği için doktorunuzun önerdiği antibiyotik tedavisi oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar yolu enfeksiyonu tedavi edilmezse vücutta ne gibi tehlikeler yaratır?
İdrar yolu enfeksiyonu tedavi edilmediğinde, bakteriler idrar torbasından yukarıya, yani böbreklere doğru ilerleyebilir. Bu durum 'piyelonefrit' adı verilen ciddi bir böbrek enfeksiyonuna neden olabilir ve yüksek ateş, şiddetli bel ağrısı, bulantı gibi ağır tablolara yol açar. Ayrıca enfeksiyonun kana karışması (sepsis) gibi hayati risk taşıyan komplikasyonlar gelişebilir. Belirti olmasa dahi idrar tahlilinde çıkan enfeksiyon, mutlaka hekim tarafından belirlenen süre boyunca antibiyotik ile tamamen temizlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun verdiği antibiyotiği kullanmamak enfeksiyonu nasıl etkiler?
Doktorun reçete ettiği antibiyotiği kullanmamak, vücudunuzdaki bakteriyel yükün artmasına ve enfeksiyonun direnç kazanmasına neden olur. Antibiyotik tedavisini yarıda bırakmak veya hiç başlamamak, bakterilerin daha güçlü hale gelmesine ve tedavi sürecinin gelecekte çok daha zorlaşmasına yol açar. Enfeksiyonun dışarıdan görünür bir belirti vermemesi, vücudunuzda zararsız olduğu anlamına gelmez; aksine sessizce ilerleyen bir enfeksiyon, iç organlar üzerinde kalıcı hasar riski taşıyabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar yolu enfeksiyonu ile vajinal mantar arasındaki fark nedir?
İdrar yolu enfeksiyonu (İYE), idrar kanalı ve mesaneyi etkileyen bakteriyel bir durumdur; genellikle idrarda yanma, sık idrara çıkma ve tahlilde bakteri görülmesiyle karakterizedir. Vajinal mantar ise vajinal bölgenin florasının bozulması sonucu oluşan mantar enfeksiyonudur ve genellikle yoğun kaşıntı, peynirimsi akıntı ve dış genital bölgede kızarıklık ile kendini belli eder. İki durum birbirinden farklıdır ve tedavi yöntemleri (antibiyotik ve antifungal) tamamen farklı olduğu için doğru teşhis için mutlaka doktor muayenesi gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar yolu enfeksiyonu tekrarlamaması için nelere dikkat etmeliyim?
İdrar yolu enfeksiyonlarının tekrarlamasını önlemek için günlük en az 2-2,5 litre su tüketerek idrar yollarının düzenli olarak yıkanmasını sağlamalısınız. Tuvalet temizliğinde temizliğin önden arkaya doğru yapılması, bakterilerin vajinal bölgeden idrar yoluna taşınmasını engeller. Ayrıca, idrarınızı uzun süre tutmamaya, pamuklu iç çamaşırları tercih etmeye ve cinsel ilişki sonrası mutlaka idrara çıkmaya özen göstermelisiniz. Eğer sık tekrarlayan bir durum varsa, doktorunuzun önerisiyle probiyotik desteği veya idrar yolu sağlığını koruyan bitkisel takviyeler hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 745 göst.
0 oy
2 cevap 547 göst.
0 oy
4 cevap 1,103 göst.
0 oy
2 cevap 419 göst.

1,512,160 soru

24,665,687 cevap

366,965 kullanıcı

...