32+3 haftalık hamileyim midemde neden baskı ve ağrı var?

0 oy
157 göst.
30 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (130 puan) sordu
Kizlar 32+3 haftalik hamileyim bu iki üç gündür midemde bi agri var sanki bi baskı uygulanıyor  gibi ama çok rahatsız ediyor neden sizce 
Gebelik haftası 32+3

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32 haftalık hamileyim midemdeki baskı hissi normal mi?
Hamileliğin 32. haftasında mide bölgesinde hissedilen baskı ve ağrı, genellikle büyüyen rahmin mideye yaptığı fiziksel baskıdan kaynaklanır. Bebek büyüdükçe iç organları yukarı doğru iter, bu da mide kapasitesinin daralmasına ve yemek borusuna asit kaçışına yol açarak rahatsızlık hissi yaratabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte mide ağrısı ve baskı hissi nasıl hafifletilir?
Mide ağrısını hafifletmek için öğünleri küçülterek sık sık beslenmeli ve yemekten hemen sonra uzanmamalısınız. Yatarken baş ve omuz seviyesini yüksek tutmak mide asidinin geri kaçmasını engelleyerek baskı hissini azaltmaya yardımcı olur; ayrıca kıyafet seçiminde karın bölgesini sıkmayan bol giysiler tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte mide ağrısı hangi durumlarda doktora danışılmalı?
Mide ağrısı şiddetliyse, geçmiyorsa, beraberinde kusma, ateş veya vajinal kanama gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Özellikle üçüncü trimesterde görülen çok şiddetli karın üstü ağrıları, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) gibi takip gerektiren durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık gebelikte mide yanması ve ağrı neden olur?
Gebeliğin 32. haftasında mide ağrısının temel nedenleri arasında progesteron hormonunun sindirimi yavaşlatması ve rahmin mideye uyguladığı mekanik baskı yer alır. Bu hormonal değişimler mide kapakçığını gevşeterek asit reflüsüne ve buna bağlı göğüs kafesi altında hissedilen baskı ağrılarına neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte mide ağrısı bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yaşanan genel mide ağrısı veya yanması genellikle bebeğe doğrudan bir zarar vermez, daha çok anne adayının yaşam kalitesini etkileyen bir durumdur. Ancak ağrının kaynağının enfeksiyon veya başka bir komplikasyon olup olmadığını ayırt etmek için, şiddetli durumlarda mutlaka tıbbi değerlendirme alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,546 soru

24,670,675 cevap

367,235 kullanıcı

...