Sezaryene 10 gün kala sistit oldum, doğum başlar mı?

0 oy
439 göst.
1 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (187 puan) sordu
Sistit oldum Galiba ve agrim var. Bebegimde vajinayi tekmeliyor aci ikiye katlaniyor.  Sezeryan doguma 10 gun kaldi. Tehlikelimi yarin doktora gidecegim tabiki basina gelen varmi . 2. Cocugum bu arada bu enfeksiyon yuzunden dogum baslar diye endiseliyim.
Gebelik haftası 36*5

2 Cevap

+1 oy
1 Nisan 2021 (422 puan) cevapladı
Çok zorr canım bende var tedavi oluyorum tarifi yok bu acının ilerleyince çok kötü doktora git bence
1 Nisan 2021 (187 puan) yorumladı
Sagol canm evet zor İyilesmezse dogumum ertelenebilir mi ?
1 Nisan 2021 (422 puan) yorumladı
İlaç felan kullanırsan inşallah bebeğe zararı olmaz tabi yani bunun kararını doktor verir çokkk geçmiş olsun inşallah
1 Nisan 2021 (187 puan) yorumladı
Sagolasin
-Reklam-
+1 oy
1 Nisan 2021 (280 puan) cevapladı
Bendede var hemde kronikk
1 Nisan 2021 (187 puan) yorumladı
Of of o kadar yoruldum ki artik sancilar şiş ayaklar birde bu sistit istege bagli erken dogurabilsem keske ayaklarim 42 no oldu.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin son haftasında idrar yolu enfeksiyonu doğumu tetikler mi?
İdrar yolu enfeksiyonları, özellikle son haftalarda rahimde hassasiyet yaratarak kasılmaları tetikleyebilir. Sistit gibi enfeksiyonlar vücutta enflamasyon yaratarak erken doğum riskini artırabileceği için, belirti hissedildiği anda vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulması ve idrar kültürü ile tedaviye başlanması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryene 10 gün kala sistit ağrısı nasıl hafifletilir?
Sistit ağrısını hafifletmek için en önemli adım bol su tüketerek idrar yollarını yıkamaktır. Ancak hamileliğin son döneminde olduğunuz için, doktorunuzun onayı olmadan hiçbir ilaç veya bitkisel çay kullanmamalısınız. Doktorunuz, bebeğe zarar vermeyen gebelik kategorisindeki güvenli antibiyotikleri reçete ederek enfeksiyonu kısa sürede kontrol altına alacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son aylarında vajinaya gelen tekmeler neden çok acıtır?
Bebeğin başı doğum kanalına yerleştiği veya pelvik bölgeye baskı yaptığı için vajinaya gelen tekmeler normalden daha fazla acı verebilir. Özellikle idrar yolu enfeksiyonu gibi bir durum varlığında pelvik bölgedeki hassasiyet arttığı için bu hareketler acıyı ikiye katlayabilir. Bu durum genellikle bebeğin pozisyonuyla ilgilidir ancak enfeksiyonla birleştiğinde mutlaka kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu nasıl anlaşılır?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu; sık idrara çıkma, idrar yaparken yanma, kasıklarda baskı hissi, idrarda bulanıklık veya kötü koku ile kendini belli eder. Bazı durumlarda ateş, bel ağrısı veya ani başlayan kasılmalar da enfeksiyonun ilerlediğine dair belirti olabilir. Bu semptomlardan herhangi birini yaşıyorsanız, idrar tahlili yaptırmak için vakit kaybetmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sistit tanısı için hangi testler yapılır?
Sistit tanısı için en temel ve hızlı yöntem tam idrar tahlili ve idrar kültürüdür. İdrar tahlilinde lökosit ve bakteri varlığına bakılırken, idrar kültürü ile enfeksiyona neden olan mikroorganizma türü ve hangi antibiyotiğe duyarlı olduğu tespit edilir. Gebelik sürecinde teşhisin hızlı konulması, enfeksiyonun böbreklere sıçramasını önlemek adına kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 1,513 göst.
0 oy
8 cevap 766 göst.
0 oy
11 cevap 1,179 göst.

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...