7 haftalık hamileyim TSH değerim 3.68 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
355 göst.
26 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (174 puan) sordu
7 haftalık hamılelıkte tsh 3.68 cıktı dahıkıyr bas hekımı 4 u gecınde elıac baslıyorum dedı haftaya tekrar ver dedı normalde 2.5altı olması gerekıyor anlamdm ben her doktor farklı bı deger baz alıyor anlamadım

1 cevap

0 oy
26 Mart 2021 (108 puan) cevapladı
Tiroid hastasi oldugum icin ve konuyu cok arastirdigim icin cevap vermek istedim. Tsh degeriniz normal sinirlar icinde. Hamilelikte doktorlar genelde 2.5 altinda olmasini isterler, mukemmeliyetci davraniyorlar,zaten bu karar yanlis hatirlamiyorsam 10 yil once falan alinmis tıpta. Eger normalde tiroid ilaci kullaniyorsaniz ve tiroid hastaliginiz vs varsa her ay duzenli kan verip baktirmaniz gerek, doktorunuz ilacin dozunu 2.5 veya onun alti olacak sekilde ayarliyor. Benim mesela tiroidimin yarisi yok, 6 yildir falan ilac kullaniyorum, her ay baktiriyorum. Ama korkmayin oyle 3.68-4 falan olunca bebege birsey olmuyor. Bu konuyu Dr.Kagan Kocatepe cok guzel acikliyor dinlemenizi tavsiye ederim 
26 Mart 2021 (108 puan) yorumladı
Tiroid hastasi olmasaniz bile gebelikte degerler oynayabiliyormus, bu yuzden doktorunuz ilac verirse korkmayin onun da bebege bir zarari yok. Zaten oncesinde ilac falan kullanmiyorsaniz gebelikten sonra degerler normale donup ilaci birakiyorsunuz diye biliyorum. Yani degeriniz gittikce yukselirse icmenizde fayda var kesinlikle
26 Mart 2021 (174 puan) yorumladı
Cok tesekkurler gebelıkde gelısen bsy oglumdada gelısmıstı doguma akdar kullanmıstım sımdıde 25mg basladılar ıkı hafta once 2.90dı sımdı 3.68olmus yıne hamıllkten kaynaklı yasıorum sanıyorum
26 Mart 2021 (108 puan) yorumladı
Evet hamilelikten dolayi oluyordur. Hamilelikten once cok stabildi simdi her ay yukseliyor surekli doz degistiriyorum 25 mg iciyordum ben de, simdi 75 :/
26 Mart 2021 (174 puan) yorumladı
Allah sıfa versın sızede bende kullanyaım aylık baktırırım artık oglumda 125lık yarıdını ıc demıstı ama 62lerde ıcmıs oluodum yanı onyettı hep onu kullndm ama bunda daha erken haftada yukseldı Allah saglıkla dogmalrını nasıb etsın yavrularımızın
26 Mart 2021 (108 puan) yorumladı
Amin insallah :) allah size de sifa versin saglikla kucaginiza almayi nasip etsin
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte TSH değeri kaç olmalı?
Hamileliğin ilk trimesterinde (ilk 3 ay) TSH değerinin 2.5 mIU/L'nin altında olması ideal kabul edilir. Ancak bu değerler laboratuvardan laboratuvara ve gebelik haftasına göre küçük farklılıklar gösterebilir; bu nedenle en doğru değerlendirmeyi takip eden uzman doktorunuz yapacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
7 haftalık gebelikte TSH 3.68 olması riskli mi?
TSH değerinin 3.68 çıkması, genellikle gebeliğin ilk haftalarında doktorlar tarafından yakından takip edilmesi gereken bir sınırdır. Birçok uzman 2.5 üzerindeki değerlerde tiroid fonksiyonlarını desteklemek adına ilaç tedavisine başlamayı tercih edebilir, ancak bu durum her hastanın klinik tablosuna ve diğer tiroid değerlerine göre değişir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
TSH değeri kaçıncı haftada ne zaman ölçülmelidir?
Gebelik planlandığında veya gebelik öğrenildiği ilk anda TSH düzeyine bakılması önerilir. İlk trimesterde TSH takibi gebeliğin sağlıklı ilerlemesi ve bebeğin tiroid hormon ihtiyacının karşılanması açısından kritik öneme sahiptir; doktorunuz gerek görürse bu ölçümleri haftalık veya aylık periyotlarla tekrarlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid ilacına ne zaman başlanır?
Gebelik sürecinde TSH değerleri genellikle 2.5 veya 4.0 sınırları baz alınarak değerlendirilir. Eğer TSH değeri hedeflenen aralığın üzerinde seyrediyorsa ve doktorunuz tiroid hormon desteğine ihtiyaç duyuyorsa, genellikle gebeliğin ilk haftalarından itibaren tedaviye başlanarak değerlerin normal aralığa çekilmesi hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Neden her doktor hamilelikte farklı TSH değeri baz alıyor?
Her laboratuvarın kullandığı referans aralıkları ve her hekimin klinik yaklaşımı farklı olabilir. Genel kabul gören güncel kılavuzlar ilk trimester için 2.5 sınırını baz alsa da, bazı hekimler 4.0 değerine kadar olan durumları da takipte kalmayı tercih edebilir; bu durum tamamen hastanın genel sağlık durumuyla ilgilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 495 göst.
31 Ocak 2020 Hamilelikte Testler kategorisinde AyşenAli (1 puan) sordu
0 oy
4 cevap 235 göst.
0 oy
3 cevap 357 göst.

1,512,334 soru

24,667,909 cevap

367,095 kullanıcı

...