13+4 haftalık hamileyim hiçbir şey yiyemiyorum normal mi?

0 oy
305 göst.
28 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu
iyi akşamlar 13+4 günlük hamileyim.ama hala hiçbir sey yiyemiyorum normal mi sizce yardımcı olun.
Gebelik haftası 13+4

2 Cevap

0 oy
28 Mart 2021 (659 puan) cevapladı
Normal tabii ki. Herkesin ayni haftalarda gecmez bulantilari. Doguma kadar bulanti yasayip hic beslenemeyen kadinlar var, hic bir sekilde bulanti cekmeyen kadinlar da var. Icinizin aldigi urunleri yemeye calisin kasarli ya da peynirli tost, ceviz, kuruyemis, sut, leblebi gibi hem faydali hem daha az mide bulandiracak seyler tercih edebilirsiniz
-Reklam-
0 oy
28 Mart 2021 (691 puan) cevapladı
Akşamları et ve ürünlerini yemeye dikkat et bence midem daha rahat sindirimini sağlıyor daha rahat olursun çok kötüysen doktoruna danışarak ilaç kullanabilirsin ben 16 haftaligim ilaç sayesinde hiç iştahım kesilmedi aksine sürekli yemek yiyorum belki senin ki daha iyidir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamileyim hiçbir şey yiyemiyorum bu durum normal mi?
Hamileliğin 13. haftasında iştahsızlık ve beslenememe durumu, birçok kadında görülen şiddetli mide bulantıları nedeniyle normal kabul edilebilir ancak besin kaybı yaşanmaması kritiktir. Genellikle gebeliğin ilk üç ayında yaşanan bu süreç, 14. haftadan itibaren hafifleyebilir. Eğer sıvı tüketemiyorsanız veya sürekli kusma yaşıyorsanız, vücudun susuz kalmaması için mutlaka bir hekime danışarak beslenme desteği almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 13. haftada iştahsızlık ne zaman geçer?
Hamilelikte yaşanan şiddetli iştahsızlık ve bulantıların çoğu vakada 14. ile 16. haftalar arasında azaldığı gözlemlenmektedir. İkinci trimester dönemine giriş yapılmasıyla birlikte hormon seviyelerindeki değişimler stabilize olur ve mide hassasiyeti azalır. Ancak bu süre kişiden kişiye farklılık gösterdiğinden, beslenememe durumunuz 16. haftadan sonra da devam ederse doktorunuzla görüşmeniz faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hiçbir şey yiyemediğimde bebeğim beslenemez mi?
Hamileliğin ilk dönemlerinde bebek, annenin vücudundaki mevcut vitamin ve mineral depolarından beslenmeye devam eder, bu yüzden kısa süreli iştahsızlıklar bebeğin gelişimini doğrudan olumsuz etkilemez. Vücudunuzdaki enerji depoları sınırlı olduğu için uzun süre aç kalmak halsizlik ve sıvı kaybı riskini artırır. Önemli olan az da olsa sık aralıklarla, mideyi yormayan kraker veya soğuk gıdalar gibi besinlerle takviye yapmaya çalışmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyim yemek yiyemiyorum nasıl beslenmeliyim?
Hiçbir şey yiyemediğiniz durumlarda mideyi yormayan, kokusuz ve soğuk gıdalar tüketmek iştahınızı açmaya yardımcı olabilir. Özellikle tuzlu krakerler, galeta, yoğurt, soğuk meyveler veya buzlu içecekler mide bulantısını bastırmada etkilidir. Büyük porsiyonlar yerine gün içinde küçük lokmalarla beslenmeyi deneyin; eğer su içmekte bile zorlanıyorsanız mutlaka doktorunuza başvurarak gerekli elektrolit desteğini öğrenin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık için ne zaman doktora gitmeliyim?
Günde 3-4 defadan fazla kusma yaşıyorsanız, sıvı alımı tamamen durduysa ve idrar renginiz koyu hale geldiyse vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Bu belirtiler vücudun susuz kaldığını ve besin değerlerinin düştüğünü gösterir. Doktorunuz, gebelikte güvenli olan mide bulantısı ilaçları veya serum desteği ile beslenme düzeninizi yeniden sağlamanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 299 göst.
0 oy
6 cevap 420 göst.
0 oy
4 cevap 343 göst.

1,512,432 soru

24,669,047 cevap

367,158 kullanıcı

...