Tüp bebek hamileliğinde normal doğum yapabilir miyim?

0 oy
966 göst.
10 Ekim 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (36 puan) sordu

Kızlar ben tüp bebekle hamile kaldım tanıdığım bütün tüp bebek gebelikleri sezeryan olmuş ben normal dogum yapmak istiyorum

Gebelik haftası 32+1

9 Cevap

0 oy
10 Ekim 2018 (531 puan) cevapladı

Canım benim illa sezeryan olacaksın diye birşey yok. O senin tüp bebek yaptırma nedenine,hamileliğin ilerleyişine,bebeğinin durumuna bakılarak devam eden bir süreç.  Bende tüp bebek yaptırdım ama henüz doğumu konuşmadık ilerleyen dönemde konuşuruz dedi. Sezeryan olsa kesin sezeryan olacaksın derdi 

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Sen kaç haftaliksin canım benim doktorum da çatı muayenesi yapalim sonra konuşuruz dedi ama ben yine de korkuyorum sezeryan olmasin ya normal dogum her zaman için daha saglikli
10 Ekim 2018 (531 puan) yorumladı
18+4 üm şuan o yüzden diyorum doktorum ilerleyişe bakıp karar veririz dedi.
-Reklam-
0 oy
10 Ekim 2018 (2,490 puan) cevapladı

Canım benimde tüp bebek doktorum sezeryan dedi daha var bana ama anlamadım iki arkadaşım var onlarda sezeryanla yaptı çok garip

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Şimdiden karar vermiş doktorun .
10 Ekim 2018 (2,490 puan) yorumladı
Evet maalesef :(
0 oy
10 Ekim 2018 (6,788 puan) cevapladı

Senin ve bebeğinin sağlığında herhangi bir sıkıntı olmazsa normal doğum yaparsın herhalde canım. İllaki sezaryen olacak diye bir kural olduğunu sanmıyorum. Benim ablamda tüp bebek ile hamile kaldı ama erkenden sancısı tutup açılması olunca bebeği tehlikeye atmamak için acil sezaryene aldılar eğer tam haftasında olsa normal dogurabilirdi demişti doktor 

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Inşallah zamanında gelir oğluşum erkenden gelmeye kalkışmaz rabbim cümlemizin yardımcısı olsun
10 Ekim 2018 (6,788 puan) yorumladı
Amin insallah canım ikiniz hakkında da hangisi hayırlısı ise o olsun yeter ki evladını sağ salim al kucağına gerisi tamamen teferruat :)
0 oy
10 Ekim 2018 (685 puan) cevapladı

Sorunuza cevap veremem bilgim yok ama tüp bebeğin çoğunluğu ikiz oluyor o yüzden sezeryan yapıyor doktorlardoktorlar diye tahmin ediyorum sizin tek mi

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Benimki tek canım
0 oy
10 Ekim 2018 (589 puan) cevapladı

Tabikide hyr.bnm tanidigim biri tuo bebekle ikuz dogum yapti.hmde normal =)

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Darisi başımıza inşallah normal dogum daha iyi
0 oy
10 Ekim 2018 (97 puan) cevapladı

Benimde tüp bebek doktorum gecen hafta sordugumda dogumla ilgili ne dusunuyorsunuz dedim zaten risklisin dedi riske atmam dedi 38 hedefliyorum sende dedi insallah dogsunda sag salim normalmiş sezaryanmis hiç onemli degil.

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Zaten riske atmamak için sezeryan yapıyorlar. Allah cümlemize sağlıkla bebeklerimizi kucagimiza almayı nasip etsin
10 Ekim 2018 (97 puan) yorumladı
Amin insallah.
0 oy
10 Ekim 2018 (154 puan) cevapladı

Bir arkadaşımla doktorumuz aynı o tüp bebek yaptıgı için doktor direk sezeryan dedi ve sezeryan oldu.Hatta ben doktordan sogudum neden sezeryana yönlendirdi diye.Açık açık söledim sezeryan istemediğimi arkadaşta zayıf ben kiloluyum.Doktor tüp bebekle hamile kalan hastalarımı genelde sezeryan yapıorm riske atmıyorum çünkü ztn gebeliği zor elde ediyoruz gibi bir açıklama yaptı.Pek tatmin etmedi beni.Bakalm 32.haftadayız sağlık sorunu olmadıgı sürece normal istiyorum bende ama doktorun tutumu önemli

