Kalorifer üzerinde unutulan ilaçlarımı kullanmalı mıyım?

0 oy
208 göst.
1 Nisan 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (364 puan) sordu
İlaçlarımin olduğu çantayı kaloriferi peteginin üstünde unutmuşum derecesi yüksek değildi ama bir gece kaldı ustunde. İlaçları oda sıcaklığında tutulması gerektiği yazıyor Ya bütün ilaçlarım da cantadaydi ne yapsam bilemedim!
Gebelik haftası 36

1 cevap

0 oy
1 Nisan 2021 misafir cevapladı
Canm ilaçlarını bence kullanma çünki ilaçlar 15 20 derece serin yerde ve güneş görülmeyen yerde saklanmasi gerekiyor senin ilaçlarin ise hemen hemen 12 saat petek uzerinde kaldıgından kullanmani tavsiye  etmem ❤
1 Nisan 2021 (364 puan) yorumladı
Bende öyle düşündüm canım. Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik son anda bu yüzden sorun çıkmasın :(
1 Nisan 2021 misafir yorumladı
Yok canm sen kullanma işini şansa bırakma kullanma o ilaçları  ❤
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kalorifer peteği üzerinde kalan ilaçlar bozulmuş mudur?
İlaçların ısıya maruz kalması kimyasal yapılarını bozabilir ve etkinliklerini azaltabilir. İlaçların oda sıcaklığının üzerinde, özellikle doğrudan ısı kaynağı olan petek üzerinde uzun süre kalması, etken maddelerin bozulmasına yol açabileceği için bu ilaçların kullanılması önerilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Isıya maruz kalan ilaçların bozulduğu nasıl anlaşılır?
İlaçlarda meydana gelen bozulmalar her zaman gözle görülmeyebilir ancak bazı fiziksel değişimler belirleyici olabilir. İlacın renginde değişim, kıvamında bozulma, kötü koku, tabletlerde ufalanma veya kapsüllerde yapışma gibi durumlar ilacın yüksek ısı nedeniyle zarar gördüğünün kesin kanıtlarıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde ısı görmüş ilaçları kullanmak riskli mi?
Gebelik döneminde kullanılan ilaçların stabilitesi anne ve bebek sağlığı açısından kritik öneme sahiptir. Isıya maruz kalarak kimyasal yapısı değişmiş bir ilacın beklenmedik yan etkilere yol açma veya tedavi edici etkisini yitirme riski bulunduğu için, bu tür ilaçları kullanmadan önce mutlaka doktorunuza veya eczacınıza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlaçlar oda sıcaklığında saklanmazsa ne olur?
İlaçların oda sıcaklığı (genellikle 15-25 derece arası) dışında tutulması raf ömürlerini ciddi oranda kısaltır. Belirtilen sıcaklık aralığının dışına çıkılması, ilacın içindeki bileşenlerin oksidasyona uğramasına veya çözünürlüğünün değişmesine neden olarak ilacın güvenliğini ve etkinliğini tehlikeye atar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Isı gören ilaçlar için eczacıya ne sorulmalı?
Eczacınıza ilacın ismini, maruz kaldığı yaklaşık sıcaklığı ve ısıya maruz kaldığı süreyi net bir şekilde belirtmelisiniz. Eczacınız, ilacın prospektüsündeki stabilite verilerini kontrol ederek ilacın güvenli olup olmadığını veya mutlaka imha edilip yenisinin alınması gerekip gerekmediğini size bildirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 848 göst.
0 oy
6 cevap 557 göst.
0 oy
1 cevap 224 göst.

1,512,590 soru

24,671,131 cevap

367,268 kullanıcı

...