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Canim bende 32 haftadayım aynı senin gibi düşünüyorum normal dogum istiyorum bakalım hakkımızda hayırlısı senin transfer tarihin kac
10 Ekim 2018 (154 puan) yorumladı
Cnm benm tüp bebek değil arkadaşın tüp bebek.İfadede mi bir yanlışlık olmuş :) sat 25 subat ama
10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Ha anladım  bende 27 şubat sat a göre
10 Ekim 2018 (154 puan) yorumladı
Hayırlısıyla bebişlerimizi kucağımıza alalım inşallah ♡ iyi akşamlar
10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
10 Ekim 2018 (5 puan) cevapladı

Bende tüp bebekle hamile kaldım.İkizlere hamileyim 21. Haftadayım doktoruma sordum normal doğum yapabilir miyim diye tek olsaydı yapardın ama ikiz olunca sezeryan olur dedi

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Ikiz olunca başka tabi
0 oy
10 Ekim 2018 (1,332 puan) cevapladı

Sezaryan dedi dr bana bi ark normal olurmu demiş olur ama bana sorarsan ben riske atmam demiş doktorum o arksim dün doğurdu sezaryan dogsunlarda hiç önemli deil sezaryan fln 

10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Evlat ne tatlı dimi bak herkes sağlıklı doğsun da   gerisi önemli değil diyor ☺☺☺
10 Ekim 2018 (1,332 puan) yorumladı
Tabiki canım zaten okadar acılar çektik iğneler yedik yunurta toplama vs anezteziyede alıştık sağ sağlım doğsunda ben ayırt etmiyorum
10 Ekim 2018 (36 puan) yorumladı
Evet canım orası öyle rabbim yardım etsin cümlemize bugünlere de şükürler olsun defalarca deneyip tutmayanlar da var

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tüp bebek yöntemiyle hamile kalanlar mutlaka sezaryen mi yapmalı?
Tüp bebek yöntemiyle hamile kalmak, doğum şeklinin mutlaka sezaryen olması gerektiği anlamına gelmez. Eğer anne ve bebeğin sağlık durumu elverişliyse, gebelik süreci sorunsuz ilerlediyse ve tıbbi bir engel bulunmuyorsa tüp bebek gebeliklerinde de normal doğum tercih edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek gebeliklerinde normal doğuma engel olan durumlar nelerdir?
Tüp bebek gebeliklerinde normal doğuma engel olan durumlar genellikle annenin yaşı, bebeğin rahim içindeki pozisyonu, plasentanın konumu veya gebelikle ilgili gelişen ek sağlık sorunlarıdır. Özellikle tüp bebek tedavisi sonrası gebelik takibinde riskli bir durum tespit edilmediği sürece doktorlar normal doğumu destekleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek hamileliğinde normal doğum yapmanın riskleri var mı?
Tüp bebek hamileliğinde normal doğumun riskleri, kendiliğinden oluşan gebeliklerden farklı değildir. Riskler genellikle gebeliğin nasıl oluştuğundan ziyade, hamilelik sürecindeki klinik tabloya bağlıdır. Doktorunuz, doğum öncesi yapılan kontrollerde bebeğin gelişimini ve sizin genel sağlık durumunuzu değerlendirerek en güvenli doğum yöntemine karar verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek gebeliğinde normal doğum kararı nasıl alınır?
Tüp bebek gebeliğinde normal doğum kararı, gebeliğin 37. haftasından sonra yapılan detaylı muayeneler ve NST sonuçlarına göre alınır. Bebeğin kilosu, çatı muayenesi ve annenin genel fiziksel durumu, normal doğumun mümkün olup olmadığını belirleyen en kritik faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek sonrası normal doğum için doktorla ne zaman konuşulmalı?
Tüp bebek sonrası normal doğum isteğinizi gebeliğin başından itibaren takip eden doktorunuzla paylaşmalısınız. Doğum planlaması genellikle son trimesterde yapılan değerlendirmelerle netleşir; bu süreçte beklentilerinizi ifade etmeniz ve doktorunuzun tıbbi gerekçelerini dinlemeniz en sağlıklı yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